Hvilken mobil har du og hvorfor?

Forum Fora Mobil Generelt Generel snak Hvilken mobil har du og hvorfor?

Dette emne indeholder 18 svar, har 6 stemmer og blev senest opdateret af  Renehjoerring 1 uge, 2 dage siden.

• Oprettet af
    Emne

Bucadius
    Administrator
    @bucadius

Jeg syntes det kunne være sjovt at vide hvilken mobil du har, og hvorfor du har valgt denne?

Personligt, så skifter jeg meget tit mobil, da jeg godt kan lide at have det nyeste liggende i lommen, og være med på “moden”.

Pt. har jeg en Samsung Galaxy S10 Plus (Gik fra Huawei P30 Pro). Grunden til jeg har denne er nok mest, at på Android fronten er og bliver jeg Samsung mand.

Ud over det, så er jeg vild med skærmen i den. Den holder fint på batteriet og tager lækre billeder. Ud over det, passer den jo fint sammen med mit Samsung Galaxy Watch 🙂

Viser 15 svar - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Svar

Renehjoerring
    Member
    @renehjoerring

Privat: iPhone SE 16gb
    Arbejde: iPhone 7 32gb

jeg havde i mange år trofast holdt mig til de billige og stabile windows phones. De kørte rigtigt godt, men behovet for at kunne finde og installere apps blev mere og mere udtalt.

så da min nokia desværre gik til var valget mellem android og iPhone. Jeg var egentlig meget fristet af og gå på android, men kunne se at konens iPhone virkelig kørte godt og stabilt som mine gamle windows phones

så jeg endte med en iPhone SE 16gb, den har nu kørt i mere end 2 år uden problemer. Jeg må indrømme at så længe SE modellen kører stabilt, kan opdateres til nyeste software så er jeg nok lidt for nærig til at skifte. Dog er den altså efterhånden også noget hæmmet af kun 16gb, så der skal jævnligt ryddes op og tømmes over til pc

den næste mobil, ja det kunne godt blive en android, simpelthen fordi prisen på dem generelt er en del lavere end iPhone. Derudover så bruger jeg ikke tablet, men laver faktisk taget alt på mobilen, så skærmstørrelsen på den næste mobil må godt være i nærheden af 6″. Det eneste der taler for at købe en iPhone igen er at jeg også anvender iPhone på arbejde, og derfor måske vil have nemmere ved to “ens” telefoner

jeg har tidligere skiftet mobiler ret ofte, men i dag ja der køber jeg en og har den til den går i stykker. Simpelthen fordi selv en basis mobil i dag fint kan trække det jeg har behov for, og jeg ikke længere har samme behov for at prøve de nyeste funktioner

Bucadius
    Administrator
    @bucadius

Det vil altid være nemmere at have 2 ens mobiler Rene.

Men når det så er sagt, så skader det jo ikke at have forskellige. Da det jo er arbejds mobil den ene. Ellers er der måske en anden mulighed. Hvis dit arbejde er med på det når der en gang skal skiftes mobil, kunne du eventuelt få en mobil med plads til 2 simkort? Så så kunne du jo nøjes med 1 hvis det ikke er for besværligt på den måde 🙂

Jeg har haft stort set alle mobiler der er værd at eje, så kender en lille smule til det. Vender altid tilbage til Android. Men igen, så vil jeg mene at iPhone er nok de mest stabile mobiler. Så er det det du søger skal du nok blive der. Men syntes bare Android er det mere åbent, og er mere noget der tiltaler mit behov 🙂

Endnu en fordel ved Android nu du nævner plads, er at man kan smide SD kort i sin Android hvilket iPhone desværre ikke tillader ^^

Renehjoerring
    Member
    @renehjoerring

Der er helt sikkert en masse fordele ved Android, det er også et plus med sd-kort udvidelse

Dog erindrer jeg stadig man ikke bør få en Android med for lidt intern hukommelse

Det er ikke en mulighed med Android med to simkort til firma/privat. Var ellers som du siger en oplagt mulighed

Kan se det er flere 1000-1500 kr’s Android der fint kunne klare mine behov, så tror helt klart jeg skal prøve en Android igen næste gang, Huawei og xiaomi kunne være interessant og se nærmere på

Men nu klarer min iPhone se sig lidt endnu med nyeste ios13 opdatering

Bucadius
    Administrator
    @bucadius

Ja så kan du lige så godt få det bedste ud af din iPhone så længe den spiller 😉

Hvis du går over til Android vil jeg anbefale dig at bruge 2000+, så den ikke bliver for billig. Men igen hvis den ikke skal kunne ret meget end det basale, så er det fint med en mobil i den prisklasse.

Xiaomi kender jeg så ikke, men har set lidt på dem. Har haft Huawei´s topmodel P30 Pro og var generelt meget tilfreds. Den spillede bare der ud af. Den var bare ikke så god til at arbejde sammen med mit Galaxy Gear blandt andet. Så det var ikke lige en mobil jeg holdte så længe 🙂

Renehjoerring
    Member
    @renehjoerring

Når en gang jeg skal skifte så er det også nemmere og se på hvad der er

Det kan også fint være jeg vælger en mellemklasse for og få nogle lidt bedre specifikationer

Men så længe jeg ikke skal købe noget, så vil jeg ikke sidde og kigge en masse

Bucadius
    Administrator
    @bucadius

Nej det har du ret i 🙂 Der er jo ikke grund til at se for meget på det før man skal bruge det. For til den tid er det jo nok andre mobiler der hitter 😉

John Doe
    Moderator
    @john-doe

Jeg har en Oneplus 7 Pro.

Helt i starten i de gode gamle dage, da var det Nokia med deres Symbian styresystem. Det virkede bare! Men som markedet voksede, så har jeg været over Windows styresystemet, det var med en HTC Diamond. Sjov lille telefon som egentlig ikke virkede overhovedet. Windows på telefon er bare ikke interessant.

Så fik jeg mig en Htc Desire, og kom dermed over på Android vognen, og her følte jeg mig hjemme. Det var noget der gav mening lidt ligesom Symbian. Så platformen er jeg ikke kommet fra siden. Det blev til Samsung Note og andre Samsungs, men så opdagede jeg Oneplus One (1+1), som jeg fik fingrene i. En billig telefon, som blev en del udskældt den gang. Den var for billigt skruet sammen osv.

Men jeg var super glad for den. Den spillede bare MAX. Jeg har den stadig liggende i en skuffe. Efter den blev det en Huawei P9, men jeg kunne ikke med deres strømstyring, den ville ikke tillade at man lyttede til internetradio. Så jeg gik tilbage til min 1+1. Da havde jeg allerede brugt den i et par år. Nu skulle det vise sig at jeg kom til at bruge den igen i et års tid, hvor jeg var lige så glad for den som første gang. Aldrig har jeg brugt en telefon i så lang tid.

Siden er det blevet til en 1+5’er som jeg smadrede skærmen på, sjovt nok lige som 1+7 Pro’eren kom i en Almond udgave. Den er jeg MEGA glad for. Jeg tror jeg bliver på Oneplus. Det er her jeg har det bedst.

Renehjoerring
    Member
    @renehjoerring

John Doe vi er enige i, at de første Windows phone var noget rigtig skrammel

Men synes bestemt at de sidste opdateringer kørte rigtig godt, og i forhold til datidens Android var Windows meget mere stabilt og kørte bedre på billige mobiler

Bucadius
    Administrator
    @bucadius

Den gang var Android jo også ret nyt, og ret ustabilt ja. Der er sket meget siden den gang 😉

Renehjoerring
    Member
    @renehjoerring

Ja Android var den gang ikke så godt som i dag, men var også mere som modsvar til Windows phone ikke var så godt et valg

Altså bortset fra app problemet, så var de klippe stabile. Min Samsung Windows phone kørte mere end 3 år uden en eneste hardreset, det var altså ikke noget en Android dengang kunne prale af

Tiden rendte dog lidt fra Windows, og app udvalget slog mere eller mindre systemet ihjel

John Doe
    Moderator
    @john-doe

Jeg tror måske også at HTC ikke havde lavet et skærmformat der helt modsvarede windows styresystemet. Det var en meget lille skærm, og så havde du en stylus du kunne trykke på skærmen med. Brugte du fingeren så kunne du sagtens trykke på 6 ting ad gangen.

Renehjoerring
    Member
    @renehjoerring

ja der var en del udfordringer i de helt gamle windows phones, har også haft nogle stykker af htc modellerne

der har egentlig været en del forsøg på og starte nye styresystemer op, som er gået til grunde igennem tiden.

macnuss
    Member
    @macnuss

iPhone xs og oneplus 7 pro 8gb 256gb kan bare godt lide det bedste fra begge verdner

Bucadius
    Administrator
    @bucadius

@macnuss Det skader jo hellere ikke at have det bedste fra begge verdener. Lidt luksus skal der jo til 😀

johnsmith101
    Member
    @johnsmith101

I have Note 3, can’t beat the screen size plus the stylus really comes in handy. Soon I’ll need to find another Note 3 to replace this one. It’s really been a great phone.

Viser 15 svar - 1 til 15 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.