Der findes masser af udregner der kan omregne kugle vægt og hastighed til joule der er et udtryk for energi.
Jeg tror jeg gik ud fra at 140 m/s var en måling med en kugle der vejede 0,2 gram - det er i hvertilfælde det producenterner oftes benytter for at få en høj m/s eller FPS tal.
Med 140 m/s og en kugle vægt på 0,2 gram får man 1,96 joule. Er kugle vægten 0,3 er man oppe på 2,93 joule. Joule tallet afhænger af hastighed og vægt af kugle.
En udemærket omregner findes HER
Med venlig hilsen
Christian B. Wiggers
Mobilportalen ApS
Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling
Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk
Hehe, det var fordi der gik nørd i mig.. Det er formlen for kinetisk energi, (1/2)*m*v^2, det er også det omregneren du linker til bruger.
Kunne ikke forstå at du ikke kunne få det over 2 Joule..
Et eller andet sted er jeg lidt skræmt over at jeg begynder at regne fysik, i min sommerferie.. :S
/Anders Poulsen
iPhone 4 - 32GB - Sort
Hvis du gerne vil nørde lidt fysik kan du jo prøve om du kan regne følgende ud.
Et softgun gevær skyder med en udgangs hastighed på 150 m/s med en 0,3 gram kugle. Hvad er anslags energien i jule en vindstille dag med 20 grader celcius på 20 meters afstand ?
Med venlig hilsen
Christian B. Wiggers
Mobilportalen ApS
Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling
Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk
nååå jeg troede du var mand for en lille udfordring![]()
Med venlig hilsen
Christian B. Wiggers
Mobilportalen ApS
Jae.. Men så skal det være noget med nogle kredsløb, for fysik er ikke det der siger mig mest :P
Grunden til at jeg ikke kunne lade være med at se på det første, var at jeg netop har afsluttet et fysikfag på mit studie - hvor vi netop havde lidt om emnet. Men ikke ret meget dybere end det, da vi jo ikke skal være fysikkere :P
Noget helt andet er at jeg, inspireret af denne tråd, netop har fundet min gamle hardball pistol i kælderen.. Kunne da være man skulle købe noget gas til den, det er ved være mange år siden jeg har haft liv i den![]()
/Anders Poulsen
iPhone 4 - 32GB - Sort
Bogmærker