Optagelse i online telefonkataloger

Her taler vi om alt inden for mobilverdenen, f.eks teleselskaberne, gadgets og tilbehør mm.
JeppeArne
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør dec 11, 2021 6:39 pm

Optagelse i online telefonkataloger

Indlæg af JeppeArne »

Hej.
Min kone og jeg har i ca. tre måneder været mobilkunder hos Lebara. Vi har ved tilmeldingen begge valgt at have navn, adresse og telefonnummer offentligt tilgængeligt på 118.dk og lignende tjenester. Vore oplysninger kan dog nu tre måneder efter oprettelsen af vore abonnementer fortsat ikke fremsøges.
Vi har prøvet at kontakte Krak, som henviste os til at kontrollere, at vore indstillinger hos Lebara var som ønsket (se vedhæftet), og derefter kontakte Lebara. Det har vi nu gjort et par gange hver med et par ugers mellemrum, og vore oplysninger kan stadigvæk ikke fremsøges hos Krak, 118 eller andre.
Vi ville være meget glade, hvis nogen kunne være behjælpelige med, hvad man gør for at få sit telefonnummer etc. offentligt?
De bedste hilsner
Vedhæftede filer
Lebara-indstillinger.jpg
Lebara-indstillinger.jpg (23.75 KiB) Vist 1928 gange
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Optagelse i online telefonkataloger

Indlæg af BucadiusDK »

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke der er meget andet end at vente på der sker noget.

For når krak siger at i skal kontakte Lebara og Lebara er kontaktet, så må det vel bare være et spørgsmål om tid før der sker noget.

Hvad siger Lebara når i kontakter dem?

De må jo måske kunne give et estimat på hvor lang tid det tager at gøre nummerne offentlige så de kan søges :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
JeppeArne
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør dec 11, 2021 6:39 pm

Re: Optagelse i online telefonkataloger

Indlæg af JeppeArne »

Mange tak for dit svar, BucadiusDK. (Du skal bestemt være ærlig :D ) Jeg kan oplyse, at der afhængig af, hvilken Lebara-medarbejder vi har talt med, er kommet forskellige bud på, hvor længe vi skal regne med, at der kan gå: 14 dg., 1 md., et par dage. Min kone har nu ventet en måned efter, at hun sidst talte med Lebara. Der sker bare ingenting!
Vi har ikke oplevet noget lignende hos andre teleselskaber. Derfor kan man selfølgelig sige, at løsningen må blive, at vi skifter selskab. Vore abonnementer hos Lebara er imidlertid usædvanlig billige, men - lige bortset fra det omhandlede problem - tilstrækkelige til vore formål, og vi er i udgangspunktet ikke tilbøjelige til at flytte.
Undskyld jeg først svarer nu. Jeg mente, at jeg havde valgt at få besked ved besvarelse, men har ikke modtaget nogen notifikation.
De bedste hilsner
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Optagelse i online telefonkataloger

Indlæg af BucadiusDK »

JeppeArne skrev: tors dec 16, 2021 6:05 pm Mange tak for dit svar, BucadiusDK. (Du skal bestemt være ærlig :D ) Jeg kan oplyse, at der afhængig af, hvilken Lebara-medarbejder vi har talt med, er kommet forskellige bud på, hvor længe vi skal regne med, at der kan gå: 14 dg., 1 md., et par dage. Min kone har nu ventet en måned efter, at hun sidst talte med Lebara. Der sker bare ingenting!
Vi har ikke oplevet noget lignende hos andre teleselskaber. Derfor kan man selfølgelig sige, at løsningen må blive, at vi skifter selskab. Vore abonnementer hos Lebara er imidlertid usædvanlig billige, men - lige bortset fra det omhandlede problem - tilstrækkelige til vore formål, og vi er i udgangspunktet ikke tilbøjelige til at flytte.
Undskyld jeg først svarer nu. Jeg mente, at jeg havde valgt at få besked ved besvarelse, men har ikke modtaget nogen notifikation.
De bedste hilsner
Ja så kan jeg godt se det er i modvind når der er forskellige bud på hvor længe det tager fra den såkaldte samme kundeservice. Nu vil jeg på ingen måde køre hetz på nogle, men man oplever tit lidt svingende "service" med de billige teleselskaber. Men når det så er sagt så er de store egentligt ikke meget bedre ;)

Der er ikke så meget andet end at vente og håbe på "teleselskab guden" tilsmiler jer så problemet løses, når i gerne vil blive hos Lebara ;)

Hmm mht det med notifikationer, der burde det virke men jeg graver lige ind i sagen og ser om det er noget der kan gøres ved fra vores side af. Kan jo være jeg har glemt at sætte et flueben et sted :P
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Besvar