Mobilsider
Mobilnyheder
Mobiltest.dk

+ Besvar emne
Side 1 af 2 1 2 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19
    Site Tossen
    Skribent på Mobiltest.dk
    Nico's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Lige udenfor Kbh
    Mobil
    2xplast krus og snor
    Blogindlæg
    2

Standard Privat lease bil

Jeg har det sidste års tid fulgt lidt med i priser ved leasing af bil, og det begynder sgu' at se mere end lovende ud.

Flegaard er den umiddelbare vinder, med flere gode modeller for en månedlig ydelse på 2500kr og en udbetaling på ml. 20-30.000kr.
    Ja, jeg kan godt få en bil for de samme penge, som jeg så ejer, men så er det på 6+ års lån, og endnu vigtigere jeg får selv tabet på bilen (og det er stort de første 4 år).
    Som jeg lige ser verden mht. leasing af bil som privat.

+ Fast kendt ydelse
    + service (og i nogle tilfælde dæk) inkluderet
    + Intet værdi tab

- Evt. efteregning
    - Loft på km

Omkring værditab:
    Der er en udbetaling (som er mindre end ved køb/lån), men som alligevel må påberegnes som tab. Denne udbetaling er dog i langt de fleste tilfælde mindre end det reele tab ved køb.

MEN ... hvad har glemt i dette regnestykke?
    Og hvad har I af erfaringer med leasing af bil?

... og ja, den er god nok, et rigtigt seriøst indlæg fra Nico

Letøvet
    Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    29
    Sted
    Århus
    Mobil
    iPhone 3GS

Standard

Jo dyrere bil, jo mere mening er der i at lease. Hvis du vil have en billig bil, kan det ikke betale sig, efter min mening.

Et eksempel: Fleggaard har tilbud på en Mazda 2 til 2395 mdl. over 36 mdr. + 20.000 i udbetaling. Det bliver 106220,- efter 3 år. Efter de 3 år er pengene væk, og du skal aflevere bilen. Nyprisen hvis du skal købe den er cirka 147000,- Jeg tør ikke spå om hvad brugtprisen er efter 3 år, hvis du køber - men jeg tvivler på at den taber alle 106000 i værdi ...

Jo dyrere bilen er, jo større værditab skal man regne med, og derfor bliver det også mere økonomisk interessant at lease de dyrere modeller.

Som du selv er inde på, kan du få en efterregning hvis du kører længere end kontrakten lyder på.

Jeg var selv ude at undersøge leasingmarkedet da jeg skulle have bil, og besluttede mig for at det var for dyrt. Men man kan selvfølgelig sige at du samtidig køber dig noget tryghed, hvis motoren står af efter 2 år, er det ikke dit problem :-)
    /Dennis Riis

Super Moderator miss's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Danmark
    Mobil
    Alt for mange ;-)

Standard

Jeg går ud fra du har husket forsikringen

Hvis du selv vil eje en bil og låner til købet, får du et rentefradrag - det får du ikke ved leasing. (som privat - ikke firma)
    Brug dine sanser på telefonen - inden du bruger dine penge på den.

Site Tossen
    Skribent på Mobiltest.dk
    Nico's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Lige udenfor Kbh
    Mobil
    2xplast krus og snor
    Blogindlæg
    2

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af driis Se indlæg
    ... man kan selvfølgelig sige at du samtidig køber dig noget tryghed ...
    Enig, og dette er et af de argumenter der gør det særdeles attraktivt lige nu.

Den nuværende bil er gammel, for lille og godt slidt, men lige nu sker der mange spændende ting omkring el biler der er på vej, men ikke så meget ifht. batteri standarder, "optankning" osv. Disse biler er som bekendt afgiftsfrie (foreløbigt), men vi vil nu gerne vente til børnesygdommene er af vejen og en "vinder" er fundet før vi hopper med på den (næsten) Co2 frie vogn.

Miss:
    Forsikring er ikke et problem. Den lille chef arbejder stadig under BUPL som pædagog, så Lærerstandens Brandforsikring dækker os mod ALT for under 10000kr årligt.

Admin/site owner CBW's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    40
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    2-3 af de sidste nye :-)
    Blogindlæg
    6

Standard

Et eksempel: Fleggaard har tilbud på en Mazda 2 til 2395 mdl. over 36 mdr. + 20.000 i udbetaling. Det bliver 106220,- efter 3 år. Efter de 3 år er pengene væk, og du skal aflevere bilen. Nyprisen hvis du skal købe den er cirka 147000,- Jeg tør ikke spå om hvad brugtprisen er efter 3 år, hvis du køber - men jeg tvivler på at den taber alle 106000 i værdi ...
    Holder ikke helt for der skal naturligvis også regnes service over 3 år som naturligvis også koster et eller andet, men ellers er jeg enig i din betragtning.

Jeg mener også at leasing kan være en god løsningen hvis man har 100% styr på dels sit forbrug og hvad der står i kontrakten.

Der hvor jeg mener det er kan være et problem, er hvis man af en eller anden grund vil ud af kontrakten før tid, så er dels det første indskud væk, og dels skal man betale en ret stor straf betaling for at bryde kontrakten. (igen afhæning af bil og kontrakt) Dvs hvis man mister sit og må droppe aftalen efter et år vil det nok være noget dyre end hvis man havde købt den fra start.

Og så er leasing heller ikke en god løsning for alle dem der kunne finde på at sætte noget udstyr på deres bil.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis så kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

Mobil Nørd renehjoerring's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    26
    Sted
    frederikshavn
    Mobil
    se signatur
    Blogindlæg
    7

Standard

det er jo desværre ikke alle leasing aftaler der er service på..

og med hensyn til sikkerheden i at lease, er der også flere steder, hvor det er sådan at hvis bilen ikke indbringer det ved et salg, som man tog udgangs punkt i ved udregning af leasing ydelsen, hænger man også på den..

men som markedet er nu, er der jo masser af fede biler, som er til salg som mellem 2 og 3 år gamle, har gået måske 50.000 km, og til langt under ny prisen..
    iPhone 2g 8gb iOS 3.1.3 @ telmore
    jabra jx10 serie II black by Jacob Jensen

Admin/site owner CBW's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    40
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    2-3 af de sidste nye :-)
    Blogindlæg
    6

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af renehjoerring Se indlæg
    det er jo desværre ikke alle leasing aftaler der er service på..

og med hensyn til sikkerheden i at lease, er der også flere steder, hvor det er sådan at hvis bilen ikke indbringer det ved et salg, som man tog udgangs punkt i ved udregning af leasing ydelsen, hænger man også på den..

men som markedet er nu, er der jo masser af fede biler, som er til salg som mellem 2 og 3 år gamle, har gået måske 50.000 km, og til langt under ny prisen..
    Hvis man begynder at kigge på økonomien ved at købe en fx 3 år gammel bil kontra at lease, ja så vil det altid være billiger at købe den brugte bil, men så er det jo heller ikke som at få en ny bil.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis så kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    26
    Sted
    frederikshavn
    Mobil
    se signatur
    Blogindlæg
    7

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af CBW Se indlæg
    Hvis man begynder at kigge på økonomien ved at købe en fx 3 år gammel bil kontra at lease, ja så vil det altid være billiger at købe den brugte bil, men så er det jo heller ikke som at få en ny bil.
    det er vi fuldstændig enige i Christian..

forstår godt hans prioriteter, men pointerer bare markedet pt bugner af gode tilbud på brugte biler..

men for det som han skal ligge bare for at komme igang med at få en ny bil, kan han faktisk få en fornuftig brugt st. car..

også har han 2500 kr om mdr til reperationer i stedet for til leasing firmaet :p

bare for sjov fandt jeg en st. car som denne til 60000 kr og som ser ganske flot ud

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/for...D746800646.htm

kan dog se fleggaard i det mindste ikke smider dig en regning, hvis bilen ikke kan sælges til det der forventes ved indgåelsen af aftalen, men du kan få en regning på evt ridser og buler..
    Senest redigeret af renehjoerring : 08. Sep '09 kl. 16:14

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    26
    Sted
    frederikshavn
    Mobil
    se signatur
    Blogindlæg
    7

Standard

sådan af ren nysgerrighed, hvad blev løsning på denne, fik du en nyere bil eller kører i stadig i den gamle

og fandt du nogle gode leasing priser, eller endte du med at købe bilen selv

Site Tossen
    Skribent på Mobiltest.dk
    Nico's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Lige udenfor Kbh
    Mobil
    2xplast krus og snor
    Blogindlæg
    2

Standard

Jeg kører stadig i den gamle bil. Det er der flere grunde til:

> Jeg får godt nok bonus udbetalt her i januar, men vi har valgt at investere i nye mobiler og lldt andet godt hardware.

> Jeg skylder jo intet i den gamle bil, så den får nok lige ½-1 år mere.

> Ny lovgivning på leasing markedet træder i kraft i dag (stille leaser lidt bedre end før), nu vil jeg lige se tiden an mht. hvilken indvirkning dette får

> Leasing er stadig i massiv fremgang, så mon ikke der kommer nogle endnu bedre tilbud på lige den bil jeg vil ha' i løbet af foråret

Lignende emner

1. Kan telecare bruge min tlf privat?
    Af x_ecouter i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 5
    Seneste indlæg: 25. Sep '08, 14:08
  2. Udvekslingsstudent i USA og privat?
    Af AddeR i forum Off topic
    Svar: 1
    Seneste indlæg: 01. Feb '07, 15:16
  3. Anti Privat Gruppen
    Af Bay i forum Off topic
    Svar: 16