DICE veteraner samles for at skabe næste generation af online shooters Af David Gohs -23/05/2023

Her taler vi om gaming på PC og Mac.
Brugeravatar
BucadiusDK
Site Admin
Indlæg: 331
Tilmeldt: fre okt 16, 2020 10:13 am
Geografisk sted: Rødbyhavn

DICE veteraner samles for at skabe næste generation af online shooters Af David Gohs -23/05/2023

Indlæg af BucadiusDK »

Billede

TTK Games er det nye spilstudio, som skal skabe de nye, næste generations online shooter-spil.

Forhenværende EA DICE creative director Lars Gustavsson løfter i dag sløret for det nye spilustudio TTK Games (Time To Kill Games). Med erfarne personligheder fra DICE og DICE LA, er TTK Games skabt for at udvikle nye, højkvalitets næste generation af online shooters.

TTK Games agter at blive respekteret inden for online underholdning, kombineret med viden og erfaring fra industri veteraners og de nyeste ideer fra den nye generation af udviklere samt engagerede spillere. Gaming studiet er stiftet med det formål at nytænkning og kvalitet, støttet af en udviklingskultur hvor store ideer kan komme alle steder fra – og sikre, at communities, samt gamerne kan få nye fantastiske oplevelser.

TTK Games’ medstiftere er:

· Lars Gustavsson, CEO og creative director. En ægte veteran med 24 års erfaring i spilindustrien. Lars arbejdede med Battlefield 1942 som producer og superviserede Battlefield franchisen som creative director, indtil han i 2022 besluttede at forlade sin stilling for at grundlægge TTK Games.

· Daniel Berlin, senior design director. Berlin startede i spilindustrien tilbage i 2007 og har tilegnet sig design kompetencer gennem spil som World in Conflict samt Far Cry 3. Hos DICE arbejdede han som lead-world designer samt design director med flere Battlefield titler – inklusiv det populære Battlefield 1.

· Vidar Nygren, CTO og technical director. Vidar har været en gameplay ingeniør siden sine tidlige teenage år. Nygren startede hos DICE tilbage i 1996 og var technical director for Battlefield franchisen. I den rolle var han også en del af skaberne af EAs Frostbite-game-engine – en grafisk motor, der er med til at sikre spillere lækre 3D oplevelser. Frostbite game engine er nu brugt i mange forskellige titler fra Electronic Arts.

· Peter Hoyles, art director. Hoyles ankom til DICE i 2003, hvor han arbejdede kunstnerisk på mange forskellige niveauer med Battlefield franchisen og det lykkedes for ham at blive studio art director for DICE LA. Hoyles kommer nu tilbage til Stockholm fra Skydance New Media i Los Angeles.

“For gamerne vil ordene ‘Time to Kill’ definere hvordan en shooter skal oplevelses og hvordan spillet skal eksekveres,” siger Lars Gustavsson, Creative Director og CEO. “Vi har lavet vores navn til en del af vores kultur. For begrebet ‘TTK’ er ikke kun realisationen af at finde det perfekte tempo og gøre spillet interessant – det handler også om at mennesker har i leg dræbt hinanden gennem tusindvis af år. Gennem min karriere, har jeg lavet spil der skulle opfordre til bedre samarbejde, venskabelig konkurrence hvor det, at bruge ens intellekt samt reflekser gjorde at du kan narre din modstander. “Vi er meget passioneret når vi taler om spil, fordi vi faktisk synes, det er en af de bedste måder at slå tiden ihjel på.”

Billede
Glæder mig allerede til den næste mobil!