hvad er du mest til??

Her taler vi om alt inden for mobilverdenen, f.eks teleselskaberne, gadgets og tilbehør mm.

hvad er du mest til

nokia
0
Ingen stemmer
samsung
1
33%
iphone
2
67%
 
Afgivne stemmer: 3
Brugeravatar
haldborg
Indlæg: 89
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 12:44 pm

hvad er du mest til??

Indlæg af haldborg »

er gået fra iphone 13 pro 128GB skifte til nokia G20 regne også med at købe nokia T20 og nokia X20 er mest for glad
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

Iphone 13 Pro Max 128GB - IPad Pro 128 - Telenor :mrgreen:
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: hvad er du mest til??

Indlæg af BucadiusDK »

Er den type der tit pendler fra Android til iOS.

Gik fra min Samsung Galaxy S20 Ultra til min nuværende iPhone 12 Pro Max.

Men jeg tror jeg bliver på iPhone den gang da jeg også har iPad Pro, Mac Mini M1 osv. Så er bare nemmest her at gå all in på Apple produkter, og er ganske tilfreds med min iPhone nu :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: hvad er du mest til??

Indlæg af Renefrh »

Jeg er også en af dem der fra tid til anden skifter mellem iOs og android

og der er forskelle på de to, og begge har deres fordele og ulemper

Android
+ Stort udvalg af modeller i alle prisklasser
+ Bedre mulighed for at personificere ens mobil
+ Push på mail med gmail
+ Gratis sikkerhedskopiering af billeder uden begræsning
- Facebook app fungerer dårligere end iOs versionen, eksempelvis kan man ikke altid se alle indlæg, og man kan ikke kommentere i eget navn på en side man selv er administrator for
- Messenger glemmer sommetider lige og fortælle folk har haft ringet til en
- Flere modeller har en mindre flydende oplevelse end iOs, hænger nok sammen med prisen og specs
- Ikke alle modeller opdateres, det er op til den enkelte producent at forholde sig til dette

iOs
+ Kører generelt altid flydende, og de understøtter opdateringer i en lang periode.
+ Facebook og messenger kører meget bedre på iOs, man kan skifte så man svarer i eget navn på ens side
+ Simpelt og mere intuitivt at bruge, android er ofte forskellige i visse menuer fra fabrikant til fabrikant
- Ikke mulighed for at vælge andet tema, ikoner osv
- Push virker ikke med gmail
- iCloud har en ret lille kapacitet med mindre man betaler, dog kan man anvende google photo i stedet
- Dårlig mulighed for at købe en billig iPhone, som udgangspunkt koster de billigste modeller som ofte er 1-2 generationer gamle fra 3000 kr og opefter på tilbud
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: hvad er du mest til??

Indlæg af JS87 »

Jeg har haft iPhone siden 2008, og er så meget inde i deres øko system at et skift er en smule besværligt, det har jeg måtte sande. Jeg har prøvet flere gange at skifte over til Android. Det har hovedsageligt været Samsungs topmodeller. Har også haft en enkelt Nexus, og en enkelt Sony, og jeg kan egentlig rigtig godt lide Android. Jeg finder ikke styresystemet mere besværligt end iOS. Men det sømløse sammenspil imellem mine enheder, og dem jeg kommunikerer med forsvinder når jeg er på Android.

Kæresten og jeg har fælles kalendre i iCloud, og det spiller ikke sammen med Android. Så er der iMessage, som stort set alle jeg kender bruger - pludselig kan jeg ikke sende store billeder eller video filer. Alle mine billeder ligger i iCloud, og må indrømme at jeg orker næsten ikke at downloade det hele, og flytte det over i en anden tjeneste. Det samme med musik - har købt en masse i iTunes før musik streaming blev mainstream, og det vil jeg også nødigt miste. For ikke at tale om de film jeg har købt.
Der ud over er der kontakter og noter. Kontakter kan dog nemt flyttes, men kan ikke lige overskue hvordan jeg for rykket mine noter med over, da flere af dem deles med folk, som også bruger iPhone. Sidst men ikke mindst; HomeKit. Har en del Homekit udstyr som kun virker med Homekit, så det bliver med et ubrugeligt hvis jeg skifter til Android.

Jeg har også selv flere apple enheder, Mac, iPad, Apple TVs, AirPods. Alle de enheder bliver en smule amputeret uden en iPhone. Så hvis det var Apples plan at holde mig fanget hos dem, så er det lykkedes :lol:
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: hvad er du mest til??

Indlæg af Renefrh »

Som sagt skifter jeg i ny og næ mellem iOs og Android, og lige nu er jeg på iPhone SE 2gen

I november begyndte min oneplus og drille, derfor røg den til service igennem elgiganten.
Derfor endte jeg midt i december med at købe iPhone SE 2gen da jeg fik en tilbudt til en meget god pris 8-)

Jeg fik i fredags endelig min oneplus tilbage efter 2 gange service, og den blev sat op igen fredag aften.
Desværre kom fejlen tilbage igen allerede lørdag aften :(

Da jeg fik min oneplus tilbage fik jeg nok et lidt nyt syn på det hele, kombineret med jeg endelig kunne få afsluttet kapitlet med oneplus og den defekte telefon :?

Jeg har derfor et par krav til en telefon, for den for mig skal fungere optimalt i hverdagen
- Skærm skal være mindst 6" og gerne omkring 6,5" om det er den ene eller anden type er ikke så vigtigt
- Batteri, gerne omkring 5000mah, og vil meget nødigt under 4000mah

Ser jeg hvad apple tilbyder, så kan en iPhone 11 til dels dække mine krav, men ikke fuldt ud. Derfor ryger den ud af spillet med en pris på omkring 4000 kr
Skal det være iPhone så vil jeg mene jeg skal op i 12 pro max for at få de par krav jeg har opfyldt, og jeg har i og for sig nok råd til en 12 pro max.
Men skal jeg op og give 8000+ kr for en telefon, så skal der være noget i den som siger mig jeg ikke kan leve uden den.
Og med alt respekt for det er en fed telefon, så vækker den bare på ingen måde noget i mig der retfærdiggør den meget høje pris

Derfor må jeg indrømme, jeg i bund og grund er til android og sådan forbliver det nok i flere år frem
Jeg kan for 1000-1500 kr få en fin budget telefon, som har den størrelse batteri og skærm jeg søger, det er klart den står ikke så knivskarpt som skærmen på en dyrere telefon, men det lever jeg fint med
Men jeg er bare ikke der længere, hvor en telefon i bund og grund har nogen betydning for mig.
Den skal opfylde nogle ting, men i bund og grund er prisen for mit vedkommende nok det vigtigste parameter

Så i øjeblikket holder jeg øje med markedet for de her budget android mobiler, og jeg skal i løbet af februar have købt en

iPhone SE 2gen pakkes væk og så får vores datter den i 9 års fødselsdagsgave midt i marts, da den passer fint til hendes behov og er en god opgradering fra hendes gamle iPhone SE 1gen
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Besvar