Hvilken mobil har du og hvorfor?

Her taler vi om alt inden for mobilverdenen, f.eks teleselskaberne, gadgets og tilbehør mm.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af BucadiusDK »

Jeg syntes det kunne være sjovt at vide hvilken mobil du har, og hvorfor du har valgt denne?

Personligt, så skifter jeg meget tit mobil, da jeg godt kan lide at have det nyeste liggende i lommen, og være med på “moden”.

Pt. har jeg en Samsung Galaxy S20 Ultra(Gik fra Galaxy S10 Plus). Grunden til jeg har denne er nok mest, at på Android fronten er og bliver jeg Samsung mand. Men har måtte erkende at efter iPhone 12 blev annonceret overvejer jeg at gå tilbage til iOS igen.
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af JS87 »

Har i øjeblikket en iPhone SE 2.Gen. Har mere eller mindre haft iPhone siden 3G kom i 2008, dog med et par afstikkere til Android, men er altid vendt tilbage til iOS.

Syntes Android er blevet lækkert hen over årene, og det har da også som nævnt fristet mig nogen gange, men har noget tilbehør i hjemme som kun virker med HomeKit, ligesom kærestens og min kalender kører over iCloud, for ikke at nævne når man bruger Mac, og iPad så spiller det altså bare godt sammen, også bliver det en smule amputeret med Android.

Min iPhone SE bliver skiftet ud med en iPhone 12 Mini når den kommer her i November måned. Den glæder jeg mig godt nok til. Det bliver også min første iPhone, med FaceID og OLED skærm.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af BucadiusDK »

JS87 skrev: søn okt 25, 2020 6:03 am Har i øjeblikket en iPhone SE 2.Gen. Har mere eller mindre haft iPhone siden 3G kom i 2008, dog med et par afstikkere til Android, men er altid vendt tilbage til iOS.

Syntes Android er blevet lækkert hen over årene, og det har da også som nævnt fristet mig nogen gange, men har noget tilbehør i hjemme som kun virker med HomeKit, ligesom kærestens og min kalender kører over iCloud, for ikke at nævne når man bruger Mac, og iPad så spiller det altså bare godt sammen, også bliver det en smule amputeret med Android.

Min iPhone SE bliver skiftet ud med en iPhone 12 Mini når den kommer her i November måned. Den glæder jeg mig godt nok til. Det bliver også min første iPhone, med FaceID og OLED skærm.
Det er jo tit man hælder enten den ene eller anden vej. Men det er da rart at høre du stadig er åben for begge platforme selvom du mest har haft iPhone. Er selv mest til Android men er stadig meget fristet af hvad Apple kan tilbyde da jeg blandt andet også har den nye IPad Pro. Har haft IPhone flare gange. Sidst var det X der stod for skud. Hopper nok også med på 12ér bølgen når november måned skydes igang :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af JS87 »

Er bestemt åben for andre platforme.
Det er da også blevet nemmere at skifte fra Android til iOS, og vice versa. Men alligevel er det bøvlet, når ens omgangskreds bruger iOS. iMessage er en af de ting jeg har savnet når jeg har været på Android systemet, og RCS ikke rigtig er blevet til noget endnu.

Android er super lækkert i det man nærmest kan gøre med det hvad man vil, men syntes man oplever at når alt er sat op som det skal være, så bliver det hverdag, og så begynder de små irritationer med manglende iMessage, bøvlet synkronisering af kalender, nul mulighed for at kommunikerer med ens HomeKit "only" tilbehør i hjemmet er spille ind for oplevelsen af det.

Er man først røget i Apples net, er det svært at komme ud af :lol:
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af BucadiusDK »

JS87 skrev: søn okt 25, 2020 11:41 pm Er bestemt åben for andre platforme.
Det er da også blevet nemmere at skifte fra Android til iOS, og vice versa. Men alligevel er det bøvlet, når ens omgangskreds bruger iOS. iMessage er en af de ting jeg har savnet når jeg har været på Android systemet, og RCS ikke rigtig er blevet til noget endnu.

Android er super lækkert i det man nærmest kan gøre med det hvad man vil, men syntes man oplever at når alt er sat op som det skal være, så bliver det hverdag, og så begynder de små irritationer med manglende iMessage, bøvlet synkronisering af kalender, nul mulighed for at kommunikerer med ens HomeKit "only" tilbehør i hjemmet er spille ind for oplevelsen af det.

Er man først røget i Apples net, er det svært at komme ud af :lol:
Hehe du har så evigt ret der :D

Det er nok også af samme grund jeg bøvler frem og tilbage mellem iOS og Android. Nyder funktioner fra den ene platform mens jeg savner funktioner fra den anden. Det er det samme hver gang. Så nu må jeg prøve iOS igen igen og se om jeg ikke kan slå mig fast en gang for alle og blive der :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af Renefrh »

Lige nu har jeg en iPhone 7 32gb

jeg har for mange år siden trofast været på Windows phone, billigt og stabilt var den gang de to overvejende årsager til det valg. Desværre kom deres app aldrig til at spille, og udvalget var nærmest ikke eksisterende. Det trak kraftigt den forkerte vej

Jeg købte efterfølgende en iPhone SE 16gb. Som jeg havde i mere end 3 år. Den kørte altid stabilt, og blev faktisk kun skiftet ud fordi den ikke kunne lade mere

i julen købte jeg derefter en huawei p smart 2019, fin og billig telefon. Stor skærm og kørte okay i forhold til prisen og mine krav. Og stor ros for den smarte placering af fingeraftrykslæseren, det virkede super godt i hverdagen. Desværre så betød mit skifte fra iPhone at jeg skulle bruge messenger til videoopkald i stedet for facetimer, men her skuffede android fælt. Alle facebook apps kørte som vinden blæste, ingen notifikationer, manglende indlæg og den slags gjorde jeg efter 8 mdr solgte telefonen

Da konen har iPhone 7, datteren har arvet hendes gamle iPhone SE, og jeg selv også har en iPhone 7 som firmatelefon blev valget at købe en brugt iPhone 7 til mig selv

Priserne er rimelige, teknologien ikke den nyeste, men i hverdagen kører det hele ganske godt. Og det er jo nemt at alle kører samme telefoner og stik til disse.

jeg er over årene blevet for nærig til at smide pengene efter en topmodel, da jeg faktisk mener en ældre model fint opfylder mine behov. Så derfor bliver den næste sikkert også en brugt iPhone
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af JS87 »

@Renefrh

iPhone 7 er også stadigvæk et stabilt valg. Den har de 2GB ram som kræves for at køre det seneste iOS, og ja – i bund og grund har den jo fuldstændig de samme funktioner som en af top modellerne fra Apple. Så kan det godt være den ikke har OLED, og et super kamera. Men skærmen er ikke dårlig, ligesom kameraet fungerer fint, og kan sagtens tage fine billeder på en ferie eller lign. Det allerbedste kamera er jo også det man har på sig, når der skal tages et billede. Desuden er iPhone 7 også den sidste iPhone (indtil videre) med unibody design, hvilket jo er forsvundet til fordel for glas bagside og trådløs opladning.

Jeg har selv altid taget modellen fra året før, eller i det her tilfælde den prisvenlige iPhone SE fra i år, fordi jeg for ingen merværdi i en Pro version til 10.000 kroner. At jeg tager en iPhone 12 Mini, handler udelukkende om størrelsen. Jeg er lidt old school, jeg syntes telefonerne skal være små, og lommevenlige.
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af Renefrh »

Havde jeg skulle ud og købe ny var valget nok også faldet på iPhone SE 2020

Men ud fra iPhone 7 som brugte handles til omkring 1000 kr blev det løsningen

Når den ikke kan mere, så tror jeg at jeg igen handler brugt. Hvis man kan leve med en lidt ældre model, så får man som sagt meget for pengene

Konen prøvede også Android, men da hun som selvstændig har en del salg og auktioner på Facebook. Ja så dur det ikke at man ikke kan se alle svar og kommentarer. Så hun fik en brugt iPhone 7 efter 2 dage med Android


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
ClausG76
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 5:56 am

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af ClausG76 »

Har været Android bruger siden HTC Hero landede ved Sonofon i Holstebro for en del år siden.
Har haft min Nokia 9 pureview. I et stykke tid nu. Syntes kamera konceptet virkede spændende. Men har ikke rigtigt udnyttet det. Mobilen er en del af Googles Android one koncept, hvilket passer mig rigtigt godt.


Hej Rene
I hvilken forbindelse kunne din kone ikke modtage Facebook beskeder på sin Android? Troede Facebook app'en fungerede på samme måde
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: Hvilken mobil har du og hvorfor?

Indlæg af Renefrh »

Jamen Messenger kom ofte ikke med notifikationer, det problem havde vi begge.

Når man åbnende et opslag på Facebook, manglede der ofte en del kommentarer. Det er et ret stort problem når man sælger en vare via bud og ikke alle kan ses


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Besvar