Mobilsider
Mobilnyheder
Mobiltest.dk

+ Besvar emne
Side 1 af 2 1 2 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18
    Øvet bruger
    Mobiltelefon anmelder
    Kehaan's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Skælskør, Danmark.
    Mobil
    iPhone 3GS 32gb Sort

Standard Løn/arbejde problemer. (hjælp og regler søges)

Hej MF..

Ja jeg har lige brug for jeres hjælp...

Jeg har nu arbejdet i nogle måneder, ude på en ungdomsskole....
    Det har været meget godt at være derude.. Jeg har arbejdet 2 timer om ugen derude. Lønnen fik jeg ikke atvide men skulle ligge imellem 75-100kr..

Så skete det jeg fik en akonto seddel (Tror jeg det hed) På 150kr for 8 timer. Jeg venter derefter i cirka 1 måned (resten at de akonto beløb skulle også komme senere) og får aldrig nogle penge, ind på min bank konto. Jeg kontakter derefter dem, og de siger at det er fordi jeg ikke har nogle nemkonto.. Det skulle de da gerne sige til mig først at jeg skulle havde det... Banken får det så lavet, da de også syntes det er forkert arbejdet ikke har gjort sådanne....

Men stadig har jeg ikke fået noget løn. Nu idag fik jeg så min første lønseddel!!!

Der får jeg en løn på crka 732kr... Men ud af de 732kr har de trukket 60% skat... En fejlregulering på 232kr..... etc etc etc.. Så nu har jeg fået en løn ind på min nordea konto på cirka 23kr for cirka 8 timer....

Tjaaa.... Nu har jeg så sagt det til ham. Han bliver faktisk ret sur over det... Men får så lavet nogle af timerne om. Han bliver b.la lidt sur over at han nu skal sidde til klokken 2 i nat og rette det. (Dog bliver han hurtig færdig) Nu viser det sig så, at jeg først kan få hele min løn for ialt 16 timer cirka omkring den 1 marts 2007...

Kan det være rigtigt?! Er jo mange måneder uden løn. Og tænk hvordan det ville være for dem, som virkelig kun har den mulighed for løn. Det er selve kommunen som har "problemet" Der har været en fejl i deres system. Men det kan jeg da ikke gøre for?!

Er der nogle regler omkring dette? Jeg har jo arbejdet faktisk 8timer for 23kr..

Det akonto beløb på 150kr. Det blev trukket fra de 732kr :S Som altså endte ned på de 23kr o.O

Såå hvad skal jeg gøre? Sige op? Eller vente til næste måned?? Og er der nogle regler, som jeg kan vise ham at lønnen altså skal være indbetalt om nogle dage ellers går sagen videre?

På forhånd mange tak.

Mvh Kehaan.

Juridisk Quiz-Master
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    27
    Sted
    St. Julians @Malta

Standard

Har du husket at aflevere dit skattekort til din arbjedsgiver?

Husk at der jo har været kommunesammenlægninger. Det kan have givet nogle problemer i administrationen
    Med venlig hilsen
    Mads Vestergaard

Bruger Nemizis's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    25
    Sted
    Aalborg
    Mobil
    K800i

Standard

som regel trækkes du kun 60 eller (59%) i skat såfremt du ikke har afleveret skattekort. Men du får jo ikke pengene hurtigere af at tage et andet arbejde, men hvis jeg var dig, ville jeg nok finde noget andet, 2 timer om ugen... sq ikke særlig meget
    There's a light at the end of every tunnel, just pray it's not a train

Citer Oprindeligt indsendt af Nemizis Se indlæg
    ville jeg nok finde noget andet, 2 timer om ugen... sq ikke særlig meget
    Nu kommer det jo ikke sagen ved, hvor meget han arbejder! Pointen er, at han har udført et arbejde og ikke fået den tilsvarende løn for det.

Jeg vil først og fremmest kigge i min kontrakt. I denne står der alle vilkår for udbetalinger, tidspunkter osv. Der står endda hvor meget du skal ha' i timen - hvad I har aftalt.
    Har du fået denne kontrakt? Og er du evt. medlem af en fagforening?

Jeg sidder selv på et lønkontor i øjeblikket. Vi har haft tilsvarende sager, hvor vi er kommet til at give forkert løn (hvadenten det er taste/regnefejl). Da har vi ændret det så hurtigt som muligt, men desværre er de offentlige systemer ikke altid så samarbejdsvillige.. Men at du først kan få det pr. 1 marts virker i mine øjne fuldstændigt grotesk!

Har du iøvrigt selv gjort noget for det? Altså.. Det er normen, at man skal være tilmeldt en nemkonto, når man arbejder et offentligt sted.. Og hvis du ikke har afleveret dit skattekort/frikort, så bliver du også trukket 59%.. Sådan er reglerne!
    - Du får jo så pengene tilbage i Maj 2008.. Men husk på, at du får bedre renter hos skattevæsnet end i banken..
    Senest redigeret af Bitteboy : 01. Feb '07 kl. 10:23 Årsag: Glemte noget
    Hvor er dine forældre?!

Øvet bruger
    Mobiltelefon anmelder
    Kehaan's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Skælskør, Danmark.
    Mobil
    iPhone 3GS 32gb Sort

Standard

Hej.

Har du fået denne kontrakt? Og er du evt. medlem af en fagforening?
    Har ingen kontrakt hvor der står sådanne nogle ting! Og er ikke medlem af en fagforening.. Men har idag snakket med en mand fra LO. Han sagde jeg skulle kontakte HK. Men vi prøver her senere at ringe til et gratis hotline nummer hvor de hjælper unge. Og så ser vi hvad de siger.

Har en nemkonto. Og har også afleveret mit skattekort... Så de skulle ikke trække de 60% som der står skrevet.......

Kan godt være der er sket en fejl i systemet... Men så lang tid jeg skal vente og de får stadig arbejdskraft......

Mvh Kehaan.

Øvet bruger
    Mobiltelefon anmelder
    Kehaan's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Skælskør, Danmark.
    Mobil
    iPhone 3GS 32gb Sort

Standard

Hej.

Tjaa den der hotline var der ikke lige.. Men vi ringede til HK... De hjalp lidt men kunne ikke så meget mere da jeg ikke var medlem..

Og det kan næsten ikke betale sig at være medlem når det er for en ret lille løn.

Så nu ville et lønningskontor ringe tilbage på mandag. Og hvis jeg ikke får min løn inden meget få dage så siger jeg op.. Jeg har nemlig heller ingen kontrakt eller andet så derfor.

HK sagde at hvis jeg havde været medlem så ville der skulle bruges en advokat!! så noget forkert har de jo gjort... Men hvis HK havde valgt at ville hjælpe lidt. Så havde jeg jo nok også valgt at være medlem.. Men nu giver jeg dem lige lidt tid. Og hvis ikke så siger jeg op!

Mvh Kehaan.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kehaan Se indlæg
    Hej.

Tjaa den der hotline var der ikke lige.. Men vi ringede til HK... De hjalp lidt men kunne ikke så meget mere da jeg ikke var medlem..

Og det kan næsten ikke betale sig at være medlem når det er for en ret lille løn.

Så nu ville et lønningskontor ringe tilbage på mandag. Og hvis jeg ikke får min løn inden meget få dage så siger jeg op.. Jeg har nemlig heller ingen kontrakt eller andet så derfor.

HK sagde at hvis jeg havde været medlem så ville der skulle bruges en advokat!! så noget forkert har de jo gjort... Men hvis HK havde valgt at ville hjælpe lidt. Så havde jeg jo nok også valgt at være medlem.. Men nu giver jeg dem lige lidt tid. Og hvis ikke så siger jeg op!

Mvh Kehaan.

Hej Kehaan...

Et godt lille trick er, at man altid kan "true" ens arbejdsgiver med en fagforening.. Der er absolut ikke noget galt i, at sige at du har kontakt med din fagforening.
    Og det står i funktionærloven, at du har KRAV på en kontrakt! Det er direkte ulovligt, hvis du ikke har sådan en!! (hæng mig ikke lige op på, om det er i den lov det står!)
    - og du kan blive tilkendt en erstatning, hvis du ikke har en og du melder dem...

Under alle omstændigheder, så er det altid fornuftigt at være med i en fagforening! Uanset hvor meget du tjener!
    - du kan jo selv se, hvordan du ville være stillet nu..
    Hvor er dine forældre?!

Øvet bruger
    Mobiltelefon anmelder
    Kehaan's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Skælskør, Danmark.
    Mobil
    iPhone 3GS 32gb Sort

Standard

Hej.

Ja ok mange tak for hjælpen. Jeg bliver kontaktet af et lønningskontor her på mandag. Og hvis det ikke sker noget der med min løn. Så forlader jeg dem. Siger så bare op.

Men har da fået nogle erfaringer med det hele så

Mvh Kehaan.

Øvet bruger
    Mobiltelefon anmelder
    Kehaan's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Skælskør, Danmark.
    Mobil
    iPhone 3GS 32gb Sort

Standard

Hej

Har forresten haft skrevet under på nogle papire.. Men har aldrig fået en kopi af dem. Der var heller aldrig helt klarhed om hvad jeg fik i løn. Det måtte jeg bare se når lønnen kom...

Mvh Kehaan.

Øvet bruger
    Mobiltelefon anmelder
    Kehaan's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Skælskør, Danmark.
    Mobil
    iPhone 3GS 32gb Sort

Standard

Hej.

Jeg har i denne sag sagt op. Firmaet kunne åbenbart ikke finde ud af at de skulle aflevere mit skattekort videre. Og ikke trække 60% i skat.. Det har de gjort mange gange. Og de sagde at det ville blive rettet næste gang.. Og sådanne blev det ved. Så jeg har sagt op

Mvh Kehaan.

Lignende emner

1. Regler for lys på scooter. (Hjælp)
    Af Rye i forum Off topic
    Svar: 10
    Seneste indlæg: 30. Apr '07, 12:24
  2. opdateret n73 men problemer hjælp søges
    Af Daddy i forum Symbian mobiltelefoner
    Svar: 10
    Seneste indlæg: 17. Feb '07, 21:28
  3. Sim lås, hjælp søges.
    Af no pain no brain i forum Mobiltelefoner generelt