Mobilsider
Mobilartikler
Mobiltest.dk
Mobilblogs

+ Besvar emne
Viser resultater 1 til 8 af 8
    Bruger Claus's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    København
    Mobil
    iPhone 4s 64GB+iPad2 32GB

Standard iPhone 4 - hvordan sletter jeg billed mapper på den ?

Hey

Jeg 'kom til' at sætte hak ud for "synkroniser billeder med iMac" og der blev oprettet dublet af 2 billed mapper på min iPhone 4 med software 5.01 - dette gjort i mit desperate forsøg på at hive en iPhone video på 1gb/15 minutter ud af min iPhone og ned på min iMac OSx Lion (jeg har siden opdaget jeg bare åbner Image Capture/billedoverførsel på min Mac og tilslutter min iPhone via USB data kablet og nu bare kan 'drag & droppe' alt billed og video fra min iPhone og ned på computeren)

Men hvordan katten får jeg lige sorteret og slettet billed mapperne med indhold af billeder på min iPhone, som jeg IKKE syntes skal være der ?

Har prøvet 'synkroniser iPhone' i iTunes og hakket af ved diverse steder i billeder inde i 'min iphone' i iTunes, men støder panden mod muren

Det MÅ da være mere simpelt at være herre over de kattens mapper på min iPhone

På forhånd mange tak for hjælpen !
    Med Venlig Hilsen

Claus

IOS Super Moderator iDahm's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    34
    Sted
    Odense
    Mobil
    Iphone 5S
    Blogindlæg
    3

Standard

Det skulle gerne kun være de billedmapper med flueben ud for der blev synkroniseret med din iphone. Så hvis du fjerner et flueben ud for en mappe, så sletter den mappen på din iphone. Sådan fungere det ihvertfald hos mig.

Jeg har dog valgt "iphoto" i stedet for "mappe" til at organisere billederne. Men der burde ikke være forskel. Iphoto giver bare de ekstra fordele som, places og faces på iphonen.
    "Minds are like parachutes - they only function when open." - Thomas Dewar

Iphone 5, iPad (3), MacBook Pro 15", iMac 27", Apple TV3

Bruger Claus's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    København
    Mobil

Thumbs up

Jeg har selv måtte grave en løsning frem via diverse råd på nettet......

Desværre syntes Apples og min (og mange mange mange andres) logik ikke at være på helt samme bølgelængde

Det du gør er, hvis du har en mac så starter du det program, der ligger i Mac OSx op som hedder Billedoverførsel. Her vil dine fotos på din iPhone komme frem, så snart du tillsutter den med kabel. Hvis ikke så tilslut den et par gange indtil den kommer frem inde i Billedoverførsels programmet. Nu vælger du at tømme indholdet af din iPhones billeder over på en mappe på din Mac.

Jeg har sat hak ved 'Slet billeder efter de er importeret' så min iPhone er tom for billeder, når de er hentet ned på min Mac.

Når dette er gjort laver du en under mappe i din Billed mappe - min hedder 'iPhone Pics', hvor jeg har alle de billeder og videoer, som jeg ønsker at dele imellem min mac og min iPhone.

Fortsæt med at have din iPhone kablet til computeren.

Du skal så ind i iTunes og derinde under 'Min iPhone' vælge 'Fotografier' fanen og sætte hak i 'Synkroniser fotografier fra'

Du vælger så den mappe du lige har lavet, som indeholder de billeder og videoer du vil have skal være både på din computer og på din iPhone.

Dernæst trykker du 'Anvend' nede i hjørnet i iTunes programmet og vælger 'Synkroniser'. Når iTunes synker min iPhone med min Mac, så sletter den alt på nær 3 mapper (2 mapper hvis man ikke har Fotostream fra iCloud) - Kamera rullen vil ALTID være der. Den skal man se som en slags indbakke for foto og video.
    Fotobiblioteket er også uundgåeligt at slippe for og så som sagt foto stream, hvis man har sat den til inde i iCloud indstillingerne.
    Men alle andre mapper slettes.

Man har så kun - i mit tilfælde mappen kaldet 'iPhone Pics' inde på sin iPhone og ikke andet.

Nu vil du fremover have kontrol over de billeder du selv ønsker skal være på din iPhone - og man har ikke irriterende unødvendige mapper liggende derinde.

Denne måde virker bare for mig
    Med Venlig Hilsen

Claus

Standard

Trykker på pilen i troppen som tager et sving til højre
    Signatur slettet - læs reglerne !!!

Bruger Claus's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    København
    Mobil

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af iMezzodk Se indlæg
    Trykker på pilen i troppen som tager et sving til højre

Æhhhhh.......NEJ ! - du kan ikke få lov til at slette selve billed mappen på din iPhone med mindre den er jailbreaket.......
    Med Venlig Hilsen

Claus

Øvet bruger Banzon's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    53
    Sted
    Odense
    Mobil
    Skifter for tit ..

Standard

Har simpelthen fravalgt at bruge iTunes til dette, har istedet for Google+ på telefonen, den overfører selv med det samme alle billeder til min Picassa konto, og så er de på alle computere i huset, samtidig er de også alle på google+ på telefonen, og kan hentes ned og deles som man har lyst, OG de fylder ikke op på telefonen.

Så faktisk kan jeg sidde og se alle mapper - billeder m.v. som jeg har lagt i div. mapper derinde, og der er ALT hvad vi har af billeder siden min egen fødsel for rigtig mange år siden, systematisk arrangeret, og kan ses på alle computere, telefoner m.v. blot der er internet.

Alle billeder jeg tager med telefonen, eller med kameraet kommer så i en mappe (henholdsvis mobil og kamera) som jeg så ind imellem redigere i, og sletter dem jeg ikke vil gemme (det er mange) og det er så let :-)

Fordelen er at billederne med det samme er lagt ind når de er taget, og jeg skal ikke sidde og rode med hverken ledninger eller gå og huske at få det syncroniseret når jeg skifter mobil, den kan blot gendannes og sælges, uden at jeg behøver bekymre mig om at jeg har noget på den der skal gemmes.

Alt andet bliver jo også gemt via Google, gmail, kalender, noter m.v. og resten via dropboks :-)
    Ingen signatur, hellere en ny mobil

Bruger Claus's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    København
    Mobil

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Banzon Se indlæg
    Har simpelthen fravalgt at bruge iTunes til dette, har istedet for Google+ på telefonen, den overfører selv med det samme alle billeder til min Picassa konto, og så er de på alle computere i huset, samtidig er de også alle på google+ på telefonen, og kan hentes ned og deles som man har lyst, OG de fylder ikke op på telefonen.

Så faktisk kan jeg sidde og se alle mapper - billeder m.v. som jeg har lagt i div. mapper derinde, og der er ALT hvad vi har af billeder siden min egen fødsel for rigtig mange år siden, systematisk arrangeret, og kan ses på alle computere, telefoner m.v. blot der er internet.

Alle billeder jeg tager med telefonen, eller med kameraet kommer så i en mappe (henholdsvis mobil og kamera) som jeg så ind imellem redigere i, og sletter dem jeg ikke vil gemme (det er mange) og det er så let :-)

Fordelen er at billederne med det samme er lagt ind når de er taget, og jeg skal ikke sidde og rode med hverken ledninger eller gå og huske at få det syncroniseret når jeg skifter mobil, den kan blot gendannes og sælges, uden at jeg behøver bekymre mig om at jeg har noget på den der skal gemmes.

Alt andet bliver jo også gemt via Google, gmail, kalender, noter m.v. og resten via dropboks :-)
    Kunne også overveje den metode, men hvad med billeder i høj opløsning, kommer de så altid ned hurtigt, hvis de ligger i skyen ?
    Jeg har nu fundet den løsning jeg anfører ovenover meget bekvem, når først man lige har fattet Apples ikke altid så hulens smarte logik......

Syntes faktisk mit problem med Apples tilgang til tingene er, at de prøver at få alting til at være så let og pædagogisk, at det for mere øvede computer brugere faktisk virker som omvendt logik....hæ...hæ

Apple vil så sige, at det skyldes vi er blevet hjernevasket af Microsoft - men helt ærligt, det er for tyndt et argument.

Jeg finder stadig Apples måde at gøre en del ting lidt mystisk og firkantet.
    Ekesempel - iPhone 4 er den første mobiltlf jeg nogensinde har ejet der på banragtigt kringlet tegneserie sprog prøvede at fortælle mig, at jeg skulle tilsutte min mobil til min computer og iTunes før den overhovedet virkede

Ikke så pokkers logisk, og hele måden iTunes kører og virker på er for mig stadig lidt af en gåde - det er rimeligt kringlet og meget hierakisk i sin tilgang til det hele, meget tungt at danse med. Man skulle faktisk tror Microsoft havde udviklet iTunes for Apple - så kringlet og tungt er det at danse med. Slet ikke intuitivt overhovedet.

Nu ved jeg efter hånden hvordan det virker - men GOD DAMN det tog mig altså 3 lange og 4 brede at fatte bare lidt af iTunes
    Med Venlig Hilsen

Claus

Øvet bruger Banzon's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    53
    Sted
    Odense
    Mobil
    Skifter for tit ..

Standard

Jeg har opgivet iTunes, ikke så jeg ikke bruger det, men kun til opdateringer, apps, musik og den slags, ikke til billeder og film.

forøvrigt har jeg fundet et tilføjelses-program så jeg også kan syncronisere min DesireS via iTunes, og det gør jeg så med musikken, smart
    Ingen signatur, hellere en ny mobil

Lignende emner

1. Hvordan sletter jeg den røde knappenål?
    Af Hilde i forum iOS - iPhone mobiltelefoner
    Svar: 10
    Seneste indlæg: 23. Dec '11, 23:47
  2. Hvordan sletter man en instaleret tema på en nokia N73
    Af svalle i forum Symbian mobiltelefoner
    Svar: 3
    Seneste indlæg: 22. Jul '07, 20:52
  3. hvordan sletter man alt musik på en iPod?
    Af JerrilD i forum mp3/mp3afspillere
    Svar: 2
    Seneste indlæg: 09. Aug '06, 13:30
  4. Hvordan sletter man MMS?
    Af Realtor i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 0
    Seneste indlæg: 12. Mar '06, 17:21
  5. 2x Vob-mapper til 1 DVD. Hvordan?
    Af philipo i forum Generelt
    Svar: 3
    Seneste indlæg: 11. Aug '05, 14:56

Bogmærker