LiDAR scanner i alle iPhones fremover

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

LiDAR scanner i alle iPhones fremover

Indlæg af BucadiusDK »

Lyder det ikke lækkert hvis alle kommende iPhone´s havde den lækre LiDAR scanner? Dette kan faktisk godt blive til en realitet på alle fremtidige modeller.

For at sørge for alle er med, så er LiDAR scanner en lys og radar funktion til kameraet, der gør at den laver meget præcise afstands målinger.

Indtil videre er det kun iPhone 12 Pro, Pro Max og iPad Pro modellerne der har haft LiDAR scanner. Men skal man tro Digitimes, så har de ifølge deres insider viden fået af vide af LiDAR scanner er en realitet i alle kommende iPhone modeller fremover.

Jeg har selv brugt LiDAR scanner funktionen for at teste det, men kan godt se ideen i det :)

Er LiDAR scanneren noget I bruger?
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: LiDAR scanner i alle iPhones fremover

Indlæg af Dieseldk »

Har ikke brugt den til noget aktivt endnu, er der meget andet end måling som giver mening at lege lidt med?
Om den har hjulpet til at gøre nogle af mine billeder bedre skal jeg ikke kunne sige, hvis den gør er det jo bare automatisk i baggrunden.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: LiDAR scanner i alle iPhones fremover

Indlæg af BucadiusDK »

Dieseldk skrev: ons jan 06, 2021 9:31 pm Har ikke brugt den til noget aktivt endnu, er der meget andet end måling som giver mening at lege lidt med?
Om den har hjulpet til at gøre nogle af mine billeder bedre skal jeg ikke kunne sige, hvis den gør er det jo bare automatisk i baggrunden.
Tror ikke den hjælper på billeder da det hovedsageligt bruges til afstands måling :)

Men med tiden kan det godt have god mening til brug af AR (Argumented Reality). Der kunne nok komme noget spændende på den konto, men det må vi se.
Glæder mig allerede til den næste mobil!
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: LiDAR scanner i alle iPhones fremover

Indlæg af PMJ »

BucadiusDK skrev: tors jan 07, 2021 7:32 am Tror ikke den hjælper på billeder da det hovedsageligt bruges til afstands måling :)

Men med tiden kan det godt have god mening til brug af AR (Argumented Reality). Der kunne nok komme noget spændende på den konto, men det må vi se.
Jo, den hjælper med at fokusere når du tager billeder i mørke.

Har leget lidt med diverse scanner Apps, men må sige de er lidt for rå og grove til andet end partytricks.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: LiDAR scanner i alle iPhones fremover

Indlæg af BucadiusDK »

PMJ skrev: tors jan 07, 2021 7:47 am
BucadiusDK skrev: tors jan 07, 2021 7:32 am Tror ikke den hjælper på billeder da det hovedsageligt bruges til afstands måling :)

Men med tiden kan det godt have god mening til brug af AR (Argumented Reality). Der kunne nok komme noget spændende på den konto, men det må vi se.
Jo, den hjælper med at fokusere når du tager billeder i mørke.

Har leget lidt med diverse scanner Apps, men må sige de er lidt for rå og grove til andet end partytricks.
Det forklare de gode mørke billeder min 12 Pro Max tager :)

Ja det er nok en teknologi der skal arbejdes lidt med før den er iorden ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: LiDAR scanner i alle iPhones fremover

Indlæg af Dieseldk »

PMJ skrev: tors jan 07, 2021 7:47 am
BucadiusDK skrev: tors jan 07, 2021 7:32 am Tror ikke den hjælper på billeder da det hovedsageligt bruges til afstands måling :)

Men med tiden kan det godt have god mening til brug af AR (Argumented Reality). Der kunne nok komme noget spændende på den konto, men det må vi se.
Jo, den hjælper med at fokusere når du tager billeder i mørke.

Har leget lidt med diverse scanner Apps, men må sige de er lidt for rå og grove til andet end partytricks.
Har du nogle eksempler på nogle apps man kan lege lidt med?
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: LiDAR scanner i alle iPhones fremover

Indlæg af PMJ »

Dieseldk skrev: lør jan 09, 2021 11:20 am Har du nogle eksempler på nogle apps man kan lege lidt med?
  • Polycam
  • Heges
  • Night Vision
  • 3dScanner
  • Record3D
  • ScandyPro
Men ellers søg på Lidar i app store.
Besvar