Tænk at man kan få en mobil så billigt, holder den ikke er der jo ikke tabt meget..
Tænk at man kan få en mobil så billigt, holder den ikke er der jo ikke tabt meget..
Bornholmeren
.................................................. .............................................
Kvinde i dette forum og N8 fan....
.................................................. .............................................
Bange for at blive snydt på nettet.? Brug www.privatbetaling.dk
Nu har jeg holdt mig lidt tilbage, for ville godt lige se om der dukket noget op fra kina.
Men jeg ved ikke rigtig hvor godt et købe en sådan mobil er når alt kommer til alt.
Ja du fik sælger til at hjælpe med at snyde så du ikke skulle betale moms og told. Hvis der skal betales moms og told som man burde, er prisen nok nærmer 400 kr, alt efter hvem der toldbehandler den. Fx tager Post Dk 160 kr i gebyr for at toldbehandle vare ligegyldig værdien.Prisen var sølle 173 danske kroner og det er med fragt inklusivog så risikere man selvfølgelig dansk Moms og post Danmark gebyrer d prisen overstiger 80kr men de var rigtig behjælpelige der inde hvor jeg købte den med at få pakken sendt så man nemmest muligt undgår moms og gebyrer.
Dernærst er der jo hverken dansk menu, eller endnu værre bogstaver og ordbog. Jeg har selv prøvet det, faktik af flere gang, og jeg blev ret hurtigt træt af enten at stave forkert eller lave aa ao osv.
Mobilen har TV men det dur næppe i dk (ret mig endelig hvis jeg tager fejl)
Skærmen er hverken ret stor eller har en ret høj opløsning. Jeg ved ikke om det er en capasitiv type, eller ej, men hvis ikke er det altså ikke ret behageligt at benytte.
Der er ikke 3G mulighed og som jeg læser det heller ikke Wi-Fi så data bliver en langsom omgang, og jeg er endda i tvivl om at den har EDGE.
Der er nok mulighed for 2 simkort, det er der jo i rigtig mange Kina mobiler, men det er ikke en dual netvæk mobil så begge simkort kan ikke benyttes samtidigt. Man booter op på det simkort man ønsker at benytte.
Og endelig er naturligvis ikke adgang til app butik som man kender det fra Iphones, Android og alle de andre Smartphones.
Så hvis udgangspunktet er at den uden "snyd" burde koste knap 400,- så vil jeg 10 gange heller købe en mobil som fx en Samsung S5230 der kan fås for 499,- og det både med bedre spec. dansk menu og sprog og 2 års reklamtionsret.
Skal man bare kun bruge sin mobil til samtale og evt sms, så kan man købe en Nokia 100 for den beskedne sum af 169,- kr
Med venlig hilsen
Christian B. Wiggers
Mobilportalen ApS
Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling
Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk
Jeg har en Samsung S5230, men må ærligt sige den her mobil synes jeg er meget bedre, den kan meget mere, touch skærmen er 100 gange bedre end samsung'ens skærm, den her er meget hurtigere at navigere rundt i, hvor imod S5230 nærmest hakker rundt når man bruger den, altså den lagger når man navigere rundt på mobilen. :-)
At den ikke er på dansk gør mig ikke noget, da skrivebordet alligevel er lige som på en Iphone, så ordbog er ret ligegyldigt, eneste er at man ikke kan skrive Æ Ø og Å
Bliver den taget i tolden vil der komme 25% moms på samt post Danmark gebyre på 160 hvilket vil få den til at koste 372kr.
Tillykke med dit 'røverkøb' - Jeg troede at du fik tilsendt sådan én:
http://www.youtube.com/watch?feature...bAWNdVWUw&NR=1
![]()
Nordens (måske verdens) ældste teenager
Der kommer også told på og jeg mener det ligger på 8-10% så er du oppe på 33-35% du skal lægge oveni og så ligger prisen på 391,5 -395,- kr - Det var ud fra det jeg regnede da jeg skrev knap 400,-Bliver den taget i tolden vil der komme 25% moms på samt post Danmark gebyre på 160 hvilket vil få den til at koste 372kr.
Jeg har jo ikke set og oplevet de to mobiler ved siden af hinaden. Men opløsningen er højere på S5230 og skærmen er 0,2" mindre (3,0") så jeg tror ikke at forskellen er så stor endda. Softwaret kan jeg naturligvis ikke forholde mig til da jeg ikke kender det, men jeg tvivler på der er en App butik som Samsungs hvor man kan hente programmer og spil ned.Jeg har en Samsung S5230, men må ærligt sige den her mobil synes jeg er meget bedre, den kan meget mere, touch skærmen er 100 gange bedre end samsung'ens skærm, den her er meget hurtigere at navigere rundt i, hvor imod S5230 nærmest hakker rundt når man bruger den, altså den lagger når man navigere rundt på mobilen. :-)
Men vigtigst er det da at du er glad for dit køb. Jeg mener dog den største gevinst ligger i du kun har givet 174,- kr for den og ikke er blevet taget i tolden.
Med venlig hilsen
Christian B. Wiggers
Mobilportalen ApS
Er du tryg ved at overføre penge til en fremmed person, når du handler privat? Hvis ikke er her løsningen så du ikke risiker at blive snydt Privatbetaling
Er du på Twitter? Hvis du er kan du få et twit, når en ny test er klar på mobiltest.dk, eller der er nyt i mobilbranchen. Bare følg os på @mobiltestdk
Er det ikke først ved beløb over 1150 kr. man skal betale told ?
Og skal man i det hele taget betale told af mobiltelefoner ?
http://www.toldpriser.dk/toldregler
http://www.toldpriser.dk/toldsatser
Nordens (måske verdens) ældste teenager
Med venlig hilsen
Christian B. Wiggers
Mobilportalen ApS
Bornholmeren
Kvinde i dette forum og N8 fan....
Bange for at blive snydt på nettet.? Brug www.privatbetaling.dk
Kan du ikke tage lidt billeder af den tændt, så man kan se hvordan menuen og skærmen er?
» S//E: T610, T630, Z600, K500, K700, S700, K750, M600, W810, W850, K800, K810, W580, G900, C905, W715
» Nokia: 2110, 3210, 5100, 5110, 6210, 7610, 8210, N70, N73, 6110 Navi, 6500S, N82
» Andre: E760, D600E, V3, TyTN, S710, Ericsson SH888, HTC Wildfire, iPhone 2G + 3G + 3GS + 4 + 4S
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr.
Hvor store er chancerne for at den ryger igennem, hvis sælger skriver en pris på pakken der er under de 80kr?
Har nemlig et iPhone case til 99$ jeg gerne ville have fat på, men ikke hvis der kommer told, moms og importgebyr på.
Bogmærker