Hej MF..
Ja jeg har lige brug for jeres hjælp...
Jeg har nu arbejdet i nogle måneder, ude på en ungdomsskole....
Det har været meget godt at være derude.. Jeg har arbejdet 2 timer om ugen derude. Lønnen fik jeg ikke atvide men skulle ligge imellem 75-100kr..
Så skete det jeg fik en akonto seddel (Tror jeg det hed) På 150kr for 8 timer. Jeg venter derefter i cirka 1 måned (resten at de akonto beløb skulle også komme senere) og får aldrig nogle penge, ind på min bank konto. Jeg kontakter derefter dem, og de siger at det er fordi jeg ikke har nogle nemkonto.. Det skulle de da gerne sige til mig først at jeg skulle havde det... Banken får det så lavet, da de også syntes det er forkert arbejdet ikke har gjort sådanne....
Men stadig har jeg ikke fået noget løn. Nu idag fik jeg så min første lønseddel!!!
Der får jeg en løn på crka 732kr... Men ud af de 732kr har de trukket 60% skat... En fejlregulering på 232kr..... etc etc etc.. Så nu har jeg fået en løn ind på min nordea konto på cirka 23kr for cirka 8 timer....
Tjaaa.... Nu har jeg så sagt det til ham. Han bliver faktisk ret sur over det... Men får så lavet nogle af timerne om. Han bliver b.la lidt sur over at han nu skal sidde til klokken 2 i nat og rette det. (Dog bliver han hurtig færdig) Nu viser det sig så, at jeg først kan få hele min løn for ialt 16 timer cirka omkring den 1 marts 2007...
Kan det være rigtigt?! Er jo mange måneder uden løn. Og tænk hvordan det ville være for dem, som virkelig kun har den mulighed for løn. Det er selve kommunen som har "problemet" Der har været en fejl i deres system. Men det kan jeg da ikke gøre for?!
Er der nogle regler omkring dette? Jeg har jo arbejdet faktisk 8timer for 23kr..
Det akonto beløb på 150kr. Det blev trukket fra de 732kr :S Som altså endte ned på de 23kr o.O
Såå hvad skal jeg gøre? Sige op? Eller vente til næste måned?? Og er der nogle regler, som jeg kan vise ham at lønnen altså skal være indbetalt om nogle dage ellers går sagen videre?
På forhånd mange tak.
Mvh Kehaan.

Besvar med citat

Bogmærker