Hvilken mobil har du og hvorfor?

Her taler vi om alt inden for mobilverdenen, f.eks teleselskaberne, gadgets og tilbehør mm.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af BucadiusDK »

ClausG76 skrev: tirs nov 03, 2020 6:23 am Har været Android bruger siden HTC Hero landede ved Sonofon i Holstebro for en del år siden.
Har haft min Nokia 9 pureview. I et stykke tid nu. Syntes kamera konceptet virkede spændende. Men har ikke rigtigt udnyttet det. Mobilen er en del af Googles Android one koncept, hvilket passer mig rigtigt godt.

Hvilket kamera koncept snakker du om her? :)

Jeg har en kammerat der også lige har købt en af de nye Nokiaér og jeg må erkende at de er kommet godt med igen når man taler om at være med hvor det sker :) Tror hvis de bliver ved skal de nok blive til noget stort :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
haldborg
Indlæg: 89
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 12:44 pm

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af haldborg »

har lige nu nokia 9 vil skift over til iphone XR :D
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

Iphone 13 Pro Max 128GB - IPad Pro 128 - Telenor :mrgreen:
Annika
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 11:39 am

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af Annika »

Jeg har lige skiftet min basis-tlf til Samsung S20.
Har I mange år kørt sony, men har ikke været helt glad for de 2 sidste jeg har haft, så tid til at skifte. Årsagen til Sony i mange år, har været at de blev brugt meget dagligt udenfor i al slags vejr - og at jeg ønsker en lille telefon - og i starten var de også vidunderligt skønne firkantede i formen.

Samsung har jeg ikke haft siden den første de havde med android :D Og i indstillinger render jeg da også rundt for at finde visse funktioner - ikke alt er logisk for mig derinde ;)

Som "on the side" er der en iphone 7 - købt billigt og fordi jeg så har leget med det og ikke bare er "anti" - derudover bruges den til de apps jeg mangler på android. Bryder mig stadigvæk ikke om den, især irriterer det mig grusomt meget at de bestemmer for meget over mine tastaturer. Har også apps på android som er essentielle i min hverdag, som ikke findes på iphone, og heller ikke muligt med alternativer.
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af JS87 »

Annika skrev: man nov 09, 2020 10:50 am Jeg har lige skiftet min basis-tlf til Samsung S20.
Har I mange år kørt sony, men har ikke været helt glad for de 2 sidste jeg har haft, så tid til at skifte. Årsagen til Sony i mange år, har været at de blev brugt meget dagligt udenfor i al slags vejr - og at jeg ønsker en lille telefon - og i starten var de også vidunderligt skønne firkantede i formen.

Samsung har jeg ikke haft siden den første de havde med android :D Og i indstillinger render jeg da også rundt for at finde visse funktioner - ikke alt er logisk for mig derinde ;)

Som "on the side" er der en iphone 7 - købt billigt og fordi jeg så har leget med det og ikke bare er "anti" - derudover bruges den til de apps jeg mangler på android. Bryder mig stadigvæk ikke om den, især irriterer det mig grusomt meget at de bestemmer for meget over mine tastaturer. Har også apps på android som er essentielle i min hverdag, som ikke findes på iphone, og heller ikke muligt med alternativer.
Har du prøvet SwiftKey til iPhone ?
Annika
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 11:39 am

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af Annika »

JS87 skrev: tirs nov 10, 2020 12:12 am Har du prøvet SwiftKey til iPhone ?
Yeps, men det 1. er at iphone åbenbart mener at det kun er deres der er sikker flere steder i systemet. Det næste er at flere af de ting jeg bruger, såsom komma, holde tast inde for flere, ikke er muligt på stock tlf.
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af JS87 »

Annika skrev: tirs nov 10, 2020 12:29 am
JS87 skrev: tirs nov 10, 2020 12:12 am Har du prøvet SwiftKey til iPhone ?
Yeps, men det 1. er at iphone åbenbart mener at det kun er deres der er sikker flere steder i systemet. Det næste er at flere af de ting jeg bruger, såsom komma, holde tast inde for flere, ikke er muligt på stock tlf.
Ja det er rigtigt. Det er også en ting der har irriteret mig de gange jeg har brugt SwiftKey - vil man f.eks besvarer en besked på låseskærmen, hvilket jeg faktisk gør tit, så skal man bruges Apples tastatur. Har også haft problemer med at bruge Apples indbyggede Password Manager med SwiftKey, de kommer simpelthen ikke frem. Så vil give dig ret i at det ikke er optimalt. Til gengæld syntes jeg deres swipe funktion fungerer godt. Den er kommet til Apples eget, men desværre ikke i Danmark endnu.
AM79
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 5:56 pm

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af AM79 »

Jeg plejer at skifte telefon tit.
Nu har jeg en iPhone 11. Jeg har ellers altid svoret til android og har tidligere haft Oneplus, Samsung mv.

Jeg blev irriteret over kameraet i min Oneplus 7T og som et forsøg købte jeg en Iphone 11. Jeg havde ikke regnet med at jeg nu mange måneder efter sidder her og skriver at at jeg er virkelig glad for mig iphone. Kameraet, batteritid, FaceID er alle ting som jeg er blevet positivt overrasket over.
iOS krævede lidt tilvænning men alle mine kontakter, fotos mv kører via google og musik via Tidal.

Nu er spørgsmålet bare om jeg kan lade være med at købe en iPhone 12 eller 12 pro? (Jeg skal vel snart skifte telefon igen ;-) )


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bagger
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 9:22 am

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af Bagger »

Jeg har lige skiftet min iPhone X ud med iPhone 12 Pro. Det er første gang der er gået så længe imellem at jeg har skiftet telefon, jeg plejer at købe den nyeste iPhone hver gang. Men jeg har været virkelig glad for X'eren og var også meget i tvivl om jeg skulle skifte den ud. Første gang jeg kiggede på 12 Pro tiltalte den mig ikke umiddelbart, så jeg tog et kig rundt i mobilafdelingen for at se om andet kunne friste, men der var ikke rigtig noget som tiltalte mig. Så jeg tog hjem igen med tanken om at jeg nok bare skulle beholde min gamle iPhone X. Men lysten til en ny telefon pressede sig alligevel på, og henover en uges tid fik jeg "skabt behovet" og valgte at købe en 12 Pro. Jeg er rigtig glad for den, men jeg ville nok have været lige så glad hvis jeg havde forsat med min X'er. Men så blev trangen stillet og kan måske holde nogle år, hvem ved 😁
Magnusson
Indlæg: 25
Tilmeldt: tors nov 26, 2020 9:52 pm

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af Magnusson »

Har en iPhone XS som jeg har haft i knap 2 år og skifter den ud med iPhone 12 Pro Max når de er tilbage på lager.
Har den fordi jeg foretrækker at have mine data hos et firma der ikke lever af reklamer.
Brugeravatar
prodress
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre jan 22, 2021 2:08 pm
Geografisk sted: Beder
Kontakt:

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af prodress »

Jeg har en iPhone 11 Max pro, som jeg er super glad for. Jeg har haft iPhone siden den første udgave og er meget tilfreds - de virker bare og er super lette at bruge, uden at alt muligt skal indstilles og opsættes.
Besvar