Mobilsider
Mobilartikler
Mobiltest.dk

+ Besvar emne
Side 3 af 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 21 til 23 af 23
    VIP-bruger 2010 Pixeline's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Valby
    Mobil
    BlackBerry & Iphone 3GS
    Blogindlæg
    1

Standard

Parallel import er jo virkelig blevet et fy ord. Og det er der mange gode grunde til, hvis vi snakker 'obskure' net butikker, hvor du er på herrens mark, hvis du får problemer med den.

Men jeg ville ikke være bange for at købe hos Telmore - parallel import eller ej. Det er jo specielt to ting, der kan være problematiske ved parallelimport: hvor får man den repareret hvis uheldet skulle være ude ... og begynder den at tale et fremmed sprog efter opdatering.

Hvis du køber den hos Telmore, vil du altid kunne komme tilbage til dem, hvis du skulle få problemer.

Det er en diskussion vi har haft mange gange herinde. Og jeg hører nok til dem der er lidt mindre 'parallel-forskrækkede'. Hvis man altså køber det rigtige sted

pix

Admin/site owner CBW's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    40
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    2-3 af de sidste nye :-)
    Blogindlæg
    6

Standard

Det er en diskussion vi har haft mange gange herinde. Og jeg hører nok til dem der er lidt mindre 'parallel-forskrækkede'. Hvis man altså køber det rigtige sted
    Du har helt ret det er ikke sort/hvidt det med parallel import. Min holdning har altid været at det hverken er ulovligt eller moralsk forkasteligt, hvis blot kunderne informeres helt nøjagtigt om hvad forskellen er mellem en ikke importeret og en parallel importeret model. Det jeg har et problem med er faktisk kun når der ikke tydligt og på en måde så også ikke telefonkyndig kan forstå hvad forskellen er.

Når det er sagt ville jeg bestemt også heller købe en sådanne model ved Telmore end så mange andre steder, det kan vi heller ikke blive uenige om.

Men problemet er der dog, og jeg bryder mig bestemt ikke om at man fra telmores side ikke informere og taler sig uden om dette. Er telefonen ikke at finde på SE danske side som W395 ikke er, er der overhovedet ingen diskusion, så er telefon parallel importeret.

Hvis du køber den hos Telmore, vil du altid kunne komme tilbage til dem, hvis du skulle få problemer.
    Ja det kan du såfremt de ikke lukke. Det kan vi måske godt blive enige om at der ikke er så store chancer for, men et andet problem kan være, at hvis Telmore ikke mener at der er tale om en garanti/reklamations rep. ja så kan du ikke rigtigt gå andre steder hen, for evt. at få dem til at vurder om det er dig selv der har ødelagt telefonen.

Problemet med opdateringer og andet sprog, vil stadigvæk være tilstedet, hvis den model kan opdateres af kunden selv, og det er jo ret lige gyldigt om den er købt ved en mere eller mindre hæderlig butik eller ej.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis så kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

GÆST-Deamon
    Gæste bruger

Standard

det sagde at den bestemt ville kunne opdateres uden at ville
    skifte sprog eller lign. og der fulgte en dansk brugervejledning med

men jeg føler mig nu nogenlunde tryg ved at bestille derfra..

hilsen Anders K.

Lignende emner

1. Hjælp til at finde en ny mobil!!
    Af emilboisen i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 1
    Seneste indlæg: 23. Nov '09, 20:15
  2. Søger lidt hjælp..
    Af Pante i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 0
    Seneste indlæg: 09. Oct '09, 11:46
  3. Hjælp til at finde ny mobil
    Af Anders R i forum Mobiltelefoner generelt