App og notifikation altså 1 ved appén

Her taler vi om apps, og kommer evt. med anbefalinger.
skipper
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 2:32 pm

App og notifikation altså 1 ved appén

Indlæg af skipper »

Hej har en Huawei P30 lite (1 år nu), kommer fra Iphone SE. På Huawei får jeg på nogle apps Messenger bl.a. men ikke på DBA eller snapchat det her 1 tal, der viser der er nyt i appen. Har rodet meget med at godkende alt muligt i indstillinger for de forskellige apps men uden held. Nogle vil bare ikke give notifikation for, når der er nyt. Mobilepay lader til at virke nu, den har også drillet.
Nogen der har et forslag til, hvad der kan være galt?
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: App og notifikation altså 1 ved appén

Indlæg af BucadiusDK »

skipper skrev: ons nov 04, 2020 2:45 pm Hej har en Huawei P30 lite (1 år nu), kommer fra Iphone SE. På Huawei får jeg på nogle apps Messenger bl.a. men ikke på DBA eller snapchat det her 1 tal, der viser der er nyt i appen. Har rodet meget med at godkende alt muligt i indstillinger for de forskellige apps men uden held. Nogle vil bare ikke give notifikation for, når der er nyt. Mobilepay lader til at virke nu, den har også drillet.
Nogen der har et forslag til, hvad der kan være galt?
Kan være du har prøvet det, men har du prøvet at slette og installere det igen, og give det tilladelser selvfølgelig.

Det kan tit afhjælpe problemet. Eller eventuelt se om der er software opdatering eller opdatering til dine apps ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
skipper
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 2:32 pm

Re: App og notifikation altså 1 ved appén

Indlæg af skipper »

Hej har prøvet at afinstallere de to apps jeg nævnte så må vi se om det virker, så er det bare igang. Har givet tilladelser i apps, på Iphone virkede det bare, men her er der mange indstillingsmuligheder.

Og tak for at vække en gammel side til live, hvor kan man elles spørge om hjælp til den slags her :-)
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: App og notifikation altså 1 ved appén

Indlæg af BucadiusDK »

skipper skrev: ons nov 04, 2020 4:21 pm Hej har prøvet at afinstallere de to apps jeg nævnte så må vi se om det virker, så er det bare igang. Har givet tilladelser i apps, på Iphone virkede det bare, men her er der mange indstillingsmuligheder.

Og tak for at vække en gammel side til live, hvor kan man elles spørge om hjælp til den slags her :-)
Krydser fingre for det virker ellers er der nok en på siden der kan hjælpe ;) Det var da så lidt. Vi syntes Danmark mangler sådan et forum ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: App og notifikation altså 1 ved appén

Indlæg af JS87 »

skipper skrev: ons nov 04, 2020 4:21 pm Hej har prøvet at afinstallere de to apps jeg nævnte så må vi se om det virker, så er det bare igang. Har givet tilladelser i apps, på Iphone virkede det bare, men her er der mange indstillingsmuligheder.

Og tak for at vække en gammel side til live, hvor kan man elles spørge om hjælp til den slags her :-)
Løste det problemet at afinstallerer, og geninstallerer?
Hvis ikke så er der også anden, dog en smule mere omstændig løsning (måske løsning)

Ved mange af de der launcher apps man kan hente til Android giver mulighed for at sætte notifikations mærker på. Jeg brugte Nova Launcher på min Galaxy S10, og der virket det på alle apps. Ja, også kunne man både tweake størrelse, og farve osv.

Det er måske et forsøg værd, hvis det andet ikke gav pote.

Ellers er der jo "de gode gamle" tricks - har du prøvede at tænde og slukke, ligger der nogen opdateringer til såvel apps som til styresystem osv.
Besvar