Mobilsider
Mobilartikler
Mobiltest.dk
Mobilblogs

+ Besvar emne
Side 2 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 65
    Admin/site owner CBW's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    2-3 af de sidste nye :-)
    Blogindlæg
    10

Standard

Nu har jeg haft lejlighed for at prøve en One X og der er i hvert tilfælde smæk på den quad-core Cpu den har (jeg har ikke prøvet One S) så en direkte sammenligning må vente.

Når jeg køre en qudrand benchmark test score den 5025 (totalt) og det fordeler sig med CPU: 13.565, mem: 3499 I/O: 4.769 2D: 952 og 3D: 2340.

Det giver måske ikke så meget mening i sig selv, men i forhold til Galaxy Note der også har en HD opløsning, men kun en 1,4 GHz dualcore så ser tallene således ud:
    Total: 3790 CPU: 5497 Mem: 4503 I/O: 6557 2D: 529 3D: 1865

En Anden mobil med HD skærm jeg har testet er Xperia S og her ser tallende sådan ud:
    Total: 3112 CPU: 6087 Mem 2458 I/O: 5062 2D: 362 3D: 1593

Jeg er ikke set eller målt højere benchmark end det som One X kan klare.

Når det er sagt så er Benchmark test kun et finger peg om hvor hurtige en mobil er og ikke en 100% videnskab eller dom.

I øvriget kan jeg tilføje at jeg er ret begejstret for One X - den er rigtig fed og jeg er noget mere positiv over for den end den gode John G er.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

Bruger Hense's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2006
    Mobil
    lumia 900

Standard

Fedt du har den til test:-) ser jeg meget frem til. Hvad siger du til batteri levetiden? Hører ca 3 timers musik på spotify hver dag og læser nyheder og taler ca 20/30 min i tlf pr dag. Synes den er hamrende lækker men har virkeli brug for en mobil der ikke dør i batteriet inden dagen er omme.

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    Blogindlæg
    10

Standard

Jeg kan godt prøve at lade den streame musik i 3 timer og se hvor mange % batteri det koster, men det er typisk alt det andet som der køre i løbet af dagen der æder en del strøm.

Jeg har ikke prøvet den nok til endeligt at kunne sige noget om batteriet, men hvad jeg kan forstå fra andre test, så er det i hvert tilfælde ikke den ringeste de har prøvet, så mon ikke det kan lade sig gøre.

I øvriget at det begræb med den kan holde en hel dag, også et ret upræcist et, for der er ret stor forskel om man står op kl 6 og tager den fra laderen og først sætter den til kla 23.30 når man går i seng, eller man først tager den fra kl 7.30 og sætter den til igen kl 21.

Men jeg er ret overbevist om at den ikke holder 2 døgn på en opladning, med almindlige brug.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling

Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk

Bruger Hense's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2006
    Mobil
    lumia 900

Standard

Jeg hører til første kategori:-) tager den ud af laderen kl 6, og sætter den typisk i igen kl 23:-) jeg har stort set aldrig wifi eller bluetooth sat til, netop af hensyn til batteriet. Men spotify og nyheder bruger jeg meget i løbet af dagen og så lidt sms og som sagt opkald. Så jeg er nok det man kan kalde en heavy user:-)

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    Blogindlæg
    10

Standard

Jeg har rodet lidt med det spotify men dels bruger jeg det ikke selv og dels har jeg ikke en facebook konto, så det må vente lidt.

Men jeg har prøvet at streame dr radio over wi-fi (tror ikke der er den store forskel om man streamer det over mobilbredbånd eller wi-fi) One X bruget på 2 timer 40% batteri. Det skal her bemærkes at den kun har været ladet op en gang og batteriet nok bliver lidt bedre når det er brugt mere, men også at der var lys i skærmen hele tiden (på 1/2 lysstyrke) så umiddelbart vil jeg ikke tro at det skulle være et problem for dig med det behov du har.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Bruger Hense's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2006
    Mobil
    lumia 900

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af CBW Se indlæg
    Jeg har rodet lidt med det spotify men dels bruger jeg det ikke selv og dels har jeg ikke en facebook konto, så det må vente lidt.

Men jeg har prøvet at streame dr radio over wi-fi (tror ikke der er den store forskel om man streamer det over mobilbredbånd eller wi-fi) One X bruget på 2 timer 40% batteri. Det skal her bemærkes at den kun har været ladet op en gang og batteriet nok bliver lidt bedre når det er brugt mere, men også at der var lys i skærmen hele tiden (på 1/2 lysstyrke) så umiddelbart vil jeg ikke tro at det skulle være et problem for dig med det behov du har.
    Lyder ret voldsomt med batteriet..men ja du kan da have ret i batteriet lige skal have et par opladninger først. Måske et tumpet spørgsmål, men hvorfor var skærmen tændt hele tiden? hvornår regner du med din test er færdig og klar til at blive lagt ud?...kan du komme med lidt for og imod på nuværende tidspunkt?:-)

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    Blogindlæg
    10

Standard

det var fordi jeg blot streamede fra dr.dk igennem webbrowseren. Jeg er ret sikker på at skærmen bestem brugte en væsentlig andel af det strøm der blev brugt.

Jeg regner ikke med at testen er klar før engang i næste uge - jeg er jo først lige startet.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Nyt medlem
    Registreringsdato
    Jan 2009
    Alder
    27
    Mobil
    HTC Sensation

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af pmeinert Se indlæg
    Jeg syntes mange er forblændet af One X's fire kerner, Mens One S's dual core S4 snapdragon reelt er en langt kraftigere processor.
    Du skal jo også huske på at den helt nye chip der sidder i One X er udviklet til selv at kunne administrere hvor mange kræfter den skal bruge på de enkelte opgaver for at spare på strømmen og for altid at have ekstra overskud til andre vigtigere opgaver det måtte sættes i gang efterfølgende. Især det med fokus på batteribesparelsen tænder mig meget.

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    Blogindlæg
    10

Standard

Jeg kan bekræfte at når den ligger i dvale og ikke som sådan bliver brugt, så holder den strøm meget godt, men omvendt når den skal bastille noget så bliver den også lun på bagsiden, hvilket nok betyder at der bliver brugt en del strøm.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    43
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    Blogindlæg
    10

Standard

Nå jeg her fået prøvet lidt mere. Jeg har brugt tinyshark der streamer musikken efterhånden som den afspilles. Så vidt jeg forstå så henter spotyfi musikken ned så den ligger på enheden og derefter afspiller den, altså ikke direkte streaming.

På 3 timer fra fuldt opladt er der brugt 18% strøm (nede på 82%) og af de 18% er 75% brugt på "mediaserver" når man kigger på strømforbruget. og 8% på Wifi.

Ud fra det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at det forbrugs møster der blev beskrevet tidligere vil One X fint kunne klare sig gennem en dag.

Note lydstyrken var sat på 1/2 og med høretelefoner, og der var ikke slået nogen former for strømbesparende funktioner til.
    Med venlig hilsen

Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS

Lignende emner

1. Batteri lader til micro usb (HTC Desire S) AA eller 9v batteri
    Af thermik i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 15
    Seneste indlæg: 29. Jan '12, 13:14
  2. X10 og batteri?
    Af Pixeline i forum Android Mobiltelefoner
    Svar: 20
    Seneste indlæg: 03. Sep '10, 06:34
  3. Dårlig batteri trods nyt batteri
    Af Gizmopjevs i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 5