S21 eller S21 FE ?

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; Android enheder, gælder alle mærker.
Tips, tricks, guides og root
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

S21 eller S21 FE ?

Indlæg af Zonnie »

Godaften,

Min kæreste skal have ny mobil og valget står imellem Samsung Galaxy S21 og den nye S21 FE.
Spørgsmålet går på hvilken af disse I anbefaler? Vi hører gerne både gode og dårlige erfaringer. :-) kom gerne med en begrundelse for den I anbefaler.
Heriblandt om der er forskel på Snapdragon 888 og Exynos 2100.

På forhånd tak.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: S21 eller S21 FE ?

Indlæg af BucadiusDK »

Zonnie skrev: tirs jan 04, 2022 9:38 pm Godaften,

Min kæreste skal have ny mobil og valget står imellem Samsung Galaxy S21 og den nye S21 FE.
Spørgsmålet går på hvilken af disse I anbefaler? Vi hører gerne både gode og dårlige erfaringer. :-) kom gerne med en begrundelse for den I anbefaler.
Heriblandt om der er forskel på Snapdragon 888 og Exynos 2100.

På forhånd tak.
For at hjælpe din kæreste, er det så ikke muligt at du måske kunne sige hvad forventningerne er til den nye mobil, såsom hvad den skal bruges til osv? :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: S21 eller S21 FE ?

Indlæg af Zonnie »

BucadiusDK skrev: ons jan 05, 2022 9:21 am For at hjælpe din kæreste, er det så ikke muligt at du måske kunne sige hvad forventningerne er til den nye mobil, såsom hvad den skal bruges til osv? :)
Jo han kommer fra en S10e og forventningerne er primært at den kan holde bedre strøm end nuværende, stadigvæk forholdsvis kompakt mobil og ellers det normale, såsom god antenne (signal) og godt kamera. :) Vi er næsten sikre på at kameraet er en smule bedre end den gamle. :)

En anden ting er at der jo desværre ikke er plads til SD-kort mere, hvad vil I så anbefale af plads til den almindelige bruger. Han tager ikke vildt mange billeder, men apps og alt mulig andet tager jo også mere plads. Plus Samsung tager jo også noget til styresystem..
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: S21 eller S21 FE ?

Indlæg af Zonnie »

Er der slet ingen som har nogle erfaringer med fx Samsung Galaxy S21? :)
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: S21 eller S21 FE ?

Indlæg af Renefrh »

Jeg har ikke personlig erfaring med s21 eller s21 FE

begge mobiler vil være en klar opgradering fra hans gamle s10e, og ganske givet opfylde hans behov

personligt klarer jeg mig fint med 64gb på telefonerne, men tror da at fremadrettet så vil en 128gb udgave nok være det jeg vil gå efter. 256GB har jeg på nuværende tidspunkt ikke behov for, men det afhænger jo igen meget af den enkelte bruger og hvor meget man har på ens telefon 8-)

SE har lidt større skærm og større batteri, men det betyder jo også modellen er en smule større. Bemærk også, at SE modellen har 6gb ram mod 8gb ram i den almindelige S21

Personligt ville jeg nok lige studere markedet for alternativer, S21 serien er helt sikkert rigtig fin, men i kan få nogle ganske gode alternativer til færre penge vil jeg mene. Så med mindre det skal være samsung så undersøg lige det også :D
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: S21 eller S21 FE ?

Indlæg af Zonnie »

Renefrh skrev: lør jan 22, 2022 8:40 am Jeg har ikke personlig erfaring med s21 eller s21 FE

begge mobiler vil være en klar opgradering fra hans gamle s10e, og ganske givet opfylde hans behov

personligt klarer jeg mig fint med 64gb på telefonerne, men tror da at fremadrettet så vil en 128gb udgave nok være det jeg vil gå efter. 256GB har jeg på nuværende tidspunkt ikke behov for, men det afhænger jo igen meget af den enkelte bruger og hvor meget man har på ens telefon 8-)

SE har lidt større skærm og større batteri, men det betyder jo også modellen er en smule større. Bemærk også, at SE modellen har 6gb ram mod 8gb ram i den almindelige S21

Personligt ville jeg nok lige studere markedet for alternativer, S21 serien er helt sikkert rigtig fin, men i kan få nogle ganske gode alternativer til færre penge vil jeg mene. Så med mindre det skal være samsung så undersøg lige det også :D
Hej,

Tak for input. :)
Vi valgte at købe en S21 dengang Call me kørte tilbud i december måned til 2998 kr. og den valgte han at beholde, da det vidste sig at S21 FE var noget større. Det er lige før den almindelig S21 er for stor til lommen på hans arbejdsbukser. :lol: Det var et krav han havde til en ny mobil.

Jeg må indrømme at jeg er overrasket over at hvor meget plads Android og Samsung tager af de 128GB.

Jeg har selv en iPhone 11 Pro på 64GB og jeg har kun brugt 25GB inkl. iOS. Der kan jeg virkelig godt se forskel på iOS og Android.

Jeg må dog sige at det kribler lidt i mig for at have en Android mobil igen, efter at have haft S21 i hånden. :roll: Jeg er en af dem som både kan lide Apple og Android universet. :)
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: S21 eller S21 FE ?

Indlæg af Renefrh »

Zonnie skrev: man jan 24, 2022 9:58 pm Hej,

Tak for input. :)
Vi valgte at købe en S21 dengang Call me kørte tilbud i december måned til 2998 kr. og den valgte han at beholde, da det vidste sig at S21 FE var noget større. Det er lige før den almindelig S21 er for stor til lommen på hans arbejdsbukser. :lol: Det var et krav han havde til en ny mobil.

Jeg må indrømme at jeg er overrasket over at hvor meget plads Android og Samsung tager af de 128GB.

Jeg har selv en iPhone 11 Pro på 64GB og jeg har kun brugt 25GB inkl. iOS. Der kan jeg virkelig godt se forskel på iOS og Android.

Jeg må dog sige at det kribler lidt i mig for at have en Android mobil igen, efter at have haft S21 i hånden. :roll: Jeg er en af dem som både kan lide Apple og Android universet. :)
Til den pris, og hvis ellers abonnementet passer til hans brug, ja så er s21 klart et godt køb.

Jeg kan se på min A12 hedder system 12,62GB og andet 10,28GB. Jeg har nogle apps men har altid haft sådan jeg ikke gider have alle mulige apps jeg aldrig bruger, så jeg tror jeg har hentet en små 20 apps ned på telefonen

Den fysiske størrelse på de nyere android med skærme over 6" og ofte op omkring 6,5" er klart det jeg hører flest klage over, mange vil gerne have en væsentligt mindre mobil og det er faktisk et problem at finde hvis ikke man vil have en iPhone.

Personligt er jeg til de her store skærme, kombineret med store batterier, så derfor er jeg endt på jeg bliver på android. iPhone skal for mit vedkommende være en max pro for at leve op til mine krav, og derfor stikker prisen jo helt af :shock:
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: S21 eller S21 FE ?

Indlæg af Zonnie »

Renefrh skrev: ons feb 02, 2022 9:10 am Til den pris, og hvis ellers abonnementet passer til hans brug, ja så er s21 klart et godt køb.

Jeg kan se på min A12 hedder system 12,62GB og andet 10,28GB. Jeg har nogle apps men har altid haft sådan jeg ikke gider have alle mulige apps jeg aldrig bruger, så jeg tror jeg har hentet en små 20 apps ned på telefonen

Den fysiske størrelse på de nyere android med skærme over 6" og ofte op omkring 6,5" er klart det jeg hører flest klage over, mange vil gerne have en væsentligt mindre mobil og det er faktisk et problem at finde hvis ikke man vil have en iPhone.

Personligt er jeg til de her store skærme, kombineret med store batterier, så derfor er jeg endt på jeg bliver på android. iPhone skal for mit vedkommende være en max pro for at leve op til mine krav, og derfor stikker prisen jo helt af :shock:
På S21 kan jeg se at system tager omkring 21,78GB og andet 9,30GB. Så bare fra mobil til mobil er det forskelligt kan jeg fornemme.. Underligt hvad der fylder det ekstra fra dine knap 13GB og så op til de 22GB.. :?: Men tænker det nok skal gå. Han har stadigvæk omkring 90GB tilgængeligt og alle de apps han bruger er installeret.

Ja han må også erkende at han er blevet glad for den lidt større skærm i S21. :)

Ja stort batteri, der er jeg helt enig med dig, det er ofte for lille i de fleste nye mobiler. Hellere en lidt tykkere mobil også et godt stort batteri. :D
Priserne på iPhone er bare stukket fuldstændig af. Det bliver spændende at se, hvad prisen bliver på Samsungs nye S-serie når den lanceres.
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: S21 eller S21 FE ?

Indlæg af Renefrh »

Zonnie skrev: ons feb 02, 2022 7:20 pm På S21 kan jeg se at system tager omkring 21,78GB og andet 9,30GB. Så bare fra mobil til mobil er det forskelligt kan jeg fornemme.. Underligt hvad der fylder det ekstra fra dine knap 13GB og så op til de 22GB.. :?: Men tænker det nok skal gå. Han har stadigvæk omkring 90GB tilgængeligt og alle de apps han bruger er installeret.

Ja han må også erkende at han er blevet glad for den lidt større skærm i S21. :)

Ja stort batteri, der er jeg helt enig med dig, det er ofte for lille i de fleste nye mobiler. Hellere en lidt tykkere mobil også et godt stort batteri. :D
Priserne på iPhone er bare stukket fuldstændig af. Det bliver spændende at se, hvad prisen bliver på Samsungs nye S-serie når den lanceres.
Jeg er ikke helt klar over hvorfor der er så stor forskel, men personligt har jeg aldrig haft en 64gb telefon hvor jeg har været i nærheden af og løbe tør for plads :D

Jeg er til dels enig i, at priserne på de nye iPhone er stukket af, men det gælder altså for alle highend mobilerne på markedet i dag. Samsung og sony har også modeller som koster 10.000+ kr :shock:

jeg har haft en iPhone SE 2020 model i en 6-7 uger her hen over julen fordi min oneplus var på værksted, og jeg må indrømme størrelsen er tiltalende.
Men skærmen også det lille batteri bare slet ikke opvejede den lille fysiske størrelse, så derfor har jeg igen købt en billig android 8-)
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: S21 eller S21 FE ?

Indlæg af Zonnie »

Renefrh skrev: fre feb 04, 2022 9:24 am Jeg er ikke helt klar over hvorfor der er så stor forskel, men personligt har jeg aldrig haft en 64gb telefon hvor jeg har været i nærheden af og løbe tør for plads :D

Jeg er til dels enig i, at priserne på de nye iPhone er stukket af, men det gælder altså for alle highend mobilerne på markedet i dag. Samsung og sony har også modeller som koster 10.000+ kr :shock:

jeg har haft en iPhone SE 2020 model i en 6-7 uger her hen over julen fordi min oneplus var på værksted, og jeg må indrømme størrelsen er tiltalende.
Men skærmen også det lille batteri bare slet ikke opvejede den lille fysiske størrelse, så derfor har jeg igen købt en billig android 8-)
Nej Android og Samsungs system må jo kræve mere plads. Nej denne gang har jeg heller ikke været i pladsmangel på min iPhone. Jeg overfører også jævnligt billeder og videoer til min PC (SSD) for at være sikker på de ikke forsvinder.
Selvom det nu var smart med SD-kort, for det betød at jeg nemt kunne tage alle de eksisterende billeder, musik m.m. over på den nye mobil. :D

Enig, lige de mobil producenter du nævner, de har fået storhedsvanvid i forhold til priser på deres high end mobiler. :roll:

Ja jeg har godt fulgt med i din laange process med din OnePlus mobil som det endelig lykkedes dig at få refunderet. :)

Jeg er også på med Android fronten igen. Jeg fandt en S21 til en rigtig god pris og så slog jeg til. 8-)
Fingertryks aflæseren er altså også en lækker detalje kontra iPhone.
Jeg er for længst stoppet med at købe de nye mobiler som koster alt for meget, til hvad jeg har behov for. :)
Besvar