Ny mobil.

Her taler vi om, eller hjælper hinanden med; Android enheder, gælder alle mærker.
Tips, tricks, guides og root
elindsa
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre nov 20, 2020 1:34 am

Ny mobil.

Indlæg af elindsa »

Hej,

jeg er den glade ejer af en Huawei p9 lite, men skal til at have en anden og mit valg er faldet på Huawei p30 lite. som jeg ser det, end den noget bedre end den jeg har nu?

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber, nogen herinde kan hjælpe med.

1. Indeholder den præinstallerede googletjenester. F.eks crome, youtube, play osv? Jeg mener nemlig de helt nye modeller ikke har det pr automatik og det vil jeg gerne have.

Jeg har et hukommelskort i den, jeg har nu. Jeg ved ikke, hvad det hedder, men kan det mon bruges i den nye?

Kan jeg overføre de ting jeg har liggende på den gamle - billeder osv til den nye.

Ja mange spørgsmål, men jeg har ikke så meget forstand på det, så bær over med mig. Jeg vil jo helst ikke købe en, der ikke kan de ting, jeg ønsker.

Bedste hilsner

Elin.
elindsa
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre nov 20, 2020 1:34 am

Re: Ny mobil.

Indlæg af elindsa »

Er der slet ikke nogen, der kan hjælpe mig ;) ?
Dieseldk
Indlæg: 47
Tilmeldt: man okt 26, 2020 6:57 pm

Re: Ny mobil.

Indlæg af Dieseldk »

P30 light skulle have google services så den har Googles apps.
Det er også samme SD kort som passer i
elindsa
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre nov 20, 2020 1:34 am

Re: Ny mobil.

Indlæg af elindsa »

Tusind tak for svar. Så tør jeg vist gå gå i gang med indkøb ;) :)
Brugeravatar
Renefrh
Indlæg: 133
Tilmeldt: søn nov 01, 2020 9:10 am
Geografisk sted: Gærum

Re: Ny mobil.

Indlæg af Renefrh »

Ud over huawei kan du også kigge nærmere på Motorola

De har også nogle ret gode priser på deres modeller

Huawei p30 serien er en af de sidste hvor Google service stadig virker. Efterfølgerne anvender huaweis egen app store


Sent from my iPhone using Tapatalk
Samsung galaxy a12 black @ Eesy
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Ny mobil.

Indlæg af JS87 »

@elindsa

Du har måske set det, men hver opmærksom på at der er en P30 Lite fra 2019, og en fra i år. Men uanset hvilken en du vælger, så vil den være en værdig opdatering til din nuværende P9 Lite.

Du kan se forskellen på dem her:
https://www.gsmarena.com/compare.php3?i ... one2=10073

Både P9 Lite, og de nye P30 Lite bruger begge samme type hukommelses kort, så det kommer du ikke til at opleve problemer med. De har også begge to, som også er nævnt tidligere Google services.

Mht. dine billeder. Hvis de allerede nu ligger på hukommelses kortet, så er det jo bare at flytte det over. Ellers kan du jo overfører dine billeder til din computer, og overfører dem tilbage på din nye mobil når du for den. Alternativt kan du bruge Google Fotos, og lægge alle dine billeder der - så synkroniserer de selv imellem alle dine enheder.
elindsa
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre nov 20, 2020 1:34 am

Re: Ny mobil.

Indlæg af elindsa »

Tusind tak til alle for svar. Det var lige, hvad jeg skulle bruge, for at være sikker på, jeg ikke køber forkert :) .

Motorola tror jeg ikke det bliver, for jeg har jo allerede en Huawei, som jeg er glad for og kender godt, så jeg vil holde mig til det mærke. Jeg har også en tablet i samme mærke en Huawei Mediapad.
Brugeravatar
JS87
Indlæg: 142
Tilmeldt: søn okt 25, 2020 5:31 am
Geografisk sted: København

Re: Ny mobil.

Indlæg af JS87 »

elindsa skrev: lør nov 21, 2020 4:01 pm Tusind tak til alle for svar. Det var lige, hvad jeg skulle bruge, for at være sikker på, jeg ikke køber forkert :) .

Motorola tror jeg ikke det bliver, for jeg har jo allerede en Huawei, som jeg er glad for og kender godt, så jeg vil holde mig til det mærke. Jeg har også en tablet i samme mærke en Huawei Mediapad.
Ved ikke hvordan sammenspillet er imellem de forskellige Huawei enheder, men det er altid rart med noget teknik som man kender. God fornøjelse med mobil købet :)
Besvar