PDA

Se fuld version : Hvad bruger I Jeres tavle computer/tablet til - og hvilken model har I ?

Claus
03. Jul '11, 21:30
Hey :)

Vil lige høre, hvad I tablet ejere bruger Jeres tavle computer til mest ?

Jeg er selv den heldige ejer af en iPad I 32 GB 3G og en iPad II 32 GB 3G.

Mit behov er som med nok de fleste rent forbrug - dvs. jeg benytter den ikke så meget til at kreere/skabe noget på, men mere til konsum brug - såsom browsing af websider, læsning og besvarelse af emails og så til lidt video og film kig.

Min iPad I er nu pensioneret til at være stuens musik fjernebetjening og så til hurtigt at slå ting op på nettet med - og til hvis jeg hører et link anbefalet eller nævnt i en TV udsendelse. Min iPad I bruges mest til musik remote for mit Sonos og over mit anlæg - og så streaming af itunes via airport express.

Er spændt på, når Spotify kommer til Dk - Sonos skulle efter sigende understøtte dette, og så vil jeg klart købe et 100 kroners månedligt Premium abn. og derigennem have fri adgang til over 13 millioner musiknumre i 320 Kps Mp3 kvalitet, hvilket er helt fint til mit 'HIFI' behov.
Har allerede adgang til YouSee Play's 10 millioner musik numre, men tror kvaliteten er lidt ringe sammenlignet med Spotifys 320 Kps Mp3.

Min iPad II bruger på farten - i tog, bus, på Uni, på job og i fritiden - til mails, websider, apps med mere. Bruger dog nok mest min iPhone 4 til kalender, mindre noter og ToDo's - men skal jeg skrive lidt længere noter og måske kigge i små mini regneark (pages) så bruger jeg min iPad. bruger så også min iPhones 32 GB lager til musik lytning på farten. Vil da gerne om andre benytter deres iPad til musik også - for så kan jeg godt se behovet for 64 GB modellen, men ellers med mindre man gerne vil have flere 100 film på sin iPad kan jeg ikke se behov for at have mere end 32 GB modellen i iPad.
Derimod køber jeg OMGÅENDE 64 GB modellen af iPhone 5, når den kommer, fordi den benyttes som min musik afspiller og her er 32 Gb i underkanten til 5 STAR tracks fra min 1.2 TB store musik samling :coo

Men ved der er nogle der bruger deres iPad til musik lytning - vil gerne vide, hvorfor de foretrækker den frem for deres iPhone - altså udover, at lager kapaciteten fås i 64 Gb kontra iPhones kun 32 GB - hvad er ellers grunden til at bruge sin iPad som musik afspiller ?

Skal jeg skrive deciderede lange noter, essays og lidt kodning i websider, så er det min MacBook Air der kommer frem på farten og min Imac 27 Ultimate i hjemmet.

Fortæl om Jeres Tavle computer - hvad mærke det er, hvad I har prøvet af Tablets og hvorfor i valgte lige netop den model I nu har - fortæl hvad I bruger af Apps til den og om Jeres tablet behov - ser i Film, spiller I meget, lytter i til musik på den - fortæl fortæl fortæl :pingu:

iDahm
03. Jul '11, 22:16
Jeg har en Ipad2 64GB+3G på nuværende tidspunkt.

Jeg har lige siden jeg bestilte min Ipad1 (som svigerfar har overtaget.) fra tyskland sidste år brugt tablets mere og mere. Og hvad bruger jeg den så til:

Surfer faktisk mest på min Ipad, når jeg er hjemme. Selvom der står en ny Imac 27" andet sted i huset.

Alt musik, film, tv optagelser osv. streamer jeg fra min Imac via deling i hjemmet. Så her bruger jeg ikke den interne hukommelse. Det gør jeg dog når familien er på tur. Så ser datteren tegnefilm på den. Der er ikke plads til alle hendes tegnefilm på de 64 gb, men rigeligt til turerne. De ligger også i 720p opløsning, så de fylder mere end nødvendigt, men jeg bruger de samme film til min Apple TV2.

Jeg bruger den også meget til billeder, vi har lige fået datter nr. 2, så der bliver knipset mange billeder. Jeg har et Eye-Fi card, der sender billederne direkte til Ipaden, når vi er på farten. (Der hjemme ryger de automatisk på Imacen). Det er lidt sjovere/nemmere at vise billederne på den større skærm.

Jeg læser bøger på den, jeg har fakisk ikke købt en "rigtig" bog i lang tid.

Jeg ser TV på den. Sammen med min Elgato hybrid tuner og min Imac har jeg adgang til hele Yousee pakken på min Ipad/Iphone. Så det bliver også brugt, når jeg er væk hjemmefra. (det kræver dog en OK dataforbindelse). Jeg lejer også film på den via en US ituens konto. Jeg synes udvalget er bedre end de hotelle jeg overnatter på.

Den er koblet til vores overvågnings system i hjemmet, så jeg kan "overvåge" huset når vi ikke er hjemme.

Derudover bruger jeg den også meget til arbejde. Det er møde notater, produkt kataloger, regneark, Keynote præsentationer. (de små hurtige). Skal det være "Større" præsentation så er det på min Macbook Pro. Tekstbehandling synes jeg stadig hører hjemme på et "rigtigt" tastatur.

Den store datter bruger den til at spille, tegne og som sagt se film. Så hun er ikke tilfreds når far har snuppet den med.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om, men der bliver nok tilføjet noget. For som sagt bruger jg den mere og mere.

Tilføjelser
Jeg bruger den også til PC fjernstyring via Teamviewer. Mine forældre er ikke så PC kyndige. Så er det nemt hvis de hurtigt skal have lidt hjælp, så kan jeg styre deres PC via Ipad/iphone.

Jeg bruger faktisk TDC play på min Iphone og Ipad. Men jeg stilleer heller ikke de store krav til kvaliteten. Det lyder ok til mig, men jeg er da ikke imponeret. Det lyder også bedre når jeg streamer det til min Apple TV2.

Banzon
05. Jul '11, 06:24
En iPad1 32Gmed 3G:

Bruger den faktisk ikke til musik, dog kan det ske jeg lige skal finde et enkelt nummer på Wimp-Youtube eller noget.
Ellers bliver den mest brugt istedet for en bærbar, det er alle i huset der bruger den, og mest til internetsurfing.
Den er dog det foretrukne til at se billeder via dropbox, og for mit eget vedkomne har den faktisk efterhånden afløst min bærbare, gider ikke sidde og vente på at starte den op, så snupper lige iPad istedet, og det næste der bliver købt er helt sikkert endnu en tablet ;)

CBW
05. Jul '11, 07:25
Jeg ved ikke om det er tiden og stedet til at indrømme at jeg faktisk også har en iPad 2 liggende, og det lige siden de kom frem.

Jeg er som de fleste der læser med herinde noget skepsis over for iOS og den måde Apple laver deres forretningsmodel i forhold til det system. - det er jeg stadigvæk.

Grunden til jeg har en ipad - og nej det er som sådan ikke noget jeg forsøger at bortforklare eller undskylde er at da jeg testede iPad 2 i sin tid, er den dels blevt forbedret kraftigt i forhold til den første udgave, men også at se min datter på 3 år side og lege med den kunne altså smelte min anti IOS indstilling en del.

Det er utroligt hvordan hun leger sig i gennem menuer, og finder, musik, spil, film og fotos frem. Naturligvis har det meget at gøre med at iOS er så nemt at bruge, og det har jeg heller aldrig lagt skjul på. Jeg er overbevist om at en iPad er godt til at bringe det at bruge en computer ned på et plan hvor selv små børn kan være med. At se Louise lægge puslespil, vendespil, eller tegne på iPadden er altså en fornøjelse.

For os, for det er lidt en famile dims så er det ikke sådan vi ikke kunne undvære den, det kunne vi sagtens, men med sådan en i huset finder man efterhånden ting og funktioner som den er god til og på den måde finder den sin plads. Mine forældre der er om mod 1/2 af tiden i udlandet har også fået en, og jeg påregner at facetime bliver aktuel, når de er taget afsted, specielt mellem louise og hendes farmor - men det må vi jo se.

Vi skal også have den med på ferie, hvor vi i år skal prøve campings livet glæder, og her er det rart at kunne have den at trække på hvis vejret ikke er godt.

For mit eget vedkommen har jeg fundet ud af at den er en ualmindelig god løsning hvis man vil læse dagens avis mens man sidder på tønden - den fylder ingen ting i forhold til avisen, og man kan lynhurtigt bladre hen til artikler man gider læse. :tunge1

iDahm
05. Jul '11, 09:08
For mit eget vedkommen har jeg fundet ud af at den er en ualmindelig god løsning hvis man vil læse dagens avis mens man sidder på tønden - den fylder ingen ting i forhold til avisen, og man kan lynhurtigt bladre hen til artikler man gider læse. :tunge1

Lad lige være med at lave et Facetime opkald til mig, når du "læser avis". :D

CBW
05. Jul '11, 11:14
Lad lige være med at lave et Facetime opkald til mig, når du "læser avis". :D

Det var sku ellers en udemærket idé - det vil jeg se om jeg kan huske.

GhettoAdam
05. Jul '11, 17:45
Jeg bruger min tavle til, at skrive om der mangler mælk, brød o.lign.
Når det så er blevet købt ind, så visker jeg det ud igen. :D

miss
05. Jul '11, 19:30
Jeg bruger min tavle til, at skrive om der mangler mælk, brød o.lign.
Når det så er blevet købt ind, så visker jeg det ud igen. :D

Hehe.. og jeg har lige spist min tablet ;-)

Skrevet på min iPhone et sted i Danmark ;-)

Matiass
31. Jul '11, 20:24
Jeg har en iPad II 64 GB Wifi, 3G

Jeg var sådan set blevet enig med mig(og kæresten) om at købe en iPad 32GB wifi.
Men da vi kom op i butikken havde de en model tilbage og det var så den største model. Og den kunne jeg få med det samme, hvor i mod de andre var i rest ordre i op til 3 uger...

Har nu haft den siden fredag aften og indtil videre er den blevet brugt til surfing (skriver faktisk fra den nu) og prøver at blive gode venner med den.....

Det jeg gerne vil bruge den til er,
Internet
Remote til min pc
Film specielt til knægten når vi køre.
Musik
Tekstbehandling
Spil

iDahm
31. Jul '11, 20:32
Jeg har en iPad II 64 GB Wifi, 3G

Jeg var sådan set blevet enig med mig(og kæresten) om at købe en iPad 32GB wifi.
Men da vi kom op i butikken havde de en model tilbage og det var så den største model. Og den kunne jeg få med det samme, hvor i mod de andre var i rest ordre i op til 3 uger...

Har nu haft den siden fredag aften og indtil videre er den blevet brugt til surfing (skriver faktisk fra den nu) og prøver at blive gode venner med den.....

Det jeg gerne vil bruge den til er,
Internet
Remote til min pc
Film specielt til knægten når vi køre.
Musik
Tekstbehandling
Spil

Det er ihvertfald nogle af de ting den gør rigtig godt. Så I skal nok blive glade for den. :)

komputerdk
31. Jul '11, 22:38
Overvejer en "Kina" tablet egentlig fordi en telefon måske er en tand for lille til film i tog /bus, men en bærbar er for klodset. Synes omvendt (selvom det uden tvivl er iPad2 som er den mest lækre og gennemtænkte) at iPad er lidt for stor, tung og dyr. Desværre findes der meget skrammel , og det er fx lidt uklart hvad man kan forvente af en via dualcore CPU med en Android 2.3.....

supra
01. Aug '11, 00:24
Jeg bruger min iPad stort set hver aften til at læse lidt nyheder/blogs, artikler og lidt mail. Om morgenen engang imellem, mest i weekender hvor det er rart lige at ligge i sengen lidt og vågne op :)

Derudover ser jeg en del video på den også, primært "video blogs" men også diverse træningsvideoer fra f.eks. kelbytraining.com.

Jeg ville sgu være ked af at skulle gøre det på en mobiltelefon pga. skærmstørrelsen - men også at skulle tage bærbaren med i seng, den er altså lidt tung at ligge med og holde op i luften når man læser mens man ligger på ryggen :D

Funky7
01. Aug '11, 02:27
Jeg har købt en iPad II 64GB 3G. Jeg bruger den ikke mere for jeg kan ikke finde ud af at komme nettet med den og ringe op. Tænker også den er lidt klodset som telefon? Jeg bruger istedet min Nokia 6700 Slide Pink Extreme med 4TB mem kort i. Musik har jeg heller ikke fundet ud af at lægge over men jeg har også kun tre kasettebånd, to med U2 og et blandet. Skal man bruge usb til at lægge det over?
Nogle gange bruger jeg min iPad til at stille min kop på.
Når jeg koder hjemme sider skriver jeg det i hånden og min gode veninde Lotte skriver ind for mig. Hun har en Dell og er gammel elite gymnast.

CBW
01. Aug '11, 08:07
Jeg har købt en iPad II 64GB 3G. Jeg bruger den ikke mere for jeg kan ikke finde ud af at komme nettet med den og ringe op. Tænker også den er lidt klodset som telefon? Jeg bruger istedet min Nokia 6700 Slide Pink Extreme med 4TB mem kort i. Musik har jeg heller ikke fundet ud af at lægge over men jeg har også kun tre kasettebånd, to med U2 og et blandet. Skal man bruge usb til at lægge det over?
Nogle gange bruger jeg min iPad til at stille min kop på.
Når jeg koder hjemme sider skriver jeg det i hånden og min gode veninde Lotte skriver ind for mig. Hun har en Dell og er gammel elite gymnast.

Fisk - dette indlæg giver abolut ingen mening.

Funky7
01. Aug '11, 10:50
Fisk - dette indlæg giver abolut ingen mening.

Det var et forsøg på at være morsom og min måde at skrive på at det første indlæg ikke giver så meget mening for mig men mest af alt minder om en liste over hvad personen ejer af gear.
Jeg undskylder mine morsomheder...

Til trådstarter: Så du ikke behøver at købe den helt store Iphone 5 så kunne AudioGalaxy måske være noget for dig. Et program man lægger på sin server (går jeg ud fra du har når du har Sonos) så kan man alle steder fra streame musikken fra serveren til sin iphone.

supra
01. Aug '11, 13:59
Det var et forsøg på at være morsom og min måde at skrive på at det første indlæg ikke giver så meget mening for mig men mest af alt minder om en liste over hvad personen ejer af gear.
Jeg undskylder mine morsomheder...

Synes da det var et fint forsøg - men det ramte måske ikke så meget plet, men du prøvede da :D

Hannec
04. Aug '11, 21:16
Jeg skal da lige lidt mod strømmen.
Jeg har købt en acer iconia a500, og er indtil videre rimelig tilfreds med den. Den kan ikke prale af den samme fantastiske skærm som jeres, men indtil nu er jeg kun blevet mere og mere glad for den.
Den har lige været med en tur i frankrig og der var en dags tid hvor jeg ikke var mobil. Jeg havde downloadet de gratis lydbøger fra dr.dk og fik hørt den ene i et langt sejt træk. Fra klokken 09:50 om formiddagen og til klokken 00:10 med kun et par få pauser. ingen opladning. Der var 15% strøm tilbage da mordgåden var løst.
Det er sgu ok. Jeg ved ikke hvad ipad kan og det er heller ikke en konkurrence, men det er ikke min sidste lydbog på min acer. Den er godkendt. og er desuden super på nettet, og hurtig.
Hanne

supra
04. Aug '11, 21:34
Hvilket styresystem kører sådan en fætter med?

Jeg skal da lige lidt mod strømmen.
Jeg har købt en acer iconia a500, og er indtil videre rimelig tilfreds med den.

Hannec
04. Aug '11, 22:03
Den kører med honeycomb (android) 3.1
Jeg synes det fungerer rigtig godt, og jeg er godt tilfreds med den.
Manden er ude med en føler om jeg mon ville synes om en ipad, men jeg tror det ikke. Kan godt lide at slippe for itunes, og at det bare kører med billeder, picasa, og gmail.
Hanne

CBW
05. Aug '11, 07:34
Den kan ikke prale af den samme fantastiske skærm som jeres,

Der er sku ikke nogen med en iPad 1 eller 2 der der med rette kan prale med at den har en "fantastisk" skærm. Opløsningen er ikke højer end det lige kan bruges, og formatet er 3:4 modsat stort set alle andre.

Faktisk er skærmen et af mine største anke punkter ved iPad

iDahm
05. Aug '11, 08:51
Der er sku ikke nogen med en iPad 1 eller 2 der der med rette kan prale med at den har en "fantastisk" skærm. Opløsningen er ikke højer end det lige kan bruges, og formatet er 3:4 modsat stort set alle andre.

Enig i at opløsningen slet ikke er høj nok, men formatet synes jeg passer rigtig godt til en tablet. Det er kun ved film kigning jeg savner 16:9 formatet.

CBW
05. Aug '11, 08:54
Enig i at opløsningen slet ikke er høj nok, men formatet synes jeg passer rigtig godt til en tablet. Det er kun ved film kigning jeg savner 16:9 formatet.

I og med stort set INGEN andre enheder, benytter 3:4 formatet er og bliver det tåbeligt at iPaden skal have det format. Det virker bestemt ikke dårligt med et mere nutidigt format hvilke kan ses på stort set alle andre tablet computer.

komputerdk
05. Aug '11, 11:31

Enig i at 3:4 ikke er fantastisk til film, men til f.eks. hjemmesider er 3:4 vel ikke helt dårlig (?) og hvis den var 16:9 vil skærmarealet være ca 11% mindre..

Men jeg synes da mere at sådan noget som lysstyrke mm. har lige så meget at sige - der er ikke noget ved en god opløsning, hvis man ikke kan se det pga. sollys....

iDahm
05. Aug '11, 12:21
Enig i at 3:4 ikke er fantastisk til film, men til f.eks. hjemmesider er 3:4 vel ikke helt dårlig (?) og hvis den var 16:9 vil skærmarealet være ca 11% mindre..

Men jeg synes da mere at sådan noget som lysstyrke mm. har lige så meget at sige - der er ikke noget ved en god opløsning, hvis man ikke kan se det pga. sollys....

Dette vil jeg gerne tilslutte mig, og lige præcis med sollyd imponerede min Ipad mig, da jeg lå ved poolen på en høj solskins dag i de norditalienske bjerge. Jeg havde ingen problemer med at læse min ebog.

supra
05. Aug '11, 12:22

Ja hvis man er pixel peeper, så synes man nok det :D Kan ikke huske at have hørt ikke-nørder beklage sig over iPad'ens skærmopløsning må jeg indrømme. Tror heller aldrig selv jeg har tænkt over at billeder/video ser "kornet" ud på iPad'en?

Formattet er vel en smagssag. Jeg tror jeg kunne leve fint med begge dele.

iDahm
05. Aug '11, 12:24
I og med stort set INGEN andre enheder, benytter 3:4 formatet er og bliver det tåbeligt at iPaden skal have det format. Det virker bestemt ikke dårligt med et mere nutidigt format hvilke kan ses på stort set alle andre tablet computer.

Om der er andre producenter der benytter 16:9 ændre ikke min opfattelse af at 4:3 på ipaden passer mig fint. Det er som sagt kun ved film jeg kunne tænke mig dette format.

iDahm
05. Aug '11, 12:25
Formattet er vel en smagssag. Jeg tror jeg kunne leve fint med begge dele.

Det kunne jeg nok også, det er jo nok en vanesag. Havde ipaden haft 16:9, havde man jo nok vænnet sig til dette.

CBW
05. Aug '11, 13:35

Produceres der overhovede bærbare eller stationære med 3:4 formatet mere ? Jeg tvivler, og det er der nok en god grund til !!!!

Der ud over er det i mine øjne et fuldstændigt fejlskud af Appel at lave en iOS enhed med et skævt format i forhold til iPhone og iPod. Med det skæve 3:4 format bliver det aldrig muligt at lave apps der kan fungere på iPhone og iPad uden der skal tilpasses. Det er lige nøjagtigt det som Android har fået så mange hug for, og apple er endda være for ud over pixel tallet ikke bare er fordoblet/halveret så er det også skævt i forhold til det der bruges i iPhone. Dvs det er både pixel antallet og formatet der er helt skævt i iPad.

Rye
07. Aug '11, 23:32
Jeg har iPad 1 64gb 3G. Bruger den til bileder film musik. Musik afspiller til anlægget i bilen og stuen. Surfing. Mails. Facebook. Spil i massevis. Og den lille på 5 bruger den til tegne. Se film, spil. Hc Andersens eventyr app. Osv. Og hun bladrer bare gennem alt som havde hun aldrig lavet andet. Er sindsyg glad for den. Og opgraderer nok når iPad 3 kommer. Men indtil videre opfylder iPad 1 alle mine behov. Plus mere. Bruger kun min pc når der skal lægges lidt musik eller film over på iPad. Eller hvis der skal jailbreakes igen efter nye spændende updates :-)