Mobilsider
Mobilartikler
Mobiltest.dk
Mobilblogs

Viser resultater 1 til 4 af 4
    Erfaren bruger Bendtsen's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    23
    Sted
    Brønshøj
    Mobil
    iPhone 5 32GB
    Blogindlæg
    6

Standard Hjælp til "Mail"

Hey.

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at opdatere til Lion, og vil nu begynde at bruge apple's Mail til e-mails i stedet for Thunderbird som jeg ellers har brugt.

Dog har jeg det problem at den nu er gået i gang med at hente ALLE mine e-mails fra min Gmail-konto, hvor der ligger et par tusind mails.

Kan man, som på iPhone, vælge at den blot skal hente de seneste 20, 30 stykker?

Eller; skal jeg bare lade den hente alle mails, og så - når den har gjort det - markere dem alle sammen som læst og dernæst slette dem? Eller vil den så bare hente de mange tusind mails igen næste gang jeg åbner 'Mail'?

IOS Super Moderator iDahm's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2005
    Alder
    34
    Sted
    Odense
    Mobil
    Iphone 5S
    Blogindlæg
    3

Standard

Under "indstillinger" - "Konto" - vælg din Gmail og under "avanceret" mener jeg du kan vælge hvad den skal gøre af dine mails.

Jeg selv, ligger alle mine læste mails i mappen "Læste mails" og dem jeg ikke vil gemme sletter jeg. Så bliver de også slettet på Gmail serveren.
    "Minds are like parachutes - they only function when open." - Thomas Dewar

Iphone 5, iPad (3), MacBook Pro 15", iMac 27", Apple TV3

Erfaren bruger Bendtsen's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    23
    Sted
    Brønshøj
    Mobil
    iPhone 5 32GB
    Blogindlæg
    6

Standard

De indstillinger har jeg været inde i, og jeg har prøvet at oprette og slette mailkontoen flere gange og med forskellige indstillinger. Men jeg kan ikke få det til at fungere på samme måde som i Thunderbird :-( Så nu er jeg gået tilbage til Thunderbird.
    Jeg lagde mærke til at i Thunderbird hedder serveradressen pop.gmail.com, hvor i Mail hed den imap i stedet for pop, og jeg prøvede derfor at ændre adressen i Mail til den med pop. Det så dog ikke ud til at ændre noget umiddelbart.

Meget erfaren bruger supra's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    31
    Mobil
    iPhone 4S, HTC Wildfire
    Blogindlæg
    3

Standard

IMAP er typisk den bedste måde at håndtere mails på, selvom der er situationer hvor POP kan være mest velegnet (og foretrukket). Ved POP, så henter klienten mails ned fra serveren og beholder dem lokalt - dvs. hvis du henter fra en anden enhed senere, så vil de mails måske være væk fra serveren da de allerede er hentet af en anden klient. MEN, hvis du nu har sat f.eks. din bærbar op til at "gemme bskeder på serveren i X dage", kan du altså godt hente de samme mails ned på andre enheder - men de vil alle fremstå som "ulæste", da din sekundære enhed vil se dem som nye mails.

Fordelen ved IMAP er så at det hele er synkroniseret med serveren, så hvis du læser en mail på din bærbar, vil den mail også fremstå som læst på din mobil, og vice versa.
    » S//E: T610, T630, Z600, K500, K700, S700, K750, M600, W810, W850, K800, K810, W580, G900, C905, W715
    » Nokia: 2110, 3210, 5100, 5110, 6210, 7610, 8210, N70, N73, 6110 Navi, 6500S, N82
    » Andre: E760, D600E, V3, TyTN, S710, Ericsson SH888, HTC Wildfire, iPhone 2G + 3G + 3GS + 4 + 4S

Lignende emner

1. Svar: 4
    Seneste indlæg: 25. Sep '11, 08:12
  2. Svar: 2
    Seneste indlæg: 07. Feb '09, 22:53
  3. Hvordan undgår man "ny mail" ikonet (*@) på Nokia 6500 Slide?
    Af supra i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 0
    Seneste indlæg: 11. Jan '08, 13:12
  4. Svar: 2
    Seneste indlæg: 29. Jul '05, 13:23
  5. Skummel mail fra "ebay"
    Af supra i forum Generelt
    Svar: 9
    Seneste indlæg: 26. Jul '05, 18:09

Bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner