Mobilsider
Mobilartikler
Mobiltest.dk

+ Besvar emne
Side 1 af 3 1 2 3 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 26
    Nyt medlem
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Mobil
    LG KU990i + Iphone 3GS

Standard Telia Flex + Iphone 3GS

Hej Gutter og Gutinder

Jeg står og overvejer kraftigt at investerer i en Iphone 3GS. Og jeg faldet over Telia´s Tilbud, hvor man kan afdrage over 12 eller 24 måneder med deres Flex Abonnement.

Men jeg synes deres hjemmeside er lidt uoverskuelig, og der er næsten alt for meget information, så jeg har lidt svært ved at gennemskue deres tilbud.

Så her kommer mit spørgsmål til folk herinde som måske har benyttet sig af det her tilbud, er man bundet op til at skulle betale et større abonnements gebyr hver månede, eller betaler man kun for det man bruger også selvfølgelig det mnd. afdrag på Iphonen?

Umiddelbart virker det næsten som at være for godt til at være sandt, køb en Iphone på afbetaling, ingen renter eller noget som helst

Også ku jeg iøvrigt tænke mig at høre hvad folks oplevelser er med Telia, er de til at stole på? skal man ha et ekstra øje på regningen for at være sikre på de ikke tar røven på en ?

Link til Telia´s tilbud

http://shop.telia.dk/telia/iPhone/Ap...ategory=iPhone

Super Moderator miss's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Danmark
    Mobil
    Alt for mange ;-)

Standard

Velkommen til MobilForum

Sådan som jeg forstår Telia er følgende...

Telia skriver :

"Abonnement
    Mindstepris for abonnement i bindingsperioden er 337,50 kr. ekskl. afdrag på din iPhone. Ovenstående forudsætter BS med gebyr på 9,75 kr./mdr. ellers faktureringsgebyr 39 kr./mdr."

Det vil sige at du som minimum skal betale et abonnement på 337,50 kr + afdrag på iPhone hver måned.

Du vælger så f.eks. 5 timers tale = 140
    Fri sms = 80
    1 GB data = 99

I alt = 319,- pr. måned og der er så 18,50 kr. tilbage - bs gebyr på 9,75 = 8,75 kr.

Telia dækker ikke lige så godt som TDC og 3 gør. Der kan til tider være lidt bøvl med deres service og regninger.

Har du kigget på 3's bud på abonnement og iPhone ?

http://www.3.dk/Privat/mobil/Mobiler...hone-3GS-16GB/
    Brug dine sanser på telefonen - inden du bruger dine penge på den.

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Mobil
    LG KU990i + Iphone 3GS

Standard

Nu kan det godt være jeg tar fejl, men sådan som jeg læser det, så binder jeg mig kun til at betale 337,50 kr samlet over de 6 måneder jeg er bundet til Telia + afdrag?

Jeg har overvejet 3 lidt, men udfra hvad jeg har hørt både herinde og andre steder, så ved jeg ikke helt om jeg kan stole på dem.

Telenor er fine nok, jeg har været kunde ved dem da de hed Sonofon, men generelt synes jeg de er lidt for dyrer.

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Mobil
    LG KU990i + Iphone 3GS

Standard

Her er lige en update på forløbet. Jeg tog ned i min Lokale Telia biks, og det eneste jeg binder mig til er mit iphone afdrag, også skal jeg minimum vælge en af de 4 valgmuligheder (X Antal SMS, MMS, Dataforbrug eller taletid).

Så teoretisk set kan man få abb. helt ned til 30 kr + de 209,- kr i afdrag for Iphonen. Og efter 6 måneder er det 209 kr + forbrug

Mht. dækningen, så skulle der være rigtig god dækning i Hjørring hvor jeg bor, så det tror jeg ikke blir noget problem

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Mr. Larsen Se indlæg
    Også ku jeg iøvrigt tænke mig at høre hvad folks oplevelser er med Telia, er de til at stole på? skal man ha et ekstra øje på regningen for at være sikre på de ikke tar røven på en ?
    Du skal altid holde øje med regningen, det kan gå galt hos alle firmaer hvor de sender dig forkerte regninger. Både TDC, telenor og 3 har i gennem tiden sendt mig forkerte regninger. Her håndterede TDC det klart bedst, de kunne løse problemet nemt og hurtigt, hos 3 og telenor var det en lang kamp at få dem til at sende korrekte regninger.
    Privat mobil: iphone 3GS
    Arbejds mobil: Nokia E51
    Reserve: N73 & Touch Diamond

Super Moderator miss's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Danmark
    Mobil
    Alt for mange ;-)

Standard

Her er lige en update på forløbet. Jeg tog ned i min Lokale Telia biks, og det eneste jeg binder mig til er mit iphone afdrag, også skal jeg minimum vælge en af de 4 valgmuligheder (X Antal SMS, MMS, Dataforbrug eller taletid).

Så teoretisk set kan man få abb. helt ned til 30 kr + de 209,- kr i afdrag for Iphonen. Og efter 6 måneder er det 209 kr + forbrug

Mht. dækningen, så skulle der være rigtig god dækning i Hjørring hvor jeg bor, så det tror jeg ikke blir noget problem
    Aha! Det er sådan man skal forstå deres abonnement
    Brug dine sanser på telefonen - inden du bruger dine penge på den.

Mobil Nørd renehjoerring's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    26
    Sted
    frederikshavn
    Mobil
    se signatur
    Blogindlæg
    7

Standard

nu ved jeg ikke hvad du bruger om måneden, men bruger du omkring 300-400 kr om måneden, så kan telias løsning slet ikke betale sig..

dette mener jeg ud fra det faktum at 3 tager 599 kr om månenden, og efter 6 mdr er du ude af bindingen, så synes ikke telias tilbud er noget særligt..

du hænger på at skal betale af på en telefon i 2 år, og ja de fleste har vel et forbrug på mindst 200 kr om mdr, og specielt iPhone tager altså lidt data, så 200-300 kr er du hurtigt oppe på..

så ville jeg godtnok hellere betale 200 kr ekstra ved 3 og kun gøre det i 6 mdr..

nu skal jeg ikke blande mig, men tror nok jeg ville undersøge om jeg kunne få råd til de 600 kr om mdr i 6 mdr ved 3, for hvis du ser lidt på priserne ved telia er de som følger

Oprettelse 99,00 kr.
    Abonnement* de første 6 måneder / pr. md. Vælg selv
    Pris pr. MMS: Standardpris pr. MMS 3,00 kr.
    Tale/min.: Standardpris pr. min. 0,99 kr.
    Betaling af regninger: Girokort 39,00 kr.
    Betaling af regninger: BetalingsService 9,75 kr.
    Pris pr. SMS: Standardpris pr. SMS 0,20 kr.
    Data pr. MB (min. taksering 100 KB): Standardpris pr. MB 10,00 kr.
    Opkalds- og opkaldsforsøgsafgift 0,00 kr.

og hvis du bare bruge 20-30 mb ved telia, er de første 200-300 kr brugt, plus 200 kr i afdrag for mobilen..
    Senest redigeret af renehjoerring : 08. Feb '10 kl. 09:28
    iPhone 2g 8gb iOS 3.1.3 @ telmore
    jabra jx10 serie II black by Jacob Jensen

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Mobil
    LG KU990i + Iphone 3GS

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af renehjoerring Se indlæg
    nu ved jeg ikke hvad du bruger om måneden, men bruger du omkring 300-400 kr om måneden, så kan telias løsning slet ikke betale sig..

dette mener jeg ud fra det faktum at 3 tager 599 kr om månenden, og efter 6 mdr er du ude af bindingen, så synes ikke telias tilbud er noget særligt..

du hænger på at skal betale af på en telefon i 2 år, og ja de fleste har vel et forbrug på mindst 200 kr om mdr, og specielt iPhone tager altså lidt data, så 200-300 kr er du hurtigt oppe på..

så ville jeg godtnok hellere betale 200 kr ekstra ved 3 og kun gøre det i 6 mdr..

nu skal jeg ikke blande mig, men tror nok jeg ville undersøge om jeg kunne få råd til de 600 kr om mdr i 6 mdr ved 3, for hvis du ser lidt på priserne ved telia er de som følger

Oprettelse 99,00 kr.
    Abonnement* de første 6 måneder / pr. md. Vælg selv
    Pris pr. MMS: Standardpris pr. MMS 3,00 kr.
    Tale/min.: Standardpris pr. min. 0,99 kr.
    Betaling af regninger: Girokort 39,00 kr.
    Betaling af regninger: BetalingsService 9,75 kr.
    Pris pr. SMS: Standardpris pr. SMS 0,20 kr.
    Data pr. MB (min. taksering 100 KB): Standardpris pr. MB 10,00 kr.
    Opkalds- og opkaldsforsøgsafgift 0,00 kr.

og hvis du bare bruge 20-30 mb ved telia, er de første 200-300 kr brugt, plus 200 kr i afdrag for mobilen..
    Det kan betale sig for mit vedkommende. Jeg har undersøgt alle udbyder, og ens for dem alle (minus telia flex) skal jeg købe et abb. hvor jeg ikke bruger ½ delen af hvad jeg skal betale for, og det er penge lige ud af vinduet i mine øjne.

De fleste steder skal jeg bruge minimum 600 kr om mnd. på den her måde sparer jeg en del. dels fordi jeg har kun tænkt mig at benytte Iphonen de 6 måneder til data trafik (Som er forud købt og dermed billigere) og enkelte smser, for så at rykke den over på mit Telmore abb. som er markant billigere. Så dyrer blir det ikke, betalingen trækker bare ud i 2 år men jeg kan så til enhver købe mig ud af den aftale når jeg ønske det, så jeg ser det ikke som et problem.

Mobil Nørd renehjoerring's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    26
    Sted
    frederikshavn
    Mobil
    se signatur
    Blogindlæg
    7

Standard

Det kan betale sig for mit vedkommende. Jeg har undersøgt alle udbyder, og ens for dem alle (minus telia flex) skal jeg købe et abb. hvor jeg ikke bruger ½ delen af hvad jeg skal betale for, og det er penge lige ud af vinduet i mine øjne.

De fleste steder skal jeg bruge minimum 600 kr om mnd. på den her måde sparer jeg en del. dels fordi jeg har kun tænkt mig at benytte Iphonen de 6 måneder til data trafik (Som er forud købt og dermed billigere) og enkelte smser, for så at rykke den over på mit Telmore abb. som er markant billigere. Så dyrer blir det ikke, betalingen trækker bare ud i 2 år men jeg kan så til enhver købe mig ud af den aftale når jeg ønske det, så jeg ser det ikke som et problem.
    det er naturligvis op til dig selv hvad du vil gøre..

jeg mener bare at skal du bruge 200 kr i afbetaling, også har et forbrug på bare 100 kr..

så giver det 300x24=7200 kr

prisen ved eksempelvis 3 er 599 kr om mdr

det giver så 600x6=3600 kr

for hvis jeg forstår det rigtigt, så skal man vel forblive kunde i de to år, eller hvordan forholder det sig

men bare for sjov kan man sige at du ved telia skal af med
    24x179=4296, som du egentlig ikke får lov og bruge til noget, det er nu stadig sjovere at betale for noget man måske kunne få brug for, end bare til en tom kasse..

og skal du ved telia ikke betale 10 kr pr mb for data med flex eller hvad
    iPhone 2g 8gb iOS 3.1.3 @ telmore
    jabra jx10 serie II black by Jacob Jensen

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Mobil
    LG KU990i + Iphone 3GS

Standard

Nu skal du huske på at jeg ikke har betalt noget for telefonen (endnu)

Hos Telia skal man ligge 1999 ,- kr + 6 måneders abb.

Minimumsprisen for en Iphone 3GS 32GB med Ion Abb. er 5900,- kr

Og Hos 3 er det 1399,- kr + 6 måneders abb.

Minimumsprisen for en Iphone 3GS 32GB, med 3Idal abb. er 5192,- kr

Og telenor´s billigeste abb for en Iphone 3GS 32 GB, er 5236,- kr i miniumuspris.

Det jeg valgte koster i minimumsforbrug ca 5300 ,- kr.

Og jeg kan frit vælge et andet selskab om 6 måneder igen, præcis som hvis jeg havde brugt et mere traditionelt abb

Og mht. Dataforbrug, så kan du gå ind og købe x antal mb i starten af hver månede, og derved opnår en større rabt. Jo mere du køber jo billigere bliver prisen også. (Pt. betaler jeg 17 øre pr mb)
    Senest redigeret af Mr. Larsen : 09. Feb '10 kl. 11:35

Lignende emner

1. Telia Iphone
    Af Telia i forum Fri reklame
    Svar: 7
    Seneste indlæg: 31. Jul '09, 17:20
  2. iPhone 3GS kan reserveres ved telia
    Af Sace i forum Rygter og nyheder fra mobil-verdenen
    Svar: 9
    Seneste indlæg: 27. Jun '09, 16:51
  3. Svar: 1
    Seneste indlæg: 21. May '09, 17:37
  4. iPhone 3G i Telia butikkerne og Webshop, hvornår?
    Af bilbo2 i forum OS X - iPhone mobiltelefoner
    Svar: 12
    Seneste indlæg: 01. Oct '08, 21:27
  5. Telia Skal sælge Iphone i Danmark
    Af Matiass i forum Rygter og nyheder fra mobil-verdenen
    Svar: 17
    Seneste indlæg: 05. Jul '08, 23:54

Bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan starte nye emner
  • Du kan skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger