iPad Air (2020) tastatur er lidt anderledes end iPad Air 2 tastatur

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Davir
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør nov 14, 2020 2:52 pm

iPad Air (2020) tastatur er lidt anderledes end iPad Air 2 tastatur

Indlæg af Davir »

Hej der

Har lige købt et ny iPad, nemlig iPad Air 2020 og dens tastatur er lidt mere anderledes end iPad Air 2 som jeg købte for 3 - 4 år siden

Fx er der tilføje nogen nye tast, og 123 knappen er ligesom bytte med globus knappen

Så er det en umulighed at få den gamle tastatur på en iPad Air 2020

Eller nogen der ved noget her
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: iPad Air (2020) tastatur er lidt anderledes end iPad Air 2 tastatur

Indlæg af PMJ »

Nok fordi skærmen er større og du ikke har installeret flere tastatur sprog. Jeg ved at hvis jeg kun har dansk og emoji aktiveret på min iphone, så ændre globus til Smiley/ABC. Hvis der skulle være en mulighed, vil den være under indstillinger->generelt->tastatur.

Et alternativ er at installere tredjepart tastatur. Selv har jeg et had/kærlighedsforhold til gboard som er googles, fordi den understøtte swipe indtastning på dansk, mens Apple endnu ikke har introduceret deres nye tastatur der kan på dansk. En anden populær mulighed er Swiftkey, som nu ejes af Microsoft. Jeg ville gerne kunne lide den, for at mindske min afhængighed af google, men ender bare med at slås med dens forudsigelser (endnu mere end gboard).
Besvar