Mobilsider
Mobilartikler
Mobiltest.dk
Mobilblogs

Viser resultater 1 til 7 af 7
    Nyt medlem
    Registreringsdato
    Dec 2011
    Alder
    23
    Mobil
    samsung galaxy s 2

Standard samsung galaxy s 2 kamera problemer

hej jeg fik købt den her nye samsung galaxy s 2 i fredags og jeg er meget glad for den bortset fra kameret som jeg mener der er noget galt med.

når jeg tager billeder med mobilen, så bliver den hvide farve lysegul som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre med. jeg tog min gamle samsung galaxy s 1 og tog billeder med den. det vidste sig at galaxy s 1 tager bedre farve billeder. jeg har nu prøvet at lege med indstillingerne på samsung galaxy s2 (kamera) men uden noget succes. jeg har så taget til 3 hvor jeg havde købt den fra, efter 15 minutters diskussion mener medarbejderen stadigvæk at der er ikke noget galt med kamerat, og at jeg skal bare bruge flash. så jeg er blevet usikker om der er noget galt med kamerat, altså at kamerat er bare dårlig.

nu har jeg taget to billeder (på samme tid) uden flash på både samsung galaxy s 1 og s2. så må i hjælpe mig lidt med om der er noget galt med kamerat.

på forhånd tak for hjælpen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder   

Admin/site owner CBW's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    44
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    2-3 af de sidste nye :-)
    Blogindlæg
    10

Standard

Altså ud fra to billeder kan man ikke vurdere om det ene fejler noget hvis man ikke har et reference fotos som man kan stole 100% på. Altså man kan tydeligt set at det ene er mere gult i farven en det anden, men er det taget inden for med lys fra en gløde lampe, så kan det godt være det der er det mest præcise.

Der ud over kan det sagtens tænkes at "sandheden" hvis man tog et billed med et proff kamera, lå midt i mellem de to billeder, således det gule som på fagsprog hedder "varmt" er lidt for vart i farverne, mens det andet der er mere lyst og blåligt i det er for koldt i farvene.

Jeg tror ikke dit kamera som udgangs punkt fejler noget, men det er nok mere et spørgsmål om indstillinger der skal tilpasses. Men skal du være 100% sikker på at kameraet ikke fejler noget i din SGS2 gør du på følgende måde:

Få fat i en anden SGS2.(lån dig frem ved venner og bekendte) Få indstillet kameraet så de står 100 ens i kamera indstillings menuen. Specielt det punkt der hedder hvidbalanceskal du være opmærksom på. Du kan evt nulstille kameraet i sidste punkt i indstilliner, og så burde de også tage ens billeder.

Tag billeder under forskellige forhold, fx indendørs med og uden lys, uden døres i sol og skygge og evt i grå vejer. Er der så en forskel på billederne som viste oven for, ja så er det nok noget galt med dit kamera.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Dec 2011
    Alder
    23
    Mobil
    samsung galaxy s 2

Standard

jeg kender desværre ikke noget der ejer en sg2, men ellers bliver jeg vel bare nød til at leve med den dårlige kamera, selvom jeg har rodet med indstillingerne i timevis.
    tak for hjælpen

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    44
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    Blogindlæg
    10

Standard

prøv følgen ting. I det rum hvor du hart taget de to foto at tage et mere, hvor du går ind i indstillings menuen, og vælger hvidbalance og derefter punktet "hvidglødende" og tage et fotos.

Tag også gerne et i morgen i dagslys og se om det også ser gult ud, og her skal du lige sætte indstillingen tilbage til auto i hvidbalance.

Søg for at du før du prøver de to ting, at nulstille kameraet. i sidste menu punkt.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Dec 2011
    Alder
    23
    Mobil
    samsung galaxy s 2

Standard fik skiftet telefonen

heldigvis fik jeg nu en ny telefon fra 3 efter 4 gange på besøg, samt tog jeg billeder med den lille forskærm kamera og sammenligne med den stor kamera.

men men men

jeg har lige opladet min nye telefon og kamerat virkede perfekt, men da jeg ringede til mine venner opdagede jeg at der er et eller andet form for støj i baggrundt som forstyrre samtalen. det lyder som om at der er nu noget galt med de lille højtaler som man bruger under et opkald, jeg prøvede at ringe til andre personer samt at de skulle ringe tilbage til mig men lyden er der stadigvæk. lyden forsvinder når jeg bruger højtaler eller headset samt har jeg skiftet sim kort og lyden er der stadigvæk. det er som om jeg har købt en kopi af den originale telefon. men det er stadigvæk ekstremt irriterende at havde sådan en telefon hvor hele oplevelsen er ødelagt. og jeg skal vist til forhandleren en gang til, selvom jeg har brugt en time på at indstillere alle mine app samt layout
    Senest redigeret af ahmadel : 16. Dec '11 kl. 18:55

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    44
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    Blogindlæg
    10

Standard

Inden du fare op i i skyerne og de problemer, du har med SGS2 så prøv at fortage nogle opkald fra et andet sted. For hvis problemet er i den lokale central (site) som du får forbindelse til vil det jo være dårlig kvalitet ligegyldigt hvem du ringer til.

Er du i en by så bevæg dig mindst 5 KM væk er du ude på landet er det nok 15+ km du skal fjerne dig for at være 100% på at fange en anden mast.

Vil du være sikker på at det er hos dig problemet er så ring til et fastnet nummer.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Dec 2011
    Alder
    23
    Mobil
    samsung galaxy s 2

Standard

jeg prøvede at ringe til et fastnet telefon og støjen blev meget mindre så det kan vel bare være selve forbindelserne

Lignende emner

1. V: Samsung galaxy gt 9000 (galaxy 1)
    Af Nokia N82 i forum Telefoner
    Svar: 2
    Seneste indlæg: 01. Oct '11, 21:04
  2. MMS problemer med Samsung Galaxy mini
    Af TBD i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 4
    Seneste indlæg: 20. Aug '11, 12:53
  3. problemer med kamera på w610i
    Af ga-jol i forum Digitalkamera/mobilkamera
    Svar: 5