Låse mobil op med fingeraftryk hver gang

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; Android enheder, gælder alle mærker.
Tips, tricks, guides og root
gasolin75
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 9:45 am

Låse mobil op med fingeraftryk hver gang

Indlæg af gasolin75 »

Har lige fået en store opdatering til min samsung s10plus hvor den blev opdateret til android 11 med b.la et andet interface når jeg ringer.

En af de få ting der irritere mig er at jeg altid meget ofte skal taste min kode for at låse mobilen op (istedet for fingeraftryk), det ok hvis jeg genstarter min mobil, men det sker meget tit når den ikke skal gøre det.

Kan man ikke tvinge den til at man skal bruge fingeraftryk istedet for kode, kan prøve at slette koden, men hvis men ikke lige for låste den op med fingeraftryk, så kan man altid bruge koden.
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Låse mobil op med fingeraftryk hver gang

Indlæg af JS87 »

Er ikke helt sikker med Android, men på iPhone fungerer det sådan at når man har tilføjet sit fingeraftryk, så er det TouchID man bliver bedt om at bruge når der skal tastes en kode. Medmindre man, som på din telefon lige har genstartet telefonen, så kræver den kode første gang.

Med det mener jeg, at jeg tror ikke der findes en indstilling der gør at den kun bruger fingeraftrykslæseren. Men ved at hvis den læser forkert flere gange, så vil den også bede om kode. Måske løsningen kunne være at indlæse din finger igen, lav evt. to profiler med samme finger hvis du oplever fejllæsning - endelig kan du også tilføje flere fingre.

Håber du kan bruge svaret 😊
gasolin75
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 9:45 am

Re: Låse mobil op med fingeraftryk hver gang

Indlæg af gasolin75 »

nej, tit skal jeg taste min kode selv om jeg ikke først har prøvet med fingeraftryk
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Låse mobil op med fingeraftryk hver gang

Indlæg af JS87 »

Mindes ikke min S10 lavede det nummer. Min første tanke var pga. fejllæsning. Men hvis du ikke bliver tilbudt at bruge fingeraftryk, så er det jo en anden sag. Har ikke selv en Android jeg kan prøve på, så må være dig et svar skyldig. Der er så mange indstillinger på de Samsung telefoner, at jeg kan ikke huske hvor man skal kigge.
gasolin75
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 9:45 am

Re: Låse mobil op med fingeraftryk hver gang

Indlæg af gasolin75 »

det bare nogen gange så vil den have kode, det lidt som når man betaler med kort ;-)
Besvar