Mobilsider
Mobilartikler
Mobiltest.dk
Mobilblogs

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 30 af 30
    IOS Super Moderator iDahm's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    33
    Sted
    Odense
    Mobil
    Iphone 5
    Blogindlæg
    3

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af CBW Se indlæg
    Ja jeg er godt klar over at du har svært ved at få hænderne ned. Jeg har valgt at gå en anden vej. Jeg har bestil min først win maskine siden 2003 (som ikke kun skal bruges som media center) og det er en 13,3" ultrabook i den billig ende af skalaen som jeg regner med at begynde at bruge som sekundær computer, og til at surfe lidt med når jeg ikke lige sidder ved mit skrivebord.

Jeg kan godt mærke specielt nå man dykker ned i indstillinger osv at det er en del år siden jeg brugt windows til andet end media center.

Jeg er ikke i tvivl om at det kommer til at gå den vej jeg frygter, og jeg tror så ment også at det kommer til at gå hurtigere end de fleste forventer. Så jeg kan lige så godt så småt begynde at forberede mig, og sætte mig ind i hvordan win virker, så et evt styresystemt skifte kan komme til at forgår så smertefrit som muligt.
    Det lukkede kunne jeg selvfølgelig også godt undværer. Men de funktioner der kommer, dem glæder jeg mig til. Jeg synes faktisk det har været lidt en mangel, at de ikke allerede er en del af Lion. Men det er jo en typisk "kræver" mentalitet.
    "Minds are like parachutes - they only function when open." - Thomas Dewar

Iphone 5, iPad (3), MacBook Pro 15", iMac 27", Apple TV3

Admin/site owner CBW's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    2-3 af de sidste nye :-)
    Blogindlæg
    10

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af iDahm Se indlæg
    Det lukkede kunne jeg selvfølgelig også godt undværer. Men de funktioner der kommer, dem glæder jeg mig til. Jeg synes faktisk det har været lidt en mangel, at de ikke allerede er en del af Lion. Men det er jo en typisk "kræver" mentalitet.
    Jo jo men i og med at jeg hverken bruger iphone eller iPad i dagligdagen er dette ret ligegyldigt for mit vedkommen. Men jeg kan da sagtens forstå hvorfor Apple gør som de gør. Del kan det måske sælge flere Mac computer til dem der har en iPhone og bruger PC eller de kan sælge iPhone til dem der har Mac og ellers bruger en anden mobil. Altså en synergieffekt og så naturligvis at på sigt kan de få et cut af alt det software der sælges til Mac.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    33
    Sted
    Odense
    Mobil
    Iphone 5
    Blogindlæg
    3

Standard

Jo jo men i og med at jeg hverken bruger iphone eller iPad i dagligdagen er dette ret ligegyldigt for mit vedkommen. Men jeg kan da sagtens forstå hvorfor Apple gør som de gør. Del kan det måske sælge flere Mac computer til dem der har en iPhone og bruger PC eller de kan sælge iPhone til dem der har Mac og ellers bruger en anden mobil. Altså en synergieffekt og så naturligvis at på sigt kan de få et cut af alt det software der sælges til Mac.
    Ja, man får mest ud af disse funktioner, hvis man har en IOS enhed. Så jeg vil da give dig 110% ret i. At det ikke er funktioner du som sådan får brug for.

Og lige præcis synergieffekten tror jeg Apple får meget ud af når det kommer til salg af MACs. Jeg kan se det i min egen omgangskreds, at dem der har iphone, de vælger en MAC, når computeren skal skiftes ud. Og så får Apple endnu mere krammet på en. Bare se på mig.

Det mest positive er dog at Airplay Mirroring fra min Imac til mit Apple TV faktisk gør en MAC Mini som medie center unødvendig. For mit bluetooth tastatur og track Pad kan sagtens få forbindelse mellem stuen og der hvor Imacen står. Så med Airplay mirroring kan jeg få alle Imac'ens funktioner på TV'et i stuen. Så der sparede jeg da lige en Mac Mini. Så kan det blive en Google TV box fra Sony i stedet for. Hvis ikke Sony Xperia S kan klare Google TV delen, jeg så nemlig et klip hvor sådan en var sat til et Sony Bravia TV, og så kunne man få Apps direkte op på skærmen og kunne styre dette med TV'ets remote.

Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    33
    Sted
    Odense
    Mobil
    Iphone 5
    Blogindlæg
    3

Standard

Ja jeg er godt klar over at du har svært ved at få hænderne ned. Jeg har valgt at gå en anden vej. Jeg har bestil min først win maskine siden 2003 (som ikke kun skal bruges som media center) og det er en 13,3" ultrabook i den billig ende af skalaen som jeg regner med at begynde at bruge som sekundær computer, og til at surfe lidt med når jeg ikke lige sidder ved mit skrivebord.

Jeg kan godt mærke specielt nå man dykker ned i indstillinger osv at det er en del år siden jeg brugt windows til andet end media center.

Jeg er ikke i tvivl om at det kommer til at gå den vej jeg frygter, og jeg tror så ment også at det kommer til at gå hurtigere end de fleste forventer. Så jeg kan lige så godt så småt begynde at forberede mig, og sætte mig ind i hvordan win virker, så et evt styresystemt skifte kan komme til at forgår så smertefrit som muligt.
    Hvad er det for en ultrabook ?

Og jeg tror hurtigt du bliver klar til Windows igen. Se bare hvor hurtigt jeg fik skiftet den anden vej.

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    Blogindlæg
    10

Standard

Det er en Asus U36SG med i5 cpu, og 750 GB, og 8 cellet batteri på 83 Watt.

http://www.asus.dk/Notebooks/Superior_Mobility/U36SG/

Faktisk har vi købt to, først en til Anders, som erstatning for sin netbook som han fik stjålet, og så fandt vi ud af at den var på knald tilbud hos Happi, og jeg skulle op og give 3-5000 mere for noget der var bedre, så så købte jeg en til mig selv også.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    33
    Sted
    Odense
    Mobil
    Iphone 5
    Blogindlæg
    3

Standard

Det er en Asus U36SG med i5 cpu, og 750 GB, og 8 cellet batteri på 83 Watt.

http://www.asus.dk/Notebooks/Superior_Mobility/U36SG/

Faktisk har vi købt to, først en til Anders, som erstatning for sin netbook som han fik stjålet, og så fandt vi ud af at den var på knald tilbud hos Happi, og jeg skulle op og give 3-5000 mere for noget der var bedre, så så købte jeg en til mig selv også.
    Den er da meget fed. Og lige frem et knald tilbud.

Hvad er det egentlig forskellen på en notebook og en ultrabook er. Er det tykkelsen ?

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    Blogindlæg
    10

Standard

ja ved proshop skulle de have 6500,- ved happi 5891, og de bliver oven i købet sendt fra samme lager.

Jeg tror det lidt et temperment spørgsmål hvornår det er en en ultrabook og hvornår det er en lille notebook og hvornår det er en ultrabook. Fx har Asus også de her zenbook som de kalder for ultrabook og den har også en 13,3 disk og ca samme spec. Men den er en smule tynder - men jeg gad ikke smide 10K + for at få den zenbook som jeg i så fald gerne ville have.

Ultrabooks har desuden det "problem" at de ofte ikke har så meget batteri kapacitet, kun har mini udgaver af stik (netkabel, HDMI, VGA osv) og jeg vil gerne kunne sætte den dirket til mit tv og bruge den som media center også uden en adapter. Og ja så var jeg altså ikke klar på at give det dobbelte for de fede ultrabooks. Jeg var dog lidt lun på en samsung serie 9 det erkender jeg.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Erfaren bruger Bendtsen's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    22
    Sted
    Brønshøj
    Mobil
    iPhone 5 32GB
    Blogindlæg
    6

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af iDahm Se indlæg
    På min Macbook Pro fra 2010, var der ingen forskel på batteri tiden. Så mine kollegaer er stadig træt af at jeg ikke skal have laderen frem når vi er væk fra skrivebordet.
    Hmmm.. Der er nærmest ikke andet end at prøve Nogle steder læser man bare om folk som har oplevet en batteritid som er mere end halveret...

Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    33
    Sted
    Odense
    Mobil
    Iphone 5
    Blogindlæg
    3

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bendtsen Se indlæg
    Hmmm.. Der er nærmest ikke andet end at prøve Nogle steder læser man bare om folk som har oplevet en batteritid som er mere end halveret...
    Jeg er ihvertfald rigtig glad for Lion. Så min anbefaling er at springe ud i det.

Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    33
    Sted
    Odense
    Mobil
    Iphone 5
    Blogindlæg
    3

Standard

Jeg var dog lidt lun på en samsung serie 9 det erkender jeg.
    Den er da virkelig også fed. Designet er ihvertfald helt i top.

Lignende emner

1. Svar: 1
    Seneste indlæg: 29. May '12, 16:42
  2. Lion King spil
    Af Toilet-And i forum Off topic
    Svar: 19
    Seneste indlæg: 28. Mar '12, 11:14
  3. Svar: 7
    Seneste indlæg: 24. Dec '11, 10:00
  4. Lion på Iphone