Apple Education Rabat

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; iPhones, iPads, Apple Watch, Apple TV,
Mac, tips, tricks og guides.
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Apple Education Rabat

Indlæg af JS87 »

Er der nogen som har bestilt noget hos Apple, og brugt deres education rabat, selvom de ikke var studerende. Skal man oplyse noget, eller er det bygget på trust metoden?
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Apple Education Rabat

Indlæg af BucadiusDK »

JS87 skrev: man nov 30, 2020 8:49 pm Er der nogen som har bestilt noget hos Apple, og brugt deres education rabat, selvom de ikke var studerende. Skal man oplyse noget, eller er det bygget på trust metoden?
Jeg ved at Humac vil se studiekort. Så mon ikke Apple har en lignende metode når man skal have deres education rabat ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Apple Education Rabat

Indlæg af JS87 »

Det ville også give mest mening.
Prøvede at gå helt frem til betalingen. Valgte den ønskede computer, valgte at købe som gæst, kom der til hvor man skulle taste oplysninger og derefter så betaling. Men der stod ingen steder i processen noget om hvor man studerer, eller lignende oplysninger. Har dog ikke købt noget endnu - men det er da fristende hvis man kan sparer lidt :D
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Apple Education Rabat

Indlæg af BucadiusDK »

JS87 skrev: tirs dec 01, 2020 7:11 am Det ville også give mest mening.
Prøvede at gå helt frem til betalingen. Valgte den ønskede computer, valgte at købe som gæst, kom der til hvor man skulle taste oplysninger og derefter så betaling. Men der stod ingen steder i processen noget om hvor man studerer, eller lignende oplysninger. Har dog ikke købt noget endnu - men det er da fristende hvis man kan sparer lidt :D
Det skader jo ikke at prøve. Men tænker der kommer noget før eller senere ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Apple Education Rabat

Indlæg af JS87 »

Når, den dårlige samvittighed vandt, og jeg bestilte den uden rabat. Men til gengæld er der en Space Grey MacBook Air med M1 chip på vej til mig, som en lille julegave til mig selv :D
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Apple Education Rabat

Indlæg af BucadiusDK »

JS87 skrev: tors dec 03, 2020 10:05 am Når, den dårlige samvittighed vandt, og jeg bestilte den uden rabat. Men til gengæld er der en Space Grey MacBook Air med M1 chip på vej til mig, som en lille julegave til mig selv :D
Fedeste julegave ever :)

Glæd dig til M1 chippen. Den er så fed. Jeg fortryder ihvertfald ikke jeg droppede min ret vilde stationære gamer PC med min nuværende Mac Mini med M1 chippen :D
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Apple Education Rabat

Indlæg af JS87 »

Det er jeg glad for at hører. Må indrømme at jeg vaklede lidt imellem den gamle med Intel, og den nye med M1 - er lidt bange for at blive beta tester, og der er for meget som ikke virker. Men kan se den for 6 stjerner i mange reviews, og den skulle være helt vildt hurtig og så er det jo nok også fremtiden for Mac computere.

Oplever du at nogle programmer ikke vil kører eller ordner Rosetta det hele uden problemer?
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Apple Education Rabat

Indlæg af BucadiusDK »

Jeg har ikke haft brug for Rosetta endnu. Den opfylder alle de krav jeg har og alt det jeg bruger den til kører den til et flot 12 tal :)

Jeg har ikke oplevet et eneste problem endnu. så jeg er godt tilfreds med M1 indtil nu :) Det eneste jeg måske kan sætte en finger på, er når man bruger Google Chrome browseren, så virker den en gang imellem en lille smule sløvere end Safari ved brug. Men ikke noget der genere ;)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Apple Education Rabat

Indlæg af JS87 »

Syntes aldrig Chrome har fungeret perfekt på Mac, af den grund bruger jeg også bare Safari. Men det lyder godt, glæder mig godt nok til at få den. Hvis alt går godt, så kommer den i næste uge.

Har du prøvet kører iOS apps på maskinen ?
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 330
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

Re: Apple Education Rabat

Indlæg af BucadiusDK »

JS87 skrev: fre dec 04, 2020 7:56 am Syntes aldrig Chrome har fungeret perfekt på Mac, af den grund bruger jeg også bare Safari. Men det lyder godt, glæder mig godt nok til at få den. Hvis alt går godt, så kommer den i næste uge.

Har du prøvet kører iOS apps på maskinen ?
Jeg skal bare bruge flere browsere på en gang, så dette er valgmuligheden :)

Hvis du tænker spil osv fra App Store så ja. Det virker upåklageligt :)
Glæder mig allerede til den næste mobil!
Besvar