+ Besvar emne
Viser resultater 1 til 8 af 8
  1. #1

    Standard Bibob intet simkort men regning

    Hejsa

    Jeg vil gerne høre jeres mening om en sag.
    Er kunde hos bibob og har netop været på en længere rejse i udlandet. Her var jeg meget opmærksom på den høje pris ved at benytte telefonen.
    Derfor købte jeg så hurtigt som muligt et udenlandsk simkort, som satte i min telefon i stedet for mit danske. - Til at modtage opkald mm fra skype.

    Det udenlandske abonnement chargede dog ret meget for sms til dk. Derfor satte jeg af og til kortvarigt mit Bibob Simkort i telefonen for at sende en sms. Et par minutter af gangen.

    Da jeg kommer hjem får jeg en regning for perioden med næsten 300kr i udenlandstelefoni... Det er ikke mange penge men jeg undrer mig da jeg på intet tidspunkt har haft telefonen ved øreret med deres simkort i. Derfor kontakter jeg Bibob for en forklaring.

    Efter meget langsom og besværligt skriveri med forskellige medarbejdere kan de oplyse, at jeg er blevet opkrævet udenlandsktakst for at andre har ringet til min telefonsvarer uden at lægge en besked. Det undrer mig. Når der ikke er forbindelse til min telefon og svareren derfor må være på deres danske net.

    Hvordan kan de vide om jeg stadig var i det samme land, som jeg var da jeg sidst havde telefonen tændt og dermed skal betale samme taks?

    Nå ja jeg forstår mig måske ikke så meget på hvordan roaming og alt det der teknisk fungerer. Men glæder mig over at de fleste af mine venner vidste jeg var på rejse og over, at jeg satte mit simkort i telefonen så snart jeg kom til DK. Skidt hvis det var blevet væk, tabt eller noget andet.

    En anden undring.... På bibobs hjemmeside stod der. "Når du befinder dig i udlandet, betaler du almindelig minuttakst for
    viderestilling til din mobilsvar".
    hvorfor skal jeg så betale udenlandstakst. Efter jeg gjorde bibob opmærksom på dette har de ændret Bibob hurtigt deres tekst. til "almindelig udenlandsk minuttakst"... Hvad er almindelig udenlandstakst - hvorfor ikke bare udenlandstakst"?

    Hvorfor kan bibob lynhurtigt ændre teksten på deres hjemmeside, når de 5 dage efter ikke har svaret mig?

    Mon jeg får svar her hurtigere end hos bibob?!

  2. #2
    Meget erfaren bruger GhettoAdam's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Sted
    Århus og omegn
    Mobil
    Moto Razr Maxx
    Indlæg
    5.727

    Standard

    Almindelig minuttakst gælder kun til ned til DK's grænse, derefter så er priser straks noget andet.

    Men uanset hvad, så viser denne historie, hvor vigtigt det er at slå svareren helt fra, hvis man rejser udenlands. I samme øjeblik du sætter dit simkort i mobilen, så henter den data, og det er mistede opkald, opkald til svarer osv...

    Hele problematikken omkring deres pris politik, vil jeg ikke komme ind på.

    Ved godt at det ikke er et særligt godt svar, men det var da hurtigere end ved Bibob.
    -sendt fra min smartphone, imens jeg kører 200 km i timen beruset på absint, og jeg tror, ​​at disse chincillas jeg har dansende i forruden er årsag til at jeg staver som en "speciel" person- Måske skulle jeg stoppe med at sniffe lim

  3. #3
    Admin/site owner CBW's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2005
    Alder
    48
    Sted
    Kværndrup, sydfyn
    Mobil
    2-3 af de sidste nye :-)
    Indlæg
    15.943
    Blogindlæg
    10

    Thumbs down

    Dette "problem" er som sådan ikke nyt problem. Tager du en dk mobil med til udlandet, vil den så snart den tændes registre sig på det udenlandske net. Her efter vil alle opkald til denne mobil, gå på udenlandsk takst og på din regning.

    Alt efter hvordan man afregner kan det hurtigt blive en særdelse kostbar affære. Af regner du pr minut ok mobil prisen pr minut er 20,- i det land du befinder dig i, vil det koste dig 20 kr, det sekund der kommer forbindelse til din telefon svare. Dvs selv om folk ikke sidder og lægger en besked til dig, koster det altså dig penge.

    Jeg har før hørt om personer der kom hjem til en flere tusinde høj regning, på grund af mange opkald + mange beskeder så nok er 300 kr sure penge, men der er ikke meget at gøre ved det.

    Jeg kender som adam ikke indgående til deres vilkår eller abo vilkår, men de fleste teleselskaber har info om den slags ting på deres hjemme sider.
    Med venlig hilsen

    Christian B. Wiggers
    Mobilportalen ApS - DroneFyn ApS

    Dronefyn.dk er godkendt drone operatør i de 3 vigtigste kategorier droner. Vi har specialiseret os i drone ejendoms foto og video, Byggeplads inspektion, og senest termografisk inspektion. Se eksempler og priser på drone arbejde på siden.

    Tjek også Droneblog ud, her finder du artikler om droner og arbejdet med droner.





  4. #4

    Standard

    Tak for jeres svar.

    Det jeg synes er spændende er:

    A. Intet simkort i mobilen efter en uge (derfor ingen opkald ind eller ud - ej heller til mobilsvar)

    B. På hjemmesiden står der "Når du befinder dig i udlandet, betaler du almindelig minuttakst for
    viderestilling til din mobilsvar"


    men jeg bliver opkrævet udenlandsk minuttakst.

  5. #5

    Standard

    denne besked er bare fordi jeg gerne ville lave en emneabonnering men ikke fatter hvordan man gør det uden en ny besked.

    Nu har jeg dog luret det, men kan så ikke slettet beskeden ;-)

  6. #6
    GÆST-Hans JS FB
    Gæste bruger

    Exclamation

    Du skal ikke betale den regning du har fået af de der fuckhoveder'
    1 klag til dem - hvis de afslår så send en ny klage du skal overhovedet ikke betale den regning. De tar fusen på dig hvis du betaler den regning.

  7. #7
    Erfaren bruger Bornholmeren's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2007
    Sted
    Rønne
    Mobil
    Mere end én
    Indlæg
    3.914

    Standard

    Citer Oprindeligt indsendt af Hans JS FB Se indlæg
    Du skal ikke betale den regning du har fået af de der fuckhoveder'
    1 klag til dem - hvis de afslår så send en ny klage du skal overhovedet ikke betale den regning. De tar fusen på dig hvis du betaler den regning.
    Prøv lige at kig på datoen... der er nok orden på sagerne nu...
    Bornholmeren
    .................................................. .............................................
    Kvinde i dette forum og Android fan....
    .................................................. .............................................
    Bange for at blive snydt på nettet.? Brug www.privatbetaling.dk

  8. #8
    GÆST-luffedrengen
    Gæste bruger

    Standard

    Hej

    Din fejl har været at du højst sansynligt IKKE har viderestillet din telefon til din telefon svarer imens den var på dansk net.
    Hvis du havde gjort dette ville du ikke havde fået en ekstra regning fordi alle indgående opkald kommer til din telefonsvarer og ikke videre til, hvor du måtte befinde di verdenen!

    Personligt gør jeg selv ovenstående når jeg rejser udenlandsk, men har også en ældre mobil med til brug sammen med lokalt sim. Så slipper du for alle problemerne og kan koncentrere dig om ferien!

    Uffe
    Citer Oprindeligt indsendt af kayser Se indlæg
    Hejsa

    Jeg vil gerne høre jeres mening om en sag.
    Er kunde hos bibob og har netop været på en længere rejse i udlandet. Her var jeg meget opmærksom på den høje pris ved at benytte telefonen.
    Derfor købte jeg så hurtigt som muligt et udenlandsk simkort, som satte i min telefon i stedet for mit danske. - Til at modtage opkald mm fra skype.

    Det udenlandske abonnement chargede dog ret meget for sms til dk. Derfor satte jeg af og til kortvarigt mit Bibob Simkort i telefonen for at sende en sms. Et par minutter af gangen.

    Da jeg kommer hjem får jeg en regning for perioden med næsten 300kr i udenlandstelefoni... Det er ikke mange penge men jeg undrer mig da jeg på intet tidspunkt har haft telefonen ved øreret med deres simkort i. Derfor kontakter jeg Bibob for en forklaring.

    Efter meget langsom og besværligt skriveri med forskellige medarbejdere kan de oplyse, at jeg er blevet opkrævet udenlandsktakst for at andre har ringet til min telefonsvarer uden at lægge en besked. Det undrer mig. Når der ikke er forbindelse til min telefon og svareren derfor må være på deres danske net.

    Hvordan kan de vide om jeg stadig var i det samme land, som jeg var da jeg sidst havde telefonen tændt og dermed skal betale samme taks?

    Nå ja jeg forstår mig måske ikke så meget på hvordan roaming og alt det der teknisk fungerer. Men glæder mig over at de fleste af mine venner vidste jeg var på rejse og over, at jeg satte mit simkort i telefonen så snart jeg kom til DK. Skidt hvis det var blevet væk, tabt eller noget andet.

    En anden undring.... På bibobs hjemmeside stod der. "Når du befinder dig i udlandet, betaler du almindelig minuttakst for
    viderestilling til din mobilsvar".
    hvorfor skal jeg så betale udenlandstakst. Efter jeg gjorde bibob opmærksom på dette har de ændret Bibob hurtigt deres tekst. til "almindelig udenlandsk minuttakst"... Hvad er almindelig udenlandstakst - hvorfor ikke bare udenlandstakst"?

    Hvorfor kan bibob lynhurtigt ændre teksten på deres hjemmeside, når de 5 dage efter ikke har svaret mig?

    Mon jeg får svar her hurtigere end hos bibob?!

Lignende emner

  1. Gammel regning..
    Af Bornholmeren i forum Juristens hyggehjørne
    Svar: 3
    Seneste indlæg: 08. Nov '09, 19:40
  2. BiBoB til BiBoB ...nu gratis!
    Af A. Lunde i forum Teleselskaber
    Svar: 4
    Seneste indlæg: 13. Nov '07, 15:45
  3. Modtaget simkort fra BiBoB?
    Af brutus i forum Teleselskaber
    Svar: 6
    Seneste indlæg: 07. Nov '07, 18:06
  4. Fullrate Regning
    Af Mac-Life i forum Generelt
    Svar: 5
    Seneste indlæg: 06. Apr '07, 13:06
  5. nu har jeg fået regning fra 3 :D
    Af Rasbred i forum Mobiltelefoner generelt
    Svar: 1
    Seneste indlæg: 19. Aug '05, 22:22

Emneord for dette emne

Bogmærker

Regler for indlæg

  • Du kan starte nye emner
  • Du kan skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •