Mobilsider
Mobilartikler
Mobiltest.dk
Mobilblogs

+ Besvar emne
Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16
    Øvet bruger komputerdk's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Mobil
    Samsung Galaxy S

Standard

PHP er et serverside programmeringssprog - fx mobil-forum.dk bruger PHP. Desværre kan PHP ikke læse en stregkode - der skal man bruge et program på telefonen, fx. JAVA, C++, C# etc (det er selve sproget) - man kunne godt lave en JAVA (Mobile Edition) som kommunikerer via en webserver med PHP.

Det du beskriver er noget kompliceret, da det kræver en stregkode funktionalitet, en der kan sende stregkoden til et centralt lager system samt et sagssystem. Så der skal lave et frontend system på mobilen og et backend system på lager og sagssystemet.
    Men som jeg forstod har I allerede det på en PDA ?

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Jan 2011
    Mobil
    htc

Standard

nej vi har ikke noget pda eller noget det er kun noget virksomheden overvejer og så tænkte jeg om ikke det kunne laves i en enhed altsammen altså i en smartphone.
    jeg har idag en htc magic og når jeg læser stregkoder med den spørger den hvor jeg vil søge efter produktet fx internettet kunne man da ikke få den til at søge på en server oprettet af virksomheden?

Registreringsdato
    Nov 2006
    Mobil
    Samsung Galaxy S

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af esbenghj Se indlæg
    nej vi har ikke noget pda eller noget det er kun noget virksomheden overvejer og så tænkte jeg om ikke det kunne laves i en enhed altsammen altså i en smartphone.
    jeg har idag en htc magic og når jeg læser stregkoder med den spørger den hvor jeg vil søge efter produktet fx internettet kunne man da ikke få den til at søge på en server oprettet af virksomheden?
    Så burde det ikke være umuligt.. hvis du kender til programmering, så kan du måske selv lave det i Google App inventor..

(sidder og leger med lidt nu - har kunne lave et lille prog der kan sende tekst til en database - så nu skal jeg bare se hvordan man kan scanne noget)..

Det er bare vigtigt at I vælger en platform, fx. Symbian, Android, Windows Phone 7 eller iOS (plus et par andre).. Det kommer selvfølgelig også an på hvilke systemer I skal snakke med (fx mail via exchange etc).

Registreringsdato
    Nov 2006
    Mobil
    Samsung Galaxy S

Standard

hmm, umiddelbart er det ikke helt umuligt at få den til at scanne, gemme en stregkode og sende det til web.. (har taget en time at lave + læse guides) så kan man fx bruge ASP, PHP eller lignende til at få det over i en database... som man så skal lave noget integration med resten..

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Jan 2011
    Mobil
    htc

Standard

ok men hvis vi så ser bort fra stregkode så ville det ikke være noget problem?

mvh Esben

Registreringsdato
    Nov 2006
    Mobil
    Samsung Galaxy S

Standard

Som IT mand.. "Intet er umuligt, man skal bare finde ud af hvordan"

hvem havde for et par dage set at man kan få google til at løse en sudoku bare ved at tage et billede af den ?

Det kommer egentlig mere an på hvad der er af bagvedliggende systemer som det skal integreres med hvor nemt det er. Scannedelen kan godt lade sig gøre.. for hvis en som mig der ikke kan kode til Android , men via point and click programmering kan lave et app der kan scanne en stregkode og sende det til en database / web - så bør en rigtig mobilprogramør også kunne.

Lignende emner

1. Sådan bruger vi mobilens funktioner
    Af CBW i forum Rygter og nyheder fra mobil-verdenen
    Svar: 0
    Seneste indlæg: 01. Jul '09, 10:07
  2. Opera Mini 4.1 beta - nye funktioner
    Af miss i forum Rygter og nyheder fra mobil-verdenen
    Svar: 1
    Seneste indlæg: 06. Apr '08, 14:15
  3. Hvem var først med forskellige funktioner??
    Af MissyLove i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 28
    Seneste indlæg: 16. May '06, 20:17
  4. Mange funktioner.
    Af MyFischer i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 4
    Seneste indlæg: 27. Dec '05, 14:54

Bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan starte nye emner
  • Du kan skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger