Ny iPad ?

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Ny iPad ?

Indlæg af Zonnie »

Hej,

Jeg står og skal have ny iPad, da min nuværende iPad Air 2, er begyndt at drille med wi-fi signalet. Så der skal en ny til.
Mit spørgsmål er så, hvilken af de nuværende iPad's som I vil anbefale.
- Har I evt. selv erfaringen fra nogle af dem, fordele og ulemper, hvis der er nogen. :roll:

Jeg synes det er et svært marked i forhold til modellerne. Specielt iPad 8 og iPad Air 4 har været i spil, men har lidt svært ved at gennemskue om jeg vil komme til at savne den laminerede skærm, antirefleks og true tone som alle er funktioner som iPad 8 ikke har.
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: Ny iPad ?

Indlæg af PMJ »

Jeg ville lige tøve lidt. Rygtet er, at i hvert fald iPad pro modellerne og iPad mini meget meget snart opdateres.
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Ny iPad ?

Indlæg af JS87 »

Du kommer ikke til at mangle processor kraft i hverken iPad 8 eller Air 4.
Det jeg kigger på er kvaliteten - iPad 8 er god kvalitet, men lige på skærmen kan man virkelig mærke en forskel, den virker billig med det mellemrum imellem glas og skærm. Jeg har selv haft en iPad 7, som er det samme. iPad 8 har heller ikke True Tone, men den har stadigvæk Night Shift. Antirefleks er super lækkert at have, men gør sig først rigtig gældende hvis du sidder med den ude i solen.

Men i og med du kommer fra en iPad Air 2, så tyder det på du beholder dine iPads i nogle år, også ville jeg helt klart snuppe en iPad Air 4. Det er også ærgerligt at købe "den billige" også blive ked af at kvaliteten føles ringere end det som du kom fra.

Jeg har haft de fleste iPads, så du spørger bare hvis du vil vide mere.
PMJ
Indlæg: 40
Tilmeldt: søn dec 13, 2020 12:11 pm

Re: Ny iPad ?

Indlæg af PMJ »

Min pointe med nye iPads er, at 11" pro er allerede værd at overveje Air 4 256GB, hvis 64GB er for lidt og 128GB er nok. Så hvis der kommer en ny 11" pro model, kan jeg forestille mig at den gamle bliver billigere at få fat i.

Jo, den har et ældre chipsæt, men stadig rigelig hurtigt og kraftigere gpu(grafik). Derudover har den nogle andre mere eller mindre fordele, 6GB vs 4GB ram, ultra vidvinkel kamera og Lidar, face-id vs touch-id (face-id giver også nogle ekstra funtioner som portræt funktion på selfie kameraet og animoji), Bedre skærm (120Hz og 600nits vs 60Hz og 500nits).

Bare de 6GB ram alene tæller højt hos mig. Uanset hvor effektiv IOS/iPadOS er til ramhåndtering, syntes jeg Apple er for nærrige på det punkt og er så træt af trækkes med for lidt ram i min nuværende iPad (2GB) og det var også det svageste punkt i min gamle 6s der ellers stadig var flyvende (har nu 12pro med 6GB ram).

https://www.apple.com/dk/ipad/compare/? ... ad-8th-gen
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPad ?

Indlæg af Zonnie »

Jeg har dem indtil de ikke virker mere. :) Det er også mest fordi wi-fi delen driller og det vil blive for dyrt at fixe.
Jeg bruger min iPad hver dag nærmest. Den bliver brugt til alt lige fra opskrifter, film, YouTube, sociale medier, mails, alm. internet ting, underholdning og lidt spil. Så lidt af alt.

Jeg har og er rigtig glad for min iPad Air 2. Den har aldrig svigtet. :) Jeg har en iPhone 11 Pro så det med Face iD er nu også ret fedt, på nær når man bærer maske.

Jeg kan godt se pointen med evt. at vente og se hvad der ellers kommer. Jeg ved at 32GB er for lidt, så derfor skal jeg enten op og have 64GB eller 128GB.
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPad ?

Indlæg af Zonnie »

JS87 skrev: fre apr 09, 2021 12:17 am Du kommer ikke til at mangle processor kraft i hverken iPad 8 eller Air 4.
Det jeg kigger på er kvaliteten - iPad 8 er god kvalitet, men lige på skærmen kan man virkelig mærke en forskel, den virker billig med det mellemrum imellem glas og skærm. Jeg har selv haft en iPad 7, som er det samme. iPad 8 har heller ikke True Tone, men den har stadigvæk Night Shift. Antirefleks er super lækkert at have, men gør sig først rigtig gældende hvis du sidder med den ude i solen.

Men i og med du kommer fra en iPad Air 2, så tyder det på du beholder dine iPads i nogle år, også ville jeg helt klart snuppe en iPad Air 4. Det er også ærgerligt at købe "den billige" også blive ked af at kvaliteten føles ringere end det som du kom fra.

Jeg har haft de fleste iPads, så du spørger bare hvis du vil vide mere.
Det vil sige at du selv har prøvet at gå fra en Air 2 også til en ikke lamineret skærm? Var det meget mærkbart eller er det til at leve med?

Hvilken iPad bruger du den dag i dag? :)
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Ny iPad ?

Indlæg af JS87 »

Ja det kan man godt sige, jeg har haft iPad Air 1, Air 2, iPad 5, og 7 samt en iPad Pro 11", og der er klar forskel på hvordan skærmen føles, men man kan jo vende sig til alt. Det var ikke fordi jeg var ked af de to budget iPads, men forskellen på skærmen kunne mærkes og ses.

Hvor de lamineret skærmen fremstår nærmest som om de er malet på, så virker det lidt mere "mat" på de budget iPad. Bevares, skærmene er pæne og bestemt brugbare, men det andet er lidt mere lækkert. Du kan også hører det når du tapper på displayet. De lamineret skærme har en fast lyd, og er næsten lydløs, hvor det lyder lidt som at tappe på et termovindue på de ikke-lamineret skærme.

I dag bruger jeg en iPad Pro 11"

Du skriver at du bruger din iPad hver dag, lagt sammen med at du beholder din iPad indtil de ikke kan mere - det bekræfter mig i, at en iPad Air 4 ville være det bedste valg.

Hvis du brugte din iPad en gang eller 2 om ugen, og du ikke rigtig vidste om det var noget med sådan en tablet, så ville jeg anbefale en budget iPad.
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPad ?

Indlæg af Zonnie »

Det er sjovt som ens elektronik fungerer bedre når det står til udskiftning. 😄

Men nu er der tilbud på en iPad Air 64GB WiFi model. Nu er mit spørgsmål så, hvor meget plads skal man vælge?
Der er rimelig meget prisforskel fra 64GB også til 256GB.
Brugeravatar
haldborg
Indlæg: 89
Tilmeldt: tirs nov 03, 2020 12:44 pm

Re: Ny iPad ?

Indlæg af haldborg »

anbefale gen 8 IPad med 64GB mere har du ikke brug for :mrgreen:

ps har selv en gen 7 64GB
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

Iphone 13 Pro Max 128GB - IPad Pro 128 - Telenor :mrgreen:
Zonnie
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons nov 04, 2020 11:41 am
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny iPad ?

Indlæg af Zonnie »

Ja, hvis den kom i en 64GB udgave så tog jeg den gerne. Men den fås kun i 32GB og 128GB. 32GB er for lidt.

Har det generet dig med at skærmen reflektere for meget?
Besvar