Mobilsider
Mobilartikler
Mobiltest.dk
Mobilblogs

+ Besvar emne
Viser resultater 1 til 10 af 10
    GÆST-zpn
    Gæste bruger

Standard Hjælp mig med at vælge smartphone

Jeg synes simpelthen det er en jungle!
    Jeg har pt. en s/e xperia x10 mini pro (tror jeg, den første udgave) og jeg er egentlig glad for den, men den er for langsom til sms, og den duer slet ikke til at surfe på. Desuden er kameraet ikke for godt og det er jeg begyndt at mangle.

Så... nu leder jeg efter en ny. Og jeg kan simpelthen ikke finde én der "passer mig"

Jeg er mest til android. Har så hørt, at hvis jeg vil have android skal jeg gå efter en dual core mobil for at fremtidssikre mig bedst muligt.

Jeg vil have en der er hurtig til sms, og som er hurtig og god til at surfe på nettet.

Jeg vil have en med et ordentligt kamera.

Og så skal den seføli være pæn at se på, men det er jo individuelt hvad man synes er pænt.

Så er der det med størrelsen, jeg har prøvet en galaxy s2 hos en kammerat og den virker altså stor og kluntet i mine hænder. Jeg ved godt at en stor skærm er bedst til surf, men på galaxy s2 var det altså akavet for mine hænder bare at slide fra ét skærmbillede til et andet.

Jeg har kigget lidt på s/e Arch S, den har godt kamera, android, og jeg synes den er pæn. Men den er single core.

Så har jeg kigget på Nokia Lumia 800. Den er vildt lækker at se på, skulle være hurtig og stabil, og windows i mobilen kan jeg måske, måske vænne mig til...men den har vist skod kamera.

Jeg har også kigget på noget LG Optimus 2x som er dualcore men med dårligt kamera, eller LG optimus black som har godt kamera men er single core.

Virker jeg forvirret??? så er det fordi jeg er det :-D

Jeg håber virkelig der er nogen der kan gennemskue ovenstående og har nogle gode forslag og anbefalinger?

Letøvet no pain no brain's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2005
    Sted
    Helsingør
    Mobil
    Htc Sensation xl

Standard

Jeg er mega glad for min nye Htc Sensation xl med beats audio og beats by dre ørepropper...
    No pain no brain - Den skævøjede hævner.

Super Moderator miss's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Danmark
    Mobil
    Alt for mange ;-)

Standard

Det er også en blandt mange gode muligheder, men...

hvis han synes SGS II er for stor, er jeg sikker på han vil synes det samme om XL'en ;-)

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
    Brug dine sanser på telefonen - inden du bruger dine penge på den.

VIP-bruger 2007
    VIP-bruger 2006
    VIP-bruger 2005
    Heiberg's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Mobil
    Nokia :-)

Standard

Hvis du synes godt om SE Arc S, så snup den - og blæs på, at det er single core. Det vil du mest mærke noget til, hvis du har en hel masse kørende samtidig - og det kan du jo så bare lade være med at have.
    Samsung Galaxy Note 48 GB
    Reserve: Galaxy S II

Admin/site owner CBW's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    2-3 af de sidste nye :-)
    Blogindlæg
    10

Standard

Virker jeg forvirret??? så er det fordi jeg er det
    Det kan jeg godt forstå med de mange paremeter du sætter i spil.

Har så hørt, at hvis jeg vil have android skal jeg gå efter en dual coremobil for at fremtidssikre mig bedst muligt.
    Hvor lang tid mener du at du skal fremtid sikre dig selv ? snakker vi 6 mdr. - 1 år - 2 år ?

jeg har prøvet en galaxy s2 hos en kammerat og den virker altså stor og kluntet i mine hænder.
    Jeg har kigget lidt på s/e Arch S, den har godt kamera, android, og jeg synes den er pæn.
    Størrelse differencen på Arc S og Galaxy S2 er ret lille. Længden er den samme med 125 mm, og tykkelsen omkring 8,5 mm samt vægten på ca 116-117 gram er også det samme. Kun bredden er Galaxy S2 en smugle breder og her er differencen nede på 3 mm. Hvis Galaxy S2 følelse stor og kluntet er du så sikker på at Arc S ikke også vil gøre det ?

Så har jeg kigget på Nokia Lumia 800. Den er vildt lækker at se på, skulle være hurtig og stabil, og windows i mobilen kan jeg måske, måske vænne mig til...men den har vist skod kamera.
    Den er lækker, men også noget mindre end Arc S og galaxy S2 - og det er skærmen bestemt også. Kamera kvaliteten er ikke helt så god som på de to, men den er bestemt ikke skod som du skriver, og noget bedre end det du kender fra din nuværende mobil. I forhold til at surfe er den alt anden lige også ringer end arc S og Galaxy S2 da den har en mindre skærm og der ikke er understøttelse af flash video.

Jeg har også kigget på noget LG Optimus 2x som er dualcore men med dårligt kamera, eller LG optimus black som har godt kamera men er single core.
    Af de mobiler du selv forslå er de to de eneste jeg ikke har testet på mobiltest.dk Men der har været en del problemer med specielt optimus 2x som ikke virkede korrekt, og ret spec. er det nærmest som en Galaxy S blot med en lidt hurtigere CPU.

Hvis ikke du står og skal købe en ny mobil en af de nærmeste dage, og lægger vægt på at den mobil du skal have skal være fremtidsikret, have et godt kamera og have dualcore, var det måske værd at vente på Sony Xperia S der skulle komme på marked inden for ca 1 måned.
    http://www.sonyericsson.com/cws/prod...#view=overview
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

GÆST-zpn
    Gæste bruger

Standard

Tak for svarene!
    Jeg ved godt jeg har mange ting i spil på én gang, men jeg får ikke råd til at skifte mobil de næste par år så derfor forsøger jeg at finde en jeg ikke bliver træt af om lidt :-)

-hvis jeg skal "nøjes" med en mobil jeg næsten er helt tilfreds med, så kan jeg ligeså godt beholde den jeg har, jo.

Jeg har ikke haft en Arc S i hånden, havde faktisk ikke overvejet at den var ligeså stor som galaxy 2.

Hvis jeg ender med den, og så ikke skal have for mange ting i gang på en gang, hvad er så "for mange"?
    -altså, hvis jeg hører en sang på youtube, opdaterer min email, tjekker statusser på FB og der så tikker en sms ind... er det så "mange ting" for eksempel? (bare for at få et indtryk af det)

Nokia er ude af mine overvejelser igen.

Den der nye Experia S ser absolut ud til at være værd at vente på. Tak for info!!
    (og denne gang har jeg tjekket størrelsen, men hold op hvor ser den ellers lækker ud!!)

Admin/site owner CBW's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    2-3 af de sidste nye :-)
    Blogindlæg
    10

Standard

Jeg ved godt jeg har mange ting i spil på én gang, men jeg får ikke råd til at skifte mobil de næste par år så derfor forsøger jeg at finde en jeg ikke bliver træt af om lidt :-)
    Hvis vi snakker 1-2 år ville jeg ikke tøve et øjeblik med at forlange at den skal have en dual-core CPU.

Tingende inden for mobilbranchen går rigtig stærkt, og der vil være mange ting hvor hvis du vælge en Singel-core model kan risikere at den bliver udtjent længe før en mobil med dual-core mobil. Prøv bare at se hvor "gammel og trist" din mobil fra sidste år er.

Hvis jeg ender med den, og så ikke skal have for mange ting i gang på en gang, hvad er så "for mange"?
    -altså, hvis jeg hører en sang på youtube, opdaterer min email, tjekker statusser på FB og der så tikker en sms ind... er det så "mange ting" for eksempel? (bare for at få et indtryk af det)
    Typisk nej. Det der trækker tænder er ofte alle de ting der køre i baggrunden. Mail opdateringer, FB opdateringer, div widget der også henter data osv og osv. Fordi du ser en youtube video eller surfer på nette og går ud af det efterfølgende, så bruger det ikke ret mange system resurser.

Den der nye Experia S ser absolut ud til at være værd at vente på. Tak for info!!
    (og denne gang har jeg tjekket størrelsen, men hold op hvor ser den ellers lækker ud!!)
    Jeg tror ikke det er en mobil du bliver skuffet over, men den er i størrelse med Arc S og Galaxy S2. Selv ser jeg meget frem til at test den med HD skærm og 12 Mpixel kamera.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

Bruger haldborg's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2005
    Alder
    43
    Sted
    Thisted
    Mobil
    SONY ERICSSON K810i

Standard

Kan anbefaler SE xperia arc s eller en Windows phone HTC Titan

Letøvet
    Registreringsdato
    Mar 2011
    Alder
    31
    Sted
    Brønshøj
    Mobil
    lg optimus 2x oghtc titan

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af haldborg Se indlæg
    Kan anbefaler SE xperia arc s eller en Windows phone HTC Titan
    kan kun anbefale Windows kører meget bedre end Android

Bruger haldborg's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2005
    Alder
    43
    Sted
    Thisted
    Mobil
    SONY ERICSSON K810i

Standard

anbefale Sony ericsson xperia arc s

Sony Ericsson xperia arc s
    TDC SONY ERICSSON T700i - TDC Samsung Galaxy Note II Titanium Gray - 4G LTE - Jabra stone 2

Lignende emner

1. Skype på smartphone
    Af NORDLYSET i forum iOS - iPhone mobiltelefoner
    Svar: 8
    Seneste indlæg: 23. Jun '11, 00:45
  2. Håber i kan hjælpe mig til en ny smartphone?
    Af horus i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 9
    Seneste indlæg: 14. Aug '10, 10:09
  3. en ny smartphone/PDA med WM
    Af martinyo i forum Windows mobiltelefoner
    Svar: 1
    Seneste indlæg: 25. Jul '08, 00:37
  4. Køb af smartphone i UK?
    Af chiscom2bs i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 0
    Seneste indlæg: 14. Jun '07, 20:06
  5. K: Smartphone